Mika


Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

04-01-2006 09:08

Een tijdje terug zag ik op een beurs wat producten van Mika. Zag er goed uit, maar is er iemand op het board die ervaring heeft met de produkten?
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

04-01-2006 11:56

Hoi Robert,

Heb nu al verscheidene produkten van Mika getest en moet zeggen prima spul. En de prijs die mag er ook wezen prijs/kwaliteit is alles in orde.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

04-01-2006 15:09

ik heb de laatste tijd ook gevist met mika en je kan het eigenlijk vergelijken met korda ,allebei primma spul
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

04-01-2006 18:06

Aiaiaiai Dennis dat jij Mika durft te vergelijken met Korda!!
Terwijl Mika bijna alle produkten kopieerd van Korda kan ik mij jou reactie wel begrijpen,maar kwalitatief komt Mika heelveel te kort.

Gerard
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

04-01-2006 18:25

Gerard,

ik zie niet in waarom?
Gezien je avatar en onderschrift hou je je bezig met korda, maar mika werkt net zo goed als korda in mijn ogen.
mike broeders
Berichten: 77
Lid geworden op: 22-06-2004 20:16
Contacteer:

04-01-2006 18:33

zo nou jij weer
killian bruijne
Berichten: 553
Lid geworden op: 03-01-2006 00:43

04-01-2006 18:37

gerard van ewijk schreef:Aiaiaiai Dennis dat jij Mika durft te vergelijken met Korda!!
Terwijl Mika bijna alle produkten kopieerd van Korda kan ik mij jou reactie wel begrijpen,maar kwalitatief komt Mika heelveel te kort.

Gerard


gerard, zoiets als jij uitspreekt heet volgends mij een vooroordeel, geef eens wat argumenten over wat er zo slecht is van mika dan?


groeten
Gebruikersavatar
Tom Aerts
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2004 21:07
Locatie: Zonhoven ( België )

04-01-2006 19:05

Ik vond het maar niks die mika . De leadclips braken als het ware in 2 als je nog de loodwartel er nog maar instak . Is zeker niet te vergelijken met korda . Ik heb de hele mika zooi gratis weggegeven en ben van plan om er nooit geen meer te kopen .

Mvg Tom.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-01-2006 19:13

Gerard
Nu hang je! je moet reageren!! weet je nog dat je gister tegen mij zei "waarom reageer je zoveel" ha ha ha
Wie a zegt moet ook b zeggen.
Piet
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

04-01-2006 22:26

Ja Piet ik hou me aan me woord:
Mijn persoonlijke mening zal ik dan maar uitspreken.
Ik vind:dat een firma als Mika al een enige tijd achter de feiten aan loopt,
als een bepaalde firma zonder enige namen te noemen een nieuw produckt presenteerd dan komt Mika met een aangepaste copy.
en dat gebeurt regelmatig met Mika producten.

Ik heb ooit op een beurs wat Mika spullen gekregen notabene van Michalel Kames zelf.Daarmee ben ik eens mee aan de gang gegaan.
Nou moet ik wel zeggen dat ik met 3lb hengels en 4 / 5 once lood werp.
De safety clip brak helaas in tweeen.
De metal bolt rig trok enigzins krom en ik vind dat het rubber erg stroef gaat.
Het lood wat hij op de markt brengt is ook niet echt een verbetering.
Wie vist er met een donut of kerstboom loodje waar je een voerbal om moet kneden?
Ja ja ik weet het het afzijken van een bepaalde firma is het makkelijkste wat er is maar er werd hier om mijn mening gevraagd.
Des al niet te min heb ik respekt voor firma's die hun nek uit steken om weer eens wat nieuws op de markt te brengen.Die daar zeeen van tijd aan investeren en waar een ieder weer profeit van heeft.

Gerard
Laatst gewijzigd door gerard van ewijk op 04-01-2006 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

04-01-2006 22:39

Ben het met Gerard eens. Dat kopieren moest maar eens afgelopen zijn. Heb ook gehoord dat er een rechtzaak tegen Ultimate loopt. Die hebben er ook een handje van.
Vaak zijn het ook nog kwalitatief slechte kopieen, ik heb zelf geen ervaring met Mika, maar voor mij staat korda op 1. Ze zijn innovatief, en hebben gewoon kwaliteitsspul. Dan betaal ik liever wat meer dan dat het kapot gaat.




mvg maik
Carpe Diem...!
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

05-01-2006 04:59

Maik,

Dat er tegen ultimate een rechtzaak loopt,weet ik niets van.
Maar dat je zegt dat ultimate VAAK kwalitatatief slechte kopieen maakt is flauwekul!Ten eerste werk ik met veel merken in de detailhandel,dus ook met ultimate.Ten 2e pas ik ook in mijn visserij een hoop ultimate matriaal toe,waaronder de dessertstormpod(idd kopie solar),nu al 3 jaar geen enkel probleem mee gehad.En ook de nieuwe lijn van ultimate is erg goed te noemen.

Verder Korda heeft kwaliteit in handen,vele merken hebben(te vergeefs)dit proberen te evenaren,en naar mijn mening is dit (nog)niet gelukt.Met de nadruk op nog!Want we weten allemaal hoe het gaat in de hengelsport.Idd maik 'kopieen'.Maar dit hoeft niet altijd 'slechte kwaliteit te zijn'.

Gr Danny
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-01-2006 07:49

Heren, heren, heren,

Du moment er niet meer gekopieerd wordr gaan wij minimaal het 5 voudige betalen.

Er kunnen m.i. niet genoeg kopieerders op de markt komen. Helaas kan ik ze zelf niet allemaal proberen, maar zo'n board is daar uitermate geschikt voor. Ervaring uitwisselen heet dat.

Ik ken een zeur (ik) die 2 stretchers zag. 1 een merk en een en niet merk. Natuurlijk vondd ik het 3 keer zo dure dinge beter.

OK ze leken wel op elkaar hoor. Een beetje dan. Nix een beetje het waren dezelfdes. Heel toevallig was de "kopieerder" in de fabriek toen er stretchers ingepakt gingen worden. Die wilde ie. Dat kon nie. Wel dus.

Er moet meer gekopieerd worden dat is in ons voordeel.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 07:58

Kloon van den Herik.......nah :D
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-01-2006 08:38

mitsz van der kamp schreef:Kloon van den Herik.......nah :D


Sommige zaken kunnen inderdaad maar beter uniek blijven :lol:

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-01-2006 08:47

Helaas gaat dat inhouden dat niemand meer zal investeren in echt nieuwe ontwikkelingen. Kost teveel geld dat toch in de zakken vloeit van de kopieerders. Al de kleine bedrijfjes die in het verleden voor de innovatie hebben gezorgd verdwijnen en het enige nieuwe is de zoveelste versie van de loodclip.

Groet, Kees
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 09:28

Gerard
Je leert het al!!

PB heeft er natuurlijk ook wel eens last van dat kopieren, maar het houd je wel scherp! Wij proberen door kleine aanpassingen aan onze producten de concurentie steeds voor te blijven. Neem nu Green Hornet door ons gebracht drie jaar geleden en daarna klakkeloos gekopieerd door velen. Dat ze het kopieren is logisch maar dat ze dan niet even kijken of er eventueel nog zwakke kanten aanzitten die ze kunnen verbeteren vind ik dom. Het geeft een klein innovatief bedrijfje gelukkig wel een kans om het beter te doen.
Dat is het probleem (vooral in Nederland) het zomaar naapen zonder ook maar iets te verbeteren. Nederlandse bedrijven hebben bijna allemaal geen eigen researche afdeling en laten via hun vertegenwoordigers artikelen van andere merken kopen in de winkels en die worden dan naar China verstuurd. Zonder ook maar één vorm van kwaliteits controle of test periode worden die dan vervolgens aan de consument aangeboden.
Piet
Een groot gedeelte trapt er dan weer in en koopt een slecht aftreksel van het orgineel met daarin vaak nog een hoop kinderziektes.
Als die bedrijven ook maar een klein beetje tijd (en geld door b.v één man in dienst te nemen die alleen maar vist en praktijk ervaring opdoet) zouden steken in een kopie te verbeteren zou dat voor de consument een grote stap vooruit zijn en hoeft die niet ongewenst fieldtester te zijn. Ik hoop dat de Nederlandse bedrijven nu eens kijken naar de Engelse die wel werken met mannen uit de praktijk en die daar in dienst zijn om echt te testen en te ontwikkelen!!! Als dat gebeurd ligt er een grote markt voor hun open.

Danny
Ik heb 6 jaar in een hengelsport winkel gewerkt en het verbaast me dat jij zegt nooit problemen te hebben met die kopieen. Wij hadden in de winkel juist heel veel (vaak) te terechte klachten over producten van dit soort bedrijven. Ik gaf ook altijd het advies aan beginnende karpervissers "koop meteen goed" heb je het geld niet spaar dan door. Je kan nog beter een instapmodel rodpod kopen van een goedmerk dan een mooi uitziende glimmende rodpod van een kopieer merk. Hetzelfde geld voor b.v. de beetverklikkers.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

05-01-2006 09:43

Piet,

Zonder je af te zeiken, Green Hornet, is dat niet gewoon een verbeterde versie van bijv. Kryston Mantis of Snake Bite/Skin die al eerder bestond?

Ondanks dat het artikel gretig aftrek vind bij de Nederlandse karpervisser is het volgens mij geen echte innovatie, meer een idee dat met het juiste inzicht nieuw leven is ingeblazen.

Kopieën, ik moet er altijd wel om lachen.
De swingers van Fox, de hangers van Solar, de Armadillo tent van Aqua, de onderlijnmaterialen van Kryston, de Globe Trotter van Solar, ik heb ze allemaal gezien.

Meestal is de kwaliteit slecht tot belabberd, ik laat ze voor wat het is en koop ook altijd het origineel.

Ze zeggen weleens: Beter goed gejat dan slecht verzonnen, hoe zit het met slecht gejat?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 09:52

Eus
Green Hornet is niet hetzelfde als Snakebite. Het is wel gemaakt voor hetzelfde doel maar niet gekopieerd. Als je mijn stukje goed leest zeg ik eigenlijk dat je wel degelijk naar elkaar mag kijken als je maar de zwakke punten aanpast. En je eind product eerst test! Je kunt nu eenmaal niet het wiel blijven uitvinden maar je deze wel steeds beter maken.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-01-2006 09:54

Eus Molewijk schreef:Piet,

Zonder je af te zeiken, Green Hornet, is dat niet gewoon een verbeterde versie van bijv. Kryston Mantis of Snake Bite/Skin die al eerder bestond?


Eus,

Dat is toch precies wat Piet bedoelt? Dat ze met een verbeterde versie komen in plaats van een exacte kopie?

Groeten,

Mark
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

05-01-2006 10:04

Gerard,

Dat Kerstboomlood( zoals jij beschrijft) bestaat al een paar jaar, waarom is het zo slecht om hier je voerbal omheen te maken ?

Afbeelding

Trouwens dat lood kost incl importeren 57 eurocent.

Afbeelding

En ook een nieuw lood, wat ik hier nog niet in de winkel zag.

Afbeelding



Gr Paul
Laatst gewijzigd door paul veenendaal1 op 05-01-2006 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-01-2006 10:05

Zonder afbreuk te willen doen aan product ontwikkeling.

De betekenis van innovatief is vernieuwend.

Groet, Kees
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-01-2006 10:09

Paul
Even voor alle duidelijkheid "ik vind Mika niet een kopieer bedrijf" zie steeds vaker leuke ontwerpen van hun.
Piet
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-01-2006 10:12

En dan nog worden over het algemeen 'de goeie dingen' gekopieerd.
Zal toch maar 's zo'n 'Workshop' gaan volgen. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

05-01-2006 10:22

Piet,

Deze producten zijn niet van mika, dit is een leverancier van lood uit het buitenland.
Ik ben net als jij van mening dat niet iedere keer het wiel uitgevonden hoeft te worden maar juist mutaties op producten aan te brengen voor verbetering zoals jezelf al aangaf.

Gr paul