Afstandshengels


Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

14-10-2005 08:20

Mike van Zwam schreef:Een voerboot heb al, daarom is het werpen ook wat minder geworden, maar soms dan kan ik die boot niet gebruiken i.v.m. wind/regen.


Je boot niet gebruiken bij wind of regen???? Wat voor boot heb je joh?
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

14-10-2005 12:23

de meeste mensen werpen verkeerd... simpel.
ze moeten teveel kracht gebruiken om lood, aas en rig wet te zetten en verspelen zo een hoop energie .

Ik heb zelf een aantal jaren aan zee gewoond en viste daar uiteraard ook, ik heb het geluk gehad daar te mogen vissen met een aantal heren die casting lessen gaven, en heb zo dus mijn werp techniek significant verbeterd. ook ik gooide verkeerd, verspeelde teveel energie, liet niet de hengel het werk doen, en gebruikte de verkeerde arm om het hefboom effect bewerkstelligen.

na deze lessen had ik 1 nadeel, ik zeilde dat lood en montage een eind weg, maar het precisie werpen was even verdwenen, dit heb ik opgelost door op een voetbalveld gaan te staan, daar een petfles met water gevuld neer te zetten en daar op te werpen. Nee wil dit was op een dinsdag, liep niemand rond :wink:

zo heb ik weer alles opnieuw aan moeten leren.. maar ik kan nu wel zeggen dat ik het hele zaakje een metertje of 100 a 110 weg kan zetten, met precisie...

Nou dat voeren nog....
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

15-10-2005 16:07

Je boot niet gebruiken bij wind of regen???? Wat voor boot heb je joh?
Microcat en bij harde wind gaan golven erover heen/ net als bij de rest van de boten
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
mike koophof
Berichten: 26
Lid geworden op: 04-04-2005 18:41

16-10-2005 10:34

De tribal xtr hengels van shimano zijn hele fijne hengels voor het afstand gooien.

gr mike