Advies gevraagd met betrekking tot boten

Plaats reactie
michel Tja
Contacteer:

10-10-2005 16:22

Hallo medeboarders,

ik heb een vraag:

ik wil een bootje kopen die klein in de verpakking is, niet te veel weegt en hij moet achterop mijn fietskar kunnen.

die boot moet 3 personen kunnen vervoeren. er moet een bbm achter kunnen , benzine en electro.ik zou ook graag een lattenbodem erin willen hebben.

ik wil die boot buiten het karpervissen ook gebruiken om de amsterdamse wateren mee rond te varen.dus het liefst hang ik er dan een 9pk motor achter.

ik vis altijd met mn vis/fietskar --> zie url

http://www.bikesandtrailers.com/bike-tr ... eller.html

hij kan behoorlijk wat hebben , heb er regelmatig tot zo een 100kg in en op zitten (tent ,2 strechers,foudraal,lood ,eten,onthaakmat,koelboxie enz.)

ik zat zelf te denken aan een type zodiac die dus ingepakt kan worden in een tas ,maar die wel voor 3 pers(of 4) .bedoelt is.(met lattenbodem)
die op te pompen is.(hoeft geen zodiac te zijn)

kan iemand mij een advies geven , waar ik kan gaan kijken voor dit soort boten.of waar ik op moet letten en zo.

een of andere site ,of wat voor advies dan ook ?

ik ben een boten leek, en zie door de bomen het bos soms niet meer.bepaalde sites zie je ook niet staan hoe zo een boot eruit ziet als het in de tas zit.

ik zoek dus een bootje die opzich groot is, maar ook weer licht en klein in het vervoer, die ik op kan stallen in de schuur(in een tas) en mee kan nemen met mn fietskar.maar wel 1 die stevig en veilig is.(en niet te duur :-? )

dit zou best wel eens lastig kunnen worden, maar ik probeer het toch.

voor een ieder die de moeite neemt mij te adviseren alvorens dank :wink:

vr gr,

michel
Hans Brinkel
Contacteer:

10-10-2005 18:19

Vrees dat dat gewoon niet gaat lukken...ook een 3 meter bootje is al behoorlijk groot in volume
gr
HB
Lukas Linde

10-10-2005 18:53

Word lastig idd.

Je wilt dus een boot die sterk is, 3 a 4 man kan herbergen (+/- 2.70 meter lengte dus), type Zodiac met houten bodem (Quiksilver?), klein in vervoer en niet te duur. Dat niet te duur zou kunnen, er zijn wel oude boten te koop voor weinig. Kijk dan niet wat er dan al mee gebeurt is en hoeveel plakkers erop zitten.

Zo'n Quiksilver kun je wel in een tas stoppen maar dan krijg je een pakket dat ruim anderhalve meter lang is (breedte van de boot, je rolt de boot van achteren naar voren op), en pak em beet 40 kilo. Weet niet of dat handig te vervoeren is op je fietskar. Komt bij dat je de planken voor de bodem er ook bij moeten, de peddels en de voetpomp. Al met al krijg je dus wel wat bagage. Afgezien dat je visspullen ook nog mee moeten en dan laten we die buitenboord motor nog maar achterwege. Elektromotor kan wel, kost minder ruimte en je moet dan ook een accu hebben, anders doet hij het niet.

Wat je ook kan doen (suggestie) is een polyesterboot nemen van ongeveer 2,50 (of langer desnoods) meter, daar een passend fietskarretje voor fabriceren en in die boot je visspullen pakken.
Vissie kump zo!
jacco noordermeer

10-10-2005 22:18

alu boot met strand wielen er achter gemonteerd

trek stangetje naar de fiets en je hebt de perfecte fiets/boot/kar combinatie

in gewicht en stabiliteit de beste keus

anders kom je in de rubberboten terecht met airdeck bodem

geen gezeur met planken maar wel een stevige bodem
michel Tja
Contacteer:

11-10-2005 12:24

Heren,

bedankt voor het advies,
ik heb wel oren naar die quicksilver en naar zo een boot met airdeck.

ik ga toch voor de oprolbare rubberboot 40kg is opzich prima qua gewicht.

en mn foudraal gaat ook in de lengte op mn fietskar dus 1.5 meter is ook geen probleem.

jacco en Lukas,

weten jullie eventueel een site of een catalogus die ik kan bestellen om die boten te bekijken of eventueel een winkel die die boten die ik zoek verkopen,dan ga ik komende winter via internet op zoek naar een van die boten.

ik had ook eerder een topic gezien ,waar iemand een url in zn onderschrift had staan die boten met zo een airdeck verkoopt.

weet iemand wie dat is ?

alvast bedankt voor de moeite.

@ Hans, hoop doet leven toch :wink: en niet geschoten is altijd mis.

groetjes,

michel
Frank Avezaat
Contacteer:

11-10-2005 13:24

kijk eens naar een vortex ;) weliswaar aan de prijs maar geweldige boot
heb zelf een 2.40 met rolbodem, ideaal!

http://www.karperbootshop.nl

qoute van de bovenstaande site:
De VorteX karperboten genieten 5 jaar fabrieksgarantie op het gebruikte doek en de lijmnaden. Op de overige accessoires zit 1 jaar garantie.
jacco noordermeer

11-10-2005 13:35

michel je moet ff met klaas vd herik contact opnemen
hij heeft een hele mooie boot van 320cmmet airdeck gekocht voor 650eu

ook dennis vd boogaart heeft hem nu

als de mijne versleten is koop ik er ook 1

het merk is niet bekent maar dat maakt mij niet uit

chinees fabrikaat

klaas vd herik
E-mailadres(sen):
kvdherik@versatel.nl
Klaas van den Herik

11-10-2005 14:01

http://www.nautanautic.nl/index2.htm

de 330 koste 650 eurie

MVG

Klaas
jacco noordermeer

11-10-2005 14:08

kijkes aan daar istie al :lol:
michel Tja
Contacteer:

11-10-2005 14:49

Frank, Jacco,Klaas,

bedankt voor de info, die site die ik bedoelde is precies die site die frank heeft neergezet.

die andere site ziet er ook erg goed uit!

alleen zie ik niet welke boot type klaas bedoelt voor 650 eurie. ze hebben een behoorlijk aanbod namelijk.van die van aquatop kost de 330 / 1120,- euro.

in ieder geval bedankt allemaal ,nu nog ff sparen hehehe en dan ga ik een keer langs bij nautanautic.

PS: Klaas je hebt een Pb.
Hans Brinkel
Contacteer:

11-10-2005 17:06

jacco noordermeer schreef:

Nou...dat slijten gaat anders aardig snel bij jou met die speedboot hahaha
8)
Klaas van den Herik

11-10-2005 17:06

eur 650 voor de 330. de 290 600 euro.

MVG

Klaas
Willem Barnas

11-10-2005 17:34

Jo,

Vortex all the way, wel ietsjes duurder, maar dan haal je ook een werelds apparaat in huis. Heb sinds dit jaar een 240 met een lattenbodem in combinatie met een 48lbs. elektro en dat werkt als een speer. Die lattenbodem is in deze maat boot helemaal geen zwaktepunt qua stabiliteit, gewoon hard oppompen dat ding en geen gekke sprongen in die kleine boot maken. Heb echter door dat je een ruimer model zoekt.
De grotere modellen uit de Vortex-serie hebben allen een deelbare plankenbodem (polywood) of een airdeck. Tuurlijk zijn er meer goede merken, maar dit is waar ik ervaring en kennis van heb en ik kan het je echt van harte aanbevelen.

Oh ja, de boot is groen/zwart...

Een 330 met een lattenbodem ga je niet vinden denk ik, wordt te instabiel.

Groeten,
WB :wink:
jacco noordermeer

11-10-2005 19:55

Hans Brinkel schreef:
jacco noordermeer schreef:

Nou...dat slijten gaat anders aardig snel bij jou met die speedboot hahaha
8)

beetje helpen hans :wink:

die quicksilvers gaan veeeeeels te lang mee :P
Lukas Linde

12-10-2005 22:25

Zit er trouwens veel verschil in rubber kwalitiet (en dus duurzaamheid) in de Vortex en de Quiksilver boten?
Vissie kump zo!
Plaats reactie