Mika


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-01-2006 10:35

http://www.pbproducts.nl/images/tussen% ... boilei.jpg

Zijn die van sensas veel anders?

Helaas op internet geen plaatje gevonden

MVG

Klaas
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 10:51

Klaas
Je gaat me toch niet vertellen dat je een wartel relevant vind hè, dan begrijp toch echt niets van de handel!!
Deze kleine producten zijn standaard bij alle haak fabrikanten te krijgen en zijn er al jaren alleen werden ze pas een paar jaar geleden door ons opgemerkt.
Laat je zo meteen ook een Stainless steel ring zien van Fox of een Oval ring van Sensas die wij zogezegd dan ook gecopieerd hebben?
Ieder bedrijf dat een pakket heeft met kleine materialen neemt deze standaard artikelen op net zoals b.v. een normale tonwartel of mini swivel. Toch zit op onze Quick lock weer een kleine verbetering, namelijk de ribbeltjes op het tonnetje. Die hebben ze niet bij de meeste andere bedrijven. Gewoon puur geluk voor ons dat wij ze kopen van een andere levenrancier.

Gr Piet
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 11:01

[quote="Klaas van den Herik"]http://www.pbproducts.nl/images/tussen%20pen%20en%20boilei.jpg

Zijn die van sensas veel anders?

Helaas op internet geen plaatje gevonden

MVG

Klaas[/quote]

Ja Klaas

Daarom is het een goede zaak dat PB products een innovatief bedrijf is.
Zoals vele bedrijven.

Anders reden we nu nog in een Trabant

mvg Bob
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

05-01-2006 11:25

Bob Klumper schreef:
Klaas van den Herik schreef:http://www.pbproducts.nl/images/tussen%20pen%20en%20boilei.jpg

Zijn die van sensas veel anders?

Helaas op internet geen plaatje gevonden

MVG

Klaas


Ja Klaas

Daarom is het een goede zaak dat PB products een innovatief bedrijf is.
Zoals vele bedrijven.

Anders reden we nu nog in een Trabant

mvg Bob


haha ik vind het wel grappig gezegd anders reden we nu nog in een trabant :lol: :P :lol: :lol:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-01-2006 11:40

Ja, we rijden nog steeds in auto's rond die LPG, benzine of diesel stoken. En dat al heel lang.

De trabant is een kopie uit het oostblok. :o

Groet, Kees
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-01-2006 12:43

Zolang ze niet breken of uitbuigen boeit het me niet.

Ben maar dom, maar ik begrijp wel dat iedereen van iedereen kopieert. Daar zijn we mens voor, het zit in onze genen.

Zo af en toe verzint er eens iemand iets bij. Mooi toch, dan krijg je concurentie en das goed voor mijn portemonnee.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-01-2006 12:55

Klaas :

N kopie en n verbetering zijn 2 verschillende zaken.

Er zijn veel soorten "swivels"op de markt , en toch mogen er maar n paar mee met mij naar t water.

Zo is t met haken , lijn en nog enkele producten.

Dit zal voor de een meer meewegen als voor n ander, daarbij vind ik de prijs van dit soort spullen niet belangrijk.

Eerst komt kwaliteit, dan pas de prijs.

Ik gooi op n jaar iets wat te veel geld in t water om op n haakje of n wartel te bezuinigen.


Gr :wink:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-01-2006 15:21

Ok Menno,

usa 4500 kostte fl 120. Binnen een jaar over de fl 200 tot fl 275. Tot daar er concurentie dreigde van o.a. abu en "men"ging schrijven over molens zonder baitrunner. Prijs zakte weer naar fl 220 ongeveer.

Winst? een redelijkere prijs 4500 en een aantal min of meer vergelijkbare molens.

LC idem. Is nu ook minimaal eur 20 goedkoper.

Maar niet alleen in prijs ook kwaliteit.

Mijn 1e stretscher of die van 3 jaar later.

Mijn nash vod zich bivy laten noemend. die van de toemalige tackle rite was exact dezelfde, alleen is ie naar 15 jaar nog niet verrot. Ja verbrand, maar da's een ander verhaal.

Vlak de jappaners niet uit. Is zelfs een gezegde: ff japanneren.

Helaas is er ook een boel namaakshit.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

05-01-2006 16:02

Sorry Piet, maar pb test ook niet al zijn produkten eerst. Tenminste de hoofdlijn, die ik op de carp 2005 had gekocht, was nog niet getest volgens je eigen mensen. En dat heb ik geweten ook.
Ik ben er toen helaas achter gekomen, dat je met dit soort zaken altijd produkten moet nemen, die zich al bewezen hebben.

mvg,
Kees
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 16:21

Klaas
Een merk bedchair kost nog veel geld maar ik kan je verzekeren (6 jaar winkel ervaring) dat daar maar weinig van terug komen. De goedkope bedchairs van kopieer merken (meestal extreem zwaar want alu. is duur) gaan bij zwaar gebruik nog geen jaar mee. De draaiknoppen zijn dan verslepen de verf is er af en de verstelbare pootjes werken niet meer.
Zo kan ik wel even doorgaan.
Dat van die baitrunners is ook weer makkelijk te verklaren dat prijsverschil kwam doordat sommige winkeliers ze als trekkertje gebruikte (dus namen meerdere winkeliers dat over ze verkopen met een heel klein beetje winst) en niet door concurentie van Abu want die kan echt nog niet in de schaduw staan van Shimano.

Dus ik kan spreken uit ervaring mag ik wel zeggen. De kopieer merken hebben absoluut geen invloed op het eventuele verlagen van de prijzen door de merken. Zij kunnen goedkoop werken omdat er vaak goedkope onderdelen inzitten en dat er niet getest wordt. Je moest eens weten hoeveel bedchairs en chairs er op een hoop liggen als afgeschreven schroot bij zo'n groothandel. Dat zie je pas als je daar eens in een magazijn wordt rondgeleid tijdens een voorjaars order. Nogmaals dat heb ik bij merken zoals Fox, Chub en JRC nog nooit gezien!! Mijn Chub is nu 10 jaar oud en nog steeds geen spoor van slijtage dus wat is duur.
Is zeg nog steeds goedkoop is vaak duurkoop!!

Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 16:26

Kees
Ik weet niet van wie jij dat hebt maar de hoofdlijn die wij verkopen komt van Sufix (is een bestaand en bewezen product) en ik kan je verzekeren dat dat door en door getest is. Zelf vis ik er nu twee jaar mee en heb er al een paar mee gevangen hoor! Nog nooit heeft deze lijn mij in de steek gelaten. Als er één veel test dan ben ik het wel hoor! vis bijna iedere dag.
Als jij dus problemen hebt gehad kan dat twee oorzaken hebben: of jij gebruikt het niet goed, of die klos die jij had heeft een fabrieksfout en dan hoor je die terug te brengen bij de winkelier of bij mij.
Piet
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

05-01-2006 16:27

[quote]Danny
Ik heb 6 jaar in een hengelsport winkel gewerkt en het verbaast me dat jij zegt nooit problemen te hebben met die kopieen. Wij hadden in de winkel juist heel veel (vaak) te terechte klachten over producten van dit soort bedrijven. Ik gaf ook altijd het advies aan beginnende karpervissers "koop meteen goed" heb je het geld niet spaar dan door. Je kan nog beter een instapmodel rodpod kopen van een goedmerk dan een mooi uitziende glimmende rodpod van een kopieer merk. Hetzelfde geld voor b.v. de beetverklikkers.[/quote]


Piet,

Ik heb niet gezegd dat ik nooit problemen heb gehad met kopieen van merken die dit vaak maar al te vaak doen,alleen de laatste 2 jaar heb ik goede artikelen gezien van het genoemde merk,en het belangrijkste,weinig tot geen klachten(heb ik het alleen over de kwaliteit van de producten :wink: ).Verder werk ik ook met PB en daar niets over dan goeds!In mijn visserij pas ik het dan ook voor 80% toe.

Gr Danny
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-01-2006 16:28

Piet :

Nu niet meteen "mijn " rvs ringetjes 3x zo duur maken he :wink:
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

05-01-2006 16:34

Piet,
Moet er wel bij zeggen dat idd de langertermijngang van de gekopierde producten veel korter is dan de merken waar je meer voor betaald.
Dat is gewoon een feit,dus dan kan je idd zeggen doe het gelijk goed.

Gr Dany
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-01-2006 16:40

Wat ik zeg fox eerst toen jrc en toen chub gaaf toch? Hoe meer hoe liever Piet.

MVG

Klaas
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 16:47

Danny
Ik vind het leuk dat je goed werkt met PB en dat er weinig klachten over komen. Toch zijn er bij ons ook wel een paar producten die minder zijn ondanks dat ze het goed deden in mijn test. Dat komt ook omdat ik test op een paar wateren en ieder water is nu eenmaal anders. Het zou goed voor PB zijn als wij een groot testteam zouden hebben verdeeld over een groot gebied. Dan zou je pas goed zien hoe een product nu echt is. Helaas zijn wij daar nog te klein door maar als wij ooit groot genoeg zijn om dat te kunnen betalen doen we het meteen.
Piet
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

05-01-2006 16:50

Piet Vogel schreef:Danny
Ik vind het leuk dat je goed werkt met PB en dat er weinig klachten over komen. Toch zijn er bij ons ook wel een paar producten die minder zijn ondanks dat ze het goed deden in mijn test. Dat komt ook omdat ik test op een paar wateren en ieder water is nu eenmaal anders. Het zou goed voor PB zijn als wij een groot testteam zouden hebben verdeeld over een groot gebied. Dan zou je pas goed zien hoe een product nu echt is. Helaas zijn wij daar nog te klein door maar als wij ooit groot genoeg zijn om dat te kunnen betalen doen we het meteen.
Piet


Stuur maar wat op hoor, ik test het wel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

05-01-2006 16:54

Niels Schouten schreef:
Piet Vogel schreef:Danny
Ik vind het leuk dat je goed werkt met PB en dat er weinig klachten over komen. Toch zijn er bij ons ook wel een paar producten die minder zijn ondanks dat ze het goed deden in mijn test. Dat komt ook omdat ik test op een paar wateren en ieder water is nu eenmaal anders. Het zou goed voor PB zijn als wij een groot testteam zouden hebben verdeeld over een groot gebied. Dan zou je pas goed zien hoe een product nu echt is. Helaas zijn wij daar nog te klein door maar als wij ooit groot genoeg zijn om dat te kunnen betalen doen we het meteen.
Piet


Stuur maar wat op hoor, ik test het wel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


piet ik kom het nog halen :lol: :lol: :lol:
niels wil het opgestuurd hebben en dat kost je geld dus kun je het beter aan mij overlaten :lol: :lol:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 16:57

o,jee nu heb ik de poppen aan het dansen!!!
Gr Piet
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

05-01-2006 16:58

Maar testen onder de 18 staat gelijk aan kinderarbeid, dus die vlieger gaat niet op.... :D
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

05-01-2006 17:00

ja maar niels voor jou is het vuurtje ook gedooft want ze hebben alleen iets aan ervaren karpervissers en niks aan klunels :lol: :lol:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

05-01-2006 17:02

luuk houtgraaf schreef:ja maar niels voor jou is het vuurtje ook gedooft want ze hebben alleen iets aan ervaren karpervissers en niks aan klunels :lol: :lol:


Klunels ? Dat zegt me niets. Maar goed, laten we niet teveel off-topic gaan.
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

05-01-2006 17:04

klunels kijk maar in het woordenboek :lol: en ze hebben ook niks aan karpervissers die vroeger nooit hun best deden op school :P :P sorry voor off-topic laatste bericht 8)
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-01-2006 17:10

Piet Vogel schreef:o,jee nu heb ik de poppen aan het dansen!!!
Gr Piet


Nee hoor, je kan toch gewoon alle testvissers hier laten verzamelen ? ;
http://www.karperwereld.nl/produkt/pb3.php

Kan iedereen een verslag uitbrengen van hun ervaringen...
CarpeR Diem
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 17:11

Lekker testteam, de ene is een tovenaar (simsalabim) en de ander is een klunel!!!! of is de tweede een klungel? :lol: :wink:
Een lachende Piet :lol: