elektromotor


Plaats reactie
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

24-11-2005 17:07

heey mensen,

ik wil een elektromotor gaan kopen,voor achter een klein licht bootje.
ik kom namelijk over 2 maanden aan het water te wonen en we hebben al een gewone moterboot maar ik de elektromotor erbij voor het uitvaren en voeren enzo (de verste stek is ongeveer 1 km varen) het is wel groot open water dus het kan er redelijk waaien.

maar wat zouden jullie aanraden (hoeveel ponds welk merk enzovoort)

Groeten
Dennis Willemsma
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-11-2005 10:18

Dennis ik kan mij twee locaties voor ogen krijgen maar op beide plassen is het onverstandig om met veel wind en een klein bootje met een electromotor te gaan varen. en veel wind is niet zo veel hoor.
Het komt regelmatig voor dat wij de motor er bij moeten zetten om een veilg heenkomen te zoeken.
In de zomer is het razend druk op de kanalen en dan ben je met je electromotor absoluut onveilig bezig.
Vergeet ook niet dat de grote beroepsvaart een behoorlijk verschil maakt in de trek die dan op het water komt te staan met een electromotor ben je dan kansloos.
Er is nu al sprake van een halve meter verschil in de waterstand de bewoners zijn al in verweer, de beroepsvaart vaart er hard hoor.

Kleine buitenboortmotor is verstandiger en veiliger ook op het kanaal.
Vissen is een hobby, geen religie!
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

25-11-2005 10:25

dat klopt douwe dat dacht ik later ook.
het lijkt me alleen wel handig om uittevaren op die 2 wateren
of raad je dat ook af ?

om op de stekken te komen is geen probleem ivm de grotere motorboot. van me vader die wil me wel brengen. maar vorig jaar is de boot de helft van de tijd niet in de jachthaven geweest of voor me vader. maar mijn voermaatje geweest dat had hij liever niet weer nadat de boot regelmatig een grote voeremmer was :P
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-11-2005 10:46

Uitvaren hoeft geen probleem te zijn gebruik daarbij je gezonde verstand.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie