Ultimate Culture Cheyenne


Plaats reactie
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

02-03-2006 19:30

beste karpervissers,,

ik moet zo snel mogelijk een tent aanschaffen.
en ik vond de oval van ultimate wel mooi.

gegevens:

Ultimate Culture Cheyenne
Grote Ovale Paraplu Met Zijflappen (2000 mm.)
Inclusief 2 Stormsticks, Grondzeil & Pen Haringen
Afmeting: 225 x 178 x 148 cm.
Prijs €. 69.95

ik wil een oval hebben waar een 3.00 mter wrap over past,
is deze oval daar geschikt voor er staat 225 bij gegevens maar volgensmij is dat de afmeting op de grond gemeten.

alsjeblieft help mij ik heb hulp nodig.

alvast bedankt

mvg luuk houtgraaf
plassen zijn perfeckte viswateren,
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

02-03-2006 19:43

Luuk, de meeste goedkope ovals houden het niet langer dan een jaar 'normaal' gebruik uit... Ik heb er al genoeg zien gaan.
Roest, afbrekende baleinen, lekkage, verrotte swivelcaps, en het meest voorkomende euvel: de 'kapjes' die het ijzerdraad dat de balijnen bij de steel bij mekaar houdt afdekken breken af... ducktapen werkt een paar maandjes. Dan kan 'ie de kliko in.
Mijn advies: 'waaiermodel' kopen.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

02-03-2006 19:44

Daniel Takken schreef:Luuk, de meeste goedkope ovals houden het niet langer dan een jaar 'normaal' gebruik uit... Ik heb er al genoeg zien gaan.
Roest, afbrekende baleinen, lekkage, verrotte swivelcaps, en het meest voorkomende euvel: de 'kapjes' die het ijzerdraad dat de balijnen bij de steel bij mekaar houdt afdekken breken af... ducktapen werkt een paar maandjes. Dan kan 'ie de kliko in.
Mijn advies: 'waaiermodel' kopen.

Mvg. Daniel



wat is het waaiermodel?
plassen zijn perfeckte viswateren,
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

02-03-2006 19:46

http://www.prologicfishing.com/productB ... uregallery

Zo'n model bedoel ik.
Snel op te zetten, en enorm stevig. Heeft niet de zwakke punten van een oval. Ik heb de mijne al besteld :wink:

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

02-03-2006 19:55

ja, ziet er heel goed uit.
in welke prijsklasse zit je dan?

voor welke zou jij gaan nummer 1 of 2

Afbeelding
nr 1

Afbeelding
nr 2

mvg luuk
plassen zijn perfeckte viswateren,
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

02-03-2006 20:03

Luuk, one man ligt rond de 190 euro.
(je kan 'm evt. bestellen bij rix hengelsport)
Als ik moest kiezen tussen die 2 van jou dan ging ik wel voor de oval. Een tent is een boel gezeik met opzetten, geen zicht op je spullen en net zo breekbaar (stokken).
Echter ik wist het wel. Als je iets meer geld uit trekt voor je aankoop, heb je er werkelijk veel langer plezier van.

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

02-03-2006 20:04

ja maar 190 euro red ik gewoon niet :cry:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

02-03-2006 20:22

Beste Luuk,

De afmetingen zijn inderdaad vanaf de grond gemeten....de breedte is dus 225.
Neem van mij aan dat deze Culture Cheyenne zijn geld meer dan waard is.....
De Culture Cheyenne heeft een lange tijd buiten gestaan om de test door te komen en deze heeft het met vlag en wimpel gehaald.

Er zullen veel winkeliers zijn die eind 2004 begin 2005 een bezoek aan Ultimate hebben gebracht een daar buiten bijv. de Dreamcatcher A-life (testmodel) buiten hebben zien staan. Deze heeft gedurende de periode tussen 1/2 Oktober en eind Februari elke dag buiten gestaan. Daarna heeft het nog een half jaar geduurd voordat het product is zoals Ultimate deze tent wilde hebben.
Dit is bij de Cheyennes ook gebeurd, alleen voor een periode van ong. 3 maanden.

Wees gerust, deze is OK.

Groeten,

Marcel
==--- catch your dream ---==
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

02-03-2006 20:52

kijk marcel hier heb ik wat aan hartstikke bedankt.
ik ga zaterdag of maandag met mijn pa naar henkkoster toe.
en de wrap is die ook goed getest?
want ik wil de wrap ook graag kopen.
bij henkkoster is de oval nu tijdelijk 69,95 en de wrap 65,00 totaal dus 134,95, dat vind ik een mooie prijs :D :lol:
bedankt

mvg luuk
plassen zijn perfeckte viswateren,
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

02-03-2006 21:56

Marcel, even een vraagje;
Is de oval ook getest onder 'normale' gebruiksvormen? Dus opzetten en afbreken, een keer of 50 per jaar? En vervoeren als 'ie vochtig is in een quiver.....
No hard feelings, maar zowel m'n maat als ik zorgen goed voor onze spullen. Echter ik weet ook wel dat het spul onder gebruik slijt. Valt me wel op dat zowel die van m'n maat als die van mij (ander merk weliswaar, maar ook een uit de goedkopere catagorie) binnen 1.5 jaar de geest geven. Dat ze na een lange periode buiten staan nog steeds niet lekken zegt me dus niet zo veel..

Mvg. Daniel

P.S. is het ook niet zo dat het model van een oval zowieso meer onder druk staat dan van bijv. een waaiermodel tent? :roll:
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

03-03-2006 09:22

Hoi Daniel,

Natuurlijk slijten artikelen, dat is heel normaal maar ik moet zeggen dat Ultimate ook niet 100% tevreden is geweest over artikelen als onze paraplu en zelfs niet over alle luggage. Niet dat de kwaliteit en ontwerpen niet goed waren, maar we hadden een leverancier die niet continue dezelfde kwaliteit en artikelen leverde. De ene keer was bijv. een foudraal netjes 12ft terwijl bij een volgende levering het foudraal meer richting 11ft ging. Tevens was ook het materiaal niet altijd hetzelfde.

Om die reden zijn ze twee jaar geleden van leverancier veranderd, we hebben nu DE topleverancier wat betreft luggage en plu's. Dit is ook te zien geweest, op het moment dat we de 3 ranges CUlture, A-life en Pro^tect introduceerde. (deze zijn van de huidige leverancier).
Culture staat voor de basisrange, basis modellen van goede kwaliteit, met een twee kleuren combinatie, eigen ritsen e.d. A-life voor de camouflage serie met eigen ontwerpen (zie quiver, onthaakmat, 45ltr rugzak etc.etc.) en dan de toprange Pro^tect., zware materialen,eigen designs (let op de sluitingen, makkelijk, snel,)zwaar gevoerd. Voor de visser die het beste van het beste wil.

De duurzaamheid is daarmee flink langer, slijtage heb je altijd maar je zal zien dat de producten 100% verbeterd zijn.
Ultimate heeft ook de laatste twee jaar meer eigen producten gebracht dan voorheen. Dit is ook waar Ultimate naar toe wil.
Op dit moment is alles bijna hetzelfde, als je je wilt onderscheiden dan moet je met eigen ontwerpen of functies komen.

Je ziet op de bedchairs de vering in de poten, dit voorkomt het buigen van het frame, (elke keer als je gaat zitten veert de poten ipv dat het frame een opdonder krijgt) waardoor er zwaardere personen op kunnen zitten zonder problemen met buigingen van het frame.(je ziet ook de dubbele tussenbar tussen de poten, zeer stijf en sterk) Een aantal eigen tasjes en quivers (pro^tect quiver, toiletpaper bag, personal care bag als 3 jaar nu in programma, spoolbags, unhooking/weighsling, carpsacks met extra beveiliging op de rits!!!)
Over de bivvies, het block van de Dreamcatchers, de folding frontbar op de Scorpion, Tarantula en de Cheyennes (A-life, Pro^tect) het Hot Stuff programma (de Mussel, Forrest, Tripple Side lood, shieldlock clip, helicopter swivel, Multi Link system)
Allemaal eigen ontwerpen wat in praktijk goed wordt getest, ontwikkeld en waarbij materiaal en productkennis een eerste vereiste is!!!

Hou het maar in de gaten......

Ultimate werkt sterker dan ooit aan hun programma.

Gr.

Marcel
==--- catch your dream ---==
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

03-03-2006 11:26

Marcel, dank voor je uitgebreide reactie!

Mvg. Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Plaats reactie