Shimano Big Baitrunner Long Cast


Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

08-11-2005 18:07

noem ratten geen problemen!!!!!!!! :lol:
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

08-11-2005 20:19

Guido,

Dan stuur je ze op, je geeft ze zelf af of (in mijn geval en met de medewerking van Stefan Slechten) je laat ze afgeven/omruilen. :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

23-12-2005 16:40

lust frank schreef:Gebruik deze zowel op kleinere plassen als op groot water, heb mij wel enkele reservespoelen bijgekocht maar heb deze genomen van de Ultegra passen er perfect op en zijn goedkoper dan deze van de longcast (tip).

Mvg
Frank


Frank,


Ik ben ook wezen informeren of dat zo was....De spoelen van de Ultergra passen inderdaad op de Longcast molens. Alleen kosten de LC-spoelen €37,50 per stuk en de Ultegra-spoelen kosten €45,- per stuk..... :wink:

Ik dacht dat België goedkoper was als Nederland. :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
henk jansen112
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-12-2005 01:26

24-12-2005 01:47

Denk nog maar eens goed na of je wel voor de LC zou kiezen.Ik lees veel goede berichten over deze molen en heb ze daarom ook gekocht.Inmiddels al weer verkocht.De LC hebben overal veel speling op.De slip is perfect maar wat afstellen betrefd scoort die bij mij zeer laag.Halve slag draaien en hij staat vast of los.Het slip bereik van de 4500 is 10 x beter.Denk eens na over de Daiwa Tournament t5000s dit is de opvolger van de ss 3000.Een perfect stukje gereedschap en bij de Watersportcentrale net zo duur als de LC.Of als je persee een beetrunner wil doe er dan 50 euries bij dan heb je het neusje van de zalm Daiwa infinity.

Succes
peter andrae

25-12-2005 08:53

Wat henk zegt klopt ik heb op 2 LC,s speling in de slinger.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

25-12-2005 09:58

Koen de Been schreef:
lust frank schreef:Gebruik deze zowel op kleinere plassen als op groot water, heb mij wel enkele reservespoelen bijgekocht maar heb deze genomen van de Ultegra passen er perfect op en zijn goedkoper dan deze van de longcast (tip).

Mvg
Frank


Frank,


Ik ben ook wezen informeren of dat zo was....De spoelen van de Ultergra passen inderdaad op de Longcast molens. Alleen kosten de LC-spoelen €37,50 per stuk en de Ultegra-spoelen kosten €45,- per stuk..... :wink:

Ik dacht dat België goedkoper was als Nederland. :roll:


Strange hier was het net omgekeerd en ik heb zeker geen 45 of 37.50 € betaald voor die reservespoelen.
Dus zal zo wel zijn dat België dan toch goedkoper is maar is toch raar dat bij jullie die LC spoelen goedkoper zijn dan de Ultegra spoelen.

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

25-12-2005 15:25

Heb de daiwa infinity gehad en vond dat dus géén neusje van de zalm. Doe mij de LC maar!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

25-12-2005 18:06

hoi,

heb nu de infintiy..had de longcasters...maar was er echt niet over te spreken...alles heeft spelling..plastic afwerking onder de spoel...slip was matig...
de infinity is in mijn ogen een stuk beter qua kwaliteit en zeker qua slip..
maar ieder heeft toch zijn eigen voorkeuren...
gr roy
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

25-12-2005 19:41

Hoi,

Heb ook de Infinity. Super molens (was vroeger een Shimano-man)
Nog nooit met betere gevist. Super slip mits ingevet met kogelagervet.
Deze molens kosten bij Zutter 280 € (misschien korting bij aankoop van meerdere?)
Dit is veel, maar voor dat geld krijg je een klasse molen MET extra spoel.

Groeten
En soms...... is er karper
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

25-12-2005 20:07

Hierbij dan een oude quote van me, om mijn keuze te motiveren:

Beste mensen,

Nog even een stukje input van mijn kant. Is misschien nog handig voor de mensen die twijfelen tussen de twee molens.

Ik heb de Daiwa Infinity X 5500 BR getest tegen de Shimano Big Baitrunner Long Cast, waarbij de Shimano zelfs nog ouder was dan de Daiwa.

Ik heb uiteindelijk de Daiwa verkocht en houdt het lekker bij de Shimano's.

- Bij de Daiwa blijft de lijn soms onder de spoel hangen of komt er zelfs vast te zitten. Dit met als gevolg dat de hele spoel eraf gehaald moest worden.

- De slip van de Daiwa komt later op gang, zelfs wanneer ik de Shimano slip iets zwaarder instelde dan de Daiwa. De Infinity heeft dus een hoger beginpunt dan de Long Cast. Bij de Shimano is dat punt van opstarten en doorlopen gelijk.

- Ook is de slip van de Daiwa minder vloeiend/minder smeuïg. Na iedere "tik" stopt de spoel even met draaien, net alsof er een pauze in zit. Wanneer de vis heel langzaam lijn neemt bij de Shimano, blijft deze draaien, hoe langzaam ook.

-De baitrunner-slip van de Daiwa kan niet helemaal dicht. Als je "locked-up" wil vissen, "moet" je dus altijd op de gevechtsslip vissen (niet dat dit niet onoverkomelijk is).

Minder vis-technische zaken:

- Op de Daiwa kan minder lijn.

- De Daiwa is duurder.

- Ik vind het handvat van de slinger van de Daiwa te klein.

- Daiwa maakte meer geluid dan de Long Cast.

Kortom, beiden zijn en blijven top-molens, maar voor mij heeft de Shimano de strijd gewonnen.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

25-12-2005 20:32

heej bas,

dat eerste probleem met die lijn onder de spoel...
er zitten aan weerskanten van de molen van die metalen klemmen...
die kun je uitklikken..en dan sluiten ze de spoel af...kan de lijn er nooit meer onder raken...
iedere molen heeft voor iedere vissers een ander voor en nadeel...
kwestie van manier van drillen/vissen...
wat voor de een mooi is..of niet voldoet..kan voor een ander juist wel doen...
anders zat iedereen met de zelfde matrialen te vissen...
persoonlijk vind ik de hangreep echt niet te klein...bijvoorbeeld..
maar zo kun je bezig blijven...
gr roy :wink:
peter andrae

26-12-2005 11:13

Roy dat van die slip vind ik een beetje onzin de LC,s hebben een bereslip iedereen die ik spreek heeft het over de slip,en mijn eigen ervaringen zijn ook positief,het is gewoon jammer dat die slingers na verloop van tijd speling gaan vertonen maar overal is een oplossing voor.


Denk dat bijde molens volstaan voor het doel waar ze voor gebruikt worden.



mvg peter.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-12-2005 11:35

Roy,

Helaas maar voor mij gaat dat clip-verhaal dus niet op. Zelfs met die clips erop heb ik er last van gehad.

Peter,

Kun je die slingers niet laten vervangen of ze even een beurtje laten geven en eventueel wat onderdelen laten vervangen? Dan zullen ze weer perfect zijn!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
peter andrae

26-12-2005 12:09

Dat zou ik eens moeten navragen Bas maar voor dat geld moet dit niet kunnen is ook 1 van de minpunten van shimano plus de clipje,s waar je lijn achter gaat die heb ik er ook afgehaald zijn ondingen met ingooien stond ik elke keer met het sweet op mijn voorhoofd in te gooien denk ow ow als ie nou maar niet blijft hangen dus eraf :wink:.


Moet mij ook van het hart dat shimano een uitstekende service heeft laatst was er een stukje lijn achter mijn voet blijfen hangen ik denk ff aan trekken wie weet hangt er wat aan nou dat klopte mijn LC hing er aan viel op de grond en slinger afgebroken :oops:,en nog wat kleine schade ik had hem binnen 3 dagen terug,laatst weer voor iemand een molen weggebracht 3 dagen en het onderdeel was er,wel makkenlijk verschillende service punten in het land.



Ik trek nooit meer aan een stukje los liggend nylon dat heb ik nu wel geleerd 8).


mvg peter.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-12-2005 13:28

Oh, das raar Peter. Daar heb ik nog nooit last van gehad. Heb je het met verschillende molens gehad?
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
peter andrae

26-12-2005 14:37

Wat blijkt de LC molens zijn uitgerust met 2 verschillende lijnclips dat zag ik niet toen ik ze kocht,je hebt die zeg maar in de vorm van een hartje vorm he,en een langwerpige bij de laatste had ik er geen last van,nu ze eraf zijn gaat het prima doe nu wel een elastiekje er omheen.


mvg peter.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-12-2005 15:57

Ja, klopt er waren 2 types. Nu heb je de metalen, vroeger was deze van plastic, geloof ik. Elastiek is sowiezo beter voor de nylon! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens