Verschil in vangen met andere beetverklikkers?


Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

08-02-2006 12:53

Zolang het lood blijft liggen,kan hij schuddelen wat hij wilt,zal de delkim dit niet waarnemen.
Het lood zal toch iets moeten bewegen hiervoor.
En dit is niet altijd het geval.
Helaas!!
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
iba born
Berichten: 153
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: den haag

08-02-2006 13:14

goede middag, ik vis met de oude dxr van fox en die zijn echt wel mega gevoelig, ook trillingen!
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

08-02-2006 13:38

wat een BS...

Een fox pieper reageert als ik het goed heb, op z'n gevoeligste stand, op 0.5cm/ 5mm draad verplaatsing.
5 milimeter!!! Hoe gevoelig wil je?

Vast lood, running rig, nylon, gevlochten, witvis, wind, stroming... maak je niet druk, hij piept.

Wat hier natuurlijk wel invloed op kan hebben is het gewicht van je swinger, springer, hanger enz...
Zet je deze op zwaar, beweegt deze natuurlijk niet zo makkelijk en dus je lijn ook niet.
Voor stilstaand water gebruik ik zelf de butthanger van fox, zonder gewichtjes. Dit vist heel gevoellig in comb. met een Fox beetmelder.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

08-02-2006 18:55

volgens mij is de fox sxV de enige foxpieper die wel reageert op trillingen, er zit wel een wieltje in maar het draad hoeft niet in voorwaartse of achterwaarste richting te bewegen. je moet bijvoorbeeld uitkijken of er geen grashalmen of wat dan ook tegen de lijn kunnen komen want dan piepen ze. Volgens mij zijn ze uit de productie gehaald omdat ze te gevoelig zijn. ook op de minst gevoelige stand piepen ze nl nog van regendruppen, hetgeen zo zijn nadelen heeft. voor lichte visserij vind ik ze perfect en tjah aangezien ik niet zon grote beurs komt het op neer dat ik tijdens regenbuien maar goed moet opletten :p misschien kun je een run nog wel onderscheiden als ie op t minst gevoeligst staat.
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

08-02-2006 19:13

killian bruijne schreef:maar als de lijn beweegt dan is de haak al geprikt toch? waarom zou je zo een beeet niet opmerken met eeen x 2 pieper>


als u lijn beweegt is de vis zeker niet altijd geprikt. een vis kan ook makkelijk het lood verplaatsen zonder dat jij hem vangt. en dit gebeurd meer dan je denkt!