Shimano BigBaitrunner M


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

20-07-2005 11:52

Heren,


M'n vakantiegeld is binnen 8) Hoogste tijd om m'n molens te vervangen.

Mijn zin staat op de Shimano BigBaitrunner M. Mijn vraag is wat jullie ervaring is met dit model.
Wat ik zeer belangrijk vindt is slip,opspoeling en de sterkte van het binnenwerk. Ook wil ik weten of ze fijn werpen als ik ver moet gooien.
Naar mijn weten zit ik wel goed met deze molens maar er zullen ook wel negatieve ervaringen zijn....? :roll:

Ik ben benieuwd. :wink:

PS: Benny, pure toeval dat ik ook nieuwe molens nodig heb?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

20-07-2005 14:09

Heb ze laatst in de hand gehad en er een stuk mee mogen/moeten binnendraaien. Super... maar voor het geld zou ik veel eerder gaan voor een Shimano Longcast.
Afgelopen week even mogen spelen met de afstandsstokken en de longcast van een vriend. Nooit geweten dat ik toch een beetje kon gooien.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

20-07-2005 14:17

Kevin,


Ik ken iemand die de Longcast met zeer veel plezier gebruikt al wil ik zulke grote kasten niet op m'n hengels. Zoals je weet ben ik een kant driller. Hengel in 1 hand en het net in de andere hand de vis uitdrillen is hetgeen wat ik doe. Op het kanaal vis ik toch niet op afstand en als dit zo is dan is dit zelden. Een Longcast is dus niet nodig voor mij!
wateren die ik in de toekomst ga bevissen hebben ook geen extreem visafstand nodig. Dussssss......De Longcast valt af.

Ik wil gewoon de BB M 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

20-07-2005 20:33

Dat de LC nogal zwaar is moet ik toegeven. Als je dan toch een lichtere molen wilt is de BB-M wel een goede keuze denk ik.
Maar betreffende de LC moet ik zeggen dat ik hem zelfs onder mijn 2 pondertjes zou willen hebben als ie voor hetzelfde geld was als de Epix. Dan maar wat zwaarder en lomper... maar wel super.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

20-07-2005 20:37

Ik vind dat je pas iets kunt zeggen over een molen, als je er een tijdje mee vist. :roll:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

20-07-2005 20:39

Koen,

Ik vis zelf met de BB L en BB XL ,kan niet anders zeggen dat het geweldige molens zijn.

Mijn maatje heeft de BB M dus ze zijn allemaal hetzelfde alleen de spoelgrote is verschillend.

ik weet niet zo uit mijn hoofd even hoe het heet maar ze spoelen kruislings op,en met werpen gooi je heel makkelijk weg.

Kortom een goeie keuze als je het mij vraagt,zullen ongetwijfeld meerdere goeie molens zijn,maar persoonlijk vindt ik de slip van shimano 1 van de besten.

Hoop dat je plezier beleefd aan je nieuwe molens,en goeie vangsten krijgt.

Veel succes,
Gr Paul 8)
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

21-07-2005 10:35

Koen,

Die Bigbaitrunner M is absoluut een aanrader! Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat er geen betere molen is voor dat geld.

Die Longcast molens van Shimano zijn goed voor de vuilnisbak ofschoon ik in het verleden een andere taal gesproken heb! Na ruime praktijk ervaring met die dingen..............houdt de rotor maar eens tegen en draai aan de slinger. Ongelooflijk veel speling. Na veelvuldig gebruik wordt deze speling er niet minder op! Zelfde heb ik gezien bij die Infinity's van Daiwa.

Qua gewicht zijn die M molens in verhouding "zwaar" maar daar staat een hoop degelijkheid tegenover.

Loopt lekker soepel, weinig tot geen speling op de tandwielen en een supermooi uiterlijk. Krijg je zeker geen spijt van. Wel ff goed rondkijken want de prijzen kunnen nogal schelen!!

MVG John
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

21-07-2005 11:45

John Stoetzer schreef:Koen,

Zelfde heb ik gezien bij die Infinity's van Daiwa.

MVG John


Raar,

Bart van den Hurk, is juist heel erg tevreden over de Infinities. Hij heeft ze ook al een tijd en zegt juist dat er nog nergens speling op zit. Hij gaf ook aan dat er inderdaad speling kwam op de LC's. Ik heb nu 1 LC en vandaag krijg ik toevallig mijn Infinity binnen. Kan ik ze mooi tegen elkaar testen!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

21-07-2005 12:06

Ik heb de Infinity's nu voor het 3e seizoen en heb echt nergens last van..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

21-07-2005 12:36

Ok heren,


Bedankt voor jullie reactie's. :wink:

Ik heb het een en ander opgezocht en gepraat met gebruikers van de BB-M. Volop lof en ik ga ze aanschaffen. 8)
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

22-07-2005 09:15

Ik heb toevellig laats ook met iemand een discussie gehad over de BB M's

Ik vind het echt niet normaal meer. Wat heeft die molen nou bijvoorbeeld meer dan de 4500B? een goede opspoeling? (ik weet het niet) Maar voor het geld van 1 BBM kun je 2 4500B kopen. Nee sorry. Niet mijn keuze.
Ik heb van de week de emblems besteld. GEwoon zonder baitrunner. ff wennen, maar BBm's gaat ne echt te ver!


Groeten,.

Luuk
ps. Maar ht blijft je eigen keuze koen!
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-07-2005 12:32

Hoi Luuk,

Het binnenwerk van de BB-M is een stuk robuuster. Ik heb de binnenas vergeleken en dat scheelt wel wat tegenover de USA.

De BB-M is sterker dan de USA en dat is iets wat me vooral aanstaat. :wink:
De slipschijven zijn volgens mij even groot, toch vindt ik de slip van de BB-M fijner instelbaar.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

22-07-2005 12:42

Ha die Koen :)

Ik weet niet hoe het zit met je Frankrijk-aspiraties, maar het enige minpuntje (als je dat al zo zou willen zien) is de spoelcapaciteit van de M. Die is namelijk niet zo heel groot, vrij klein zelfs in verhouding hoe de rest van de molen uitgevoerd is. Maar als je in Nederland wil blijven vissen en je onder je eigen kantje je ding blijft doen, heb je inderdaad wel een van de beste molens te pakken. Ik denk dat je wel kan stellen dat qua binnenwerk en robuustheid er geen enkele andere karpermolen is die de M kan evenaren (ja, de L en de XL).

Groeten,
Toon "die binnenkort weer gaat vissen" Fokkema
fishing rocks
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-07-2005 13:27

Aleej Antoine :) ,


Met m'n Frankrijk plannen is het goed gesteld. Die richting ga ik volgend jaar pas uit. :wink:

De spoelcapaciteit is 220 meter voor 35/100. Ik spoel er ook 35 op.
Situatie's waarbij ik verder moet vissen als werpafstand vermijdt ik ook liever. Ik vindt dat ik m'n vis ook af moet kunnen drillen zonder boot of om em zonder behulp van een bootje op de kant moet krijgen.
Mijn zinnen staan op de Franse rivier, onmogelijk dus om verder dan 80 meter te vissen door de stroming.

Voor mij is de M percies afgesteld op mijn huidige en toekomstige visserij! 8)

Vangze binnenkort Toon! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie