Geen Bivvy of Plu!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

09-08-2005 22:47

Mensen wie heeft er ervaring met het slapen onder een soort van hoes ik weet dus dat FOX zoiets heeft maar wie heeft er ervaring mee aangezien ik erg mobiel wil gaan vissen dus een nachtje hier en daar.
en dit mij erg makelijk lijkt op te zetten en minder opvalt dan een bivvy of plu. en op de kleine stekken erg handig is
Dit is wat ik bedoel Afbeelding


Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Aad van Buuren
Berichten: 53
Lid geworden op: 22-06-2005 19:01

10-08-2005 04:31

gerrit schippers schreef:Mensen wie heeft er ervaring met het slapen onder een soort van hoes ik weet dus dat FOX zoiets heeft maar wie heeft er ervaring mee aangezien ik erg mobiel wil gaan vissen dus een nachtje hier en daar.
en dit mij erg makelijk lijkt op te zetten en minder opvalt dan een bivvy of plu. en op de kleine stekken erg handig is
Dit is wat ik bedoel Afbeelding


Mvg Gerrit


No offence, het lijkt meer op een lijkenwaad/bodybag. Ik denk niet dat als mensen dit 's nachts zien, ze dit erg prettig vinden.
peter andrae

10-08-2005 05:18

:lol: We moeten nu zeker raden wie er onder ligt he.
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

10-08-2005 13:31

Jah ik doelde niet egt op dit model van FOX maar mischien weet iemand dat er nog iets anders op de markt is wat hier op lijkt maar dan met een door kijk raampje...? of iets dergelijks :oops:

Anders toch maar voor een oval gaan met zij flappen...?

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-08-2005 17:38

Gerrit,

with al do respect....Hier of soorgelijk wil je toch niet onderliggen? Lijkt me niet stevig met oog op wind e.d.

Koop een bivvy, neem als voorbeeld de chub cyclone, of iets van gelijke strekking.

Fox stalker. Licht, past zo in het foedraal. Met 2 minuten opgezet....
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

10-08-2005 17:42

Kan me het idee toch echt goed voorstellen.

Als het regent hier en de overwrap gaat over de Oval dan ben je mooi aan het wild kamperen hier.
Als je dit 3 keer mee heb gemaakt in 1 seizoen 3x90 euries dan wil je wel monder z,n body bag gaan liggen hoor.

Mja dan lig je nog steeds te slapen aan de waterkant.....dus als ijverige agent je dan weer ziet weet ik niet of die je niet nogsteeds bekeurd...

Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Franz Sammer
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-05-2005 20:33
Locatie: roermond

10-08-2005 18:12

Heren als ik me niet vergis gaat het hier om een hoes die je om je stretcher met slaapzak en al kunt trekken. deze is bedoelt voor in de bivy zodat je slaapplek niet vochtig wordt tijdens de tijd dat je er zelf niet onder ligt.

Franz
Catch and Release
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

10-08-2005 18:28

Doet me denken aan iemand op het Truckstarfestival in Assen een paar jaar terug. Die dacht slim te wezen en was ook onder zo'n ding gaan liggen tussen de wagens in. In plaats van bij snurkende collega's te liggen dacht hij ongestoord te kunnen slapen. Kwammie achter :D Met een man of wat hebben ze hem 's ochtends vroeg met stretcher en al op een pallet gezet en met een pompwagen ergens anders midden op de baan weer neergezet. Werd raar wakker iig.

En hoe je dat met een run? Zit er een soort van panieksluiting op? Het is er ook stikkedonker eronder.

Als je echt heel mobiel wil gaan vissen kun je beter enkel een oval meenemen. Die zet je wat schuin neer en dan creeer je hetzelfde effect.


Franz Sammer schreef:Heren als ik me niet vergis gaat het hier om een hoes die je om je stretcher met slaapzak en al kunt trekken. deze is bedoelt voor in de bivy zodat je slaapplek niet vochtig wordt tijdens de tijd dat je er zelf niet onder ligt.

Franz


Nope, is niet waar. Ik meen dat Albatros die dingen destijds ook verkocht. En het is wel om onder te slapen. Het is alleen niet een daverend succes geworden, je ziet ze zelden.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-08-2005 19:26

Marcel Mos schreef:Kan me het idee toch echt goed voorstellen.

Als het regent hier en de overwrap gaat over de Oval dan ben je mooi aan het wild kamperen hier.
Als je dit 3 keer mee heb gemaakt in 1 seizoen 3x90 euries dan wil je wel monder z,n body bag gaan liggen hoor.

Mja dan lig je nog steeds te slapen aan de waterkant.....dus als ijverige agent je dan weer ziet weet ik niet of die je niet nogsteeds bekeurd...

Marcel.


Wat vervelend dan voor je dat je hier ook 90 euro voor moet betalen als meneer de agent je een boete geeft voor wild kamperen.
Dit valt ook onder de wet van wild kamperen.

Voor lul liggen en evengoed een bekeuring :lol:
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

11-08-2005 23:01

Oval dus :)

Mvg Gerrit 8)
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Johan chris Breek
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-08-2005 19:29
Locatie: leeuwarden

11-08-2005 23:42

Ben zelf militair en sind skort hebben wij ipv een tent een soort hoes met een klein boogje gekregen. Dit is gewoon een soort zak om in te liggen met een klein boogje bij je hoofd. Dit is van goretex dus waterdicht.

Je zou ook een onderkomen kunnen kopen op http://www.noorloos-se.com. Die kan je makkelijk in je rugzak doen. Deze span je gewoon op en daar kan je droog onder liggen.


http://www.noorloos-se.com/webshop/N_art_391.html
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

12-08-2005 23:38

je zou het best kunnen doen als je van die tunneltent modellen heb in dat soort staat als een huis
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

13-08-2005 14:20

Heren :

Ik heb mij eens laten vertellen dat t moeilijk te bewijzen is of iemand slaapt.

Dus , gewoon zeggen ik had mn ogen ff dicht of ik had je WEL horen aankomen.

Moet je natuurlijk niet snurken als n beer :P
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

17-08-2005 15:09

Zet gewoon een paraplu op en en goeie slaapzak doet de rest.

Eenvoudig en snel.

gr H.K.
Plaats reactie