tenten


Plaats reactie
joey kouwenhoven
Berichten: 136
Lid geworden op: 21-06-2004 00:01
Locatie: Delft

14-02-2006 17:56

Goede dag,

Ik vis nu al een aantal jaren met mijn NASH TITAN de oude versie, had hem namelijk 2e hands. Ik zou binnekort toch een nieuw tentje willen omdat deze tog wel wat verouderd. Ik vind de constructie en comfort van de titan echt geweldig en wil eigenlijk geen andere... daarom vraag ik me af of iemand enig idee heeft of er een imitatie titan van een ander merk op de markt is, of dat deze er aan zit te komen. Ik ben namelijk niet zo bekend op het gebied van bivy's en tenten maar misschien dat er al een soort tent met dezelfde constructie van nash ook in een anders merk te verkrijgen is. De reden dat ik geen orginele nash Titan koop is dat de kwaliteit een stuk achteruit is gegaan (heb ik mezelf laten vertellen) en omdat ik het budget voor een echte nashtent nog niet echt bezit.

Met vriendelijke groet

Joey Kouwenhoven
Bas Snijders
Berichten: 37
Lid geworden op: 26-01-2006 19:40

14-02-2006 18:09

Hoi joey,
Ik heb gehoord dat de kwaliteit al weer een stuk beter is, dat is eigenlijk maar een tijdje geweest en bij een paar modellen dat het doek slecht was! Ik heb een groundhog van nash en deze bevalt me prima, ik heb nu een profile special erbij besteld deze ga ik deze week ophalen deze wil ik dan op de krappere plekken waar ik vis gaan gebruiken, omdat deze toch een slagje kleiner is! Dus ik zou je aanraden om gewoon ff door te sparen en een Nash te kopen!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

14-02-2006 21:01

Hoki Joey,
Ik heb in Zwolle bij de Nash stand de nieuwe 1 en 2pers. tent gezien. Hij komt plm half Maart op de markt. Er is door de dealer aan mij verteld,dat Nash een nieuw doek en ook een nieuwe produktie lijn heeft!!!
Ik moet ook een nieuwe tent hebben en wacht tot eind maart!! Hij ziet er niet alleen goed uit,maar is ook goed.Nash heeft z,n goede naam verpest en is nu bezig om met goed materiaal z,n naam weer op te bouwen!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
martin bottinga
Berichten: 53
Lid geworden op: 11-11-2004 10:12
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

14-02-2006 21:29

nash condens
joey kouwenhoven
Berichten: 136
Lid geworden op: 21-06-2004 00:01
Locatie: Delft

14-02-2006 21:36

hmm... okej bedankt voor info dan wacht ik zeker even tot maart. Op Zwolle had ik idd iets gezien van Nash met een nieuw doek maar heb er niet verder naar gekeken. In ieder geval bedankt!

Ik kwam ook even op de Ultimate website en zag daar de 'Protect Tarantula' lijkt me ook een zeer mooie tent en heeft wel iets weg van een Titan iemand hier ervaring mee? Heb hem namelijk nog nooit gezien.

http://www.ultimatehengelsport.nl/sitem ... 1_2895.jpg
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

14-02-2006 21:49

martin bottinga schreef:nash condens

Hoki Martin,
Iedere tent heeft condens.Als het enkel doek is!Maar met overwrap heb je er geen last van!(bijna)
Mvgr Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

14-02-2006 21:50

joey kouwenhoven schreef:hmm... okej bedankt voor info dan wacht ik zeker even tot maart. Op Zwolle had ik idd iets gezien van Nash met een nieuw doek maar heb er niet verder naar gekeken. In ieder geval bedankt!

Ik kwam ook even op de Ultimate website en zag daar de 'Protect Tarantula' lijkt me ook een zeer mooie tent en heeft wel iets weg van een Titan iemand hier ervaring mee? Heb hem namelijk nog nooit gezien.

http://www.ultimatehengelsport.nl/sitem ... 1_2895.jpg


Joey,
Is volgens mij geen tent,maar plu met overwrap.Kijk maar in de tent!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
martin bottinga
Berichten: 53
Lid geworden op: 11-11-2004 10:12
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

14-02-2006 22:01

Als het enkel doek is!Maar met overwrap heb je er geen last van!(bijna)dacht het wel doek zakt in
joey kouwenhoven
Berichten: 136
Lid geworden op: 21-06-2004 00:01
Locatie: Delft

14-02-2006 22:04

Ja klopt het is een plu.. wat voor mij gewoon belangrijk is is dat ik hem heel snel opzet ivm korte nachtjes op het kanaal. Overwarp had ik vroeger ook en dit was alsnog veel werk.

Als ik het goed zie is het een plu met zeiflappen en een voorgeveltje die je er in kan ritsen.

Voor mij even ideaal als een titan, alleen de kwaliteit ben ik nog benieuwd naar:)


gr Joey
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-02-2006 22:20

Met Nash weinig van doen.

Maar nou heb ik al heel wat jaartjes een Nash 1 man Titan met extreme canopy, dat condens verhaal blijft vaag. Behaaglijk, warm en droog zijn zaken die mij bekender voorkomen zolang de canopy erover gespannen is. Of sluiten jullie de tent hermetisch af om daarna te gaan liggen dampen op de stretcher? Kan me voorstellen dat zonder enige ventilatie er condens op de binnenkant van het doek komt. Er zit geen ventilatieopening in.

Klopt wel dat de kwaliteit achteruitholde nadat de productie in Engeland stopte. Mijn setje is van net daarvoor. Maar kun je nagaan hoelang dat ding al dienst bij mij doet. Alleen bij lange sessies, weliswaar.

Kees
Bas Snijders
Berichten: 37
Lid geworden op: 26-01-2006 19:40

15-02-2006 11:02

Hoi joey, Als je naar een plu met zijflappen zoekt zou ik een profile special van Nash nemen daar kan je ook een voorkant in ritsen, en deze kost zo'n €225,= valt nog wel mee vind ik zelf!
marco van de welle 2
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-01-2006 18:59

15-02-2006 12:33

jammer alleen dat die profile special niet water dicht is .Mijn special is al 2 keer terug gestuurd naar ze nog steeds het zelfde probleem lekken op de seals.Heb nu de seals zelf afgekit :D .Probleem voorbij :)
Gebruikersavatar
Marcel van Kasteren
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-10-2005 15:02
Locatie: Vught

15-02-2006 13:03

Beste Aaron en Joey,

Die nieuwe NASH Double Top 1 en 2 zien er inderdaad goed uit,
ik vind alleen het grondzeil wat aan de dunne kant.
Verder vind ik de Double Top 1 persoonlijk wat te groot, maar dat is
maar net wat je zelf graag wil. Nadeel kan zijn dat je tent op kleinere
stekken niet altijd kwijt kan. De afmetingen (volgens een Engelse
winkelier) zijn 275 breed X 260cm diep (waarvan 195 binnentent
en 65cm "voorportaal"). Adviesprijs = € 320,- voor de 1-pers.
De kwaliteit zou volgens NASH inderdaad sterk verbeterd zijn en ook de
tapenaden zijn gewijzigd zodat deze nu veel beter zijn dan voorheen.
Maar of dat echt zo is zal alléén de praktijk kunnen gaan uitwijzen.

Groeten,[/url]
Relax and have Fun when carpfishing !
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

15-02-2006 19:02

Hoki Marcel,
Misschien is het grondzijl wat dun,maar ik heb er altijd een onderzijl onder.Verders heeft de tent een inloopstrook!!Zie je niet veel!Achter in de tent zitten 2 kleine raapjes met gaas.Dus extra ventilatie.De kwaliteit gaat goed worden. Zie m,n bericht! Met overwrap kost ie ,voorlopige advies prijs; 440euri !Dus voor de eenpersoonstent! Veel ruimte!
Valt mee. Jrc en Chub kosten plm. evenveel!
mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Marcel van Kasteren
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-10-2005 15:02
Locatie: Vught

15-02-2006 20:21

Hoi,

De advies verkoopprijs voor de Double Top 1 zoals hij op de beurs in Zwolle stond is Euro 318,- (prijskaartje, en nog met Ben en Kevin Nash himself gesproken). In Engeland al iets goedkoper gezien, nl. Pond 185,- (ong. Euro 272,-) zie link
Ik weet niet of er een losse overwrap voor te krijgen is en wat die kost.
Maar omdat de tent standaard al de muskietengaas binnentent heeft heb
je al een soort van dubbel doeks (double top) constructie.
Hoewel een extra winterskin natuurlijk wel meer zal isoleren.
Maar hoe dan ook, de tent heeft een aantal goed uitgedachte items zoals
inderdaad het inloopgrondzeiltje en de 2 ventilatie"raampjes" aan de achterzijde. (geheel dicht of muskietengaas, geen raamfolie).
En hij ziet er gewoon top uit, dat is zeker !

http://www.carpcrazyangling.co.uk/produ ... ts_id=1314
Hier staat ook een foto bij !

Groeten,
Relax and have Fun when carpfishing !
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

15-02-2006 20:26

Hoi Marcel,
Je hebt een pb.
Mvgr.aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Marcel van Kasteren
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-10-2005 15:02
Locatie: Vught

15-02-2006 21:10

Hoi Aaron,

bedankt, ik heb jou ook een PB gstuurd.

groeten,
Marcel
Relax and have Fun when carpfishing !
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

18-02-2006 02:34

Aqua MK3 ziet er ook wel gelikt uit! Schijnt een goed tentje te wezen..
Heb zelf de Titan All Season gehad, maar dat was eens en nooit weer!
Plaats reactie