ervaringen met hengels inkorten..


Plaats reactie
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-07-2005 13:37

Heren.

Wie heeft er ervaringmet de onderkant van de hengel een stuk inkorten.

Doordat ik mijn lengte niet mee heb, stoor ik me verschrikkelijk aan die lange onderkant van de hengel met scheppen.
Wil deze dan ook een 10 / 15 cm inkorten zodat het scheppen makkelijker zal gebeuren.

Een aantal vragen:

1. Voldoet een klein ijzerzaagje?
2. wat doen jullie tegen barsten / splijten van het "nieuwe" onderstuk?
3. Het foam kan je er afstomen/koken heb ik al begrepen. Welke lijm gebruiken jullie om het foam er weer terug op te lijmen? Montage kit ?

Een echte doe het zelver ken niet zonder de gamma,

Dat zeg ik,
Frank
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

08-07-2005 14:12

dat was ik dus, op mijn rozemeijer canal predator hengeltje zat ook wel een heel lang handvat, aangezien ik het hengeltje gebruik voor het drillen van hoofzakelijk kleinere vis (baars, snoek tot 60cm) had ik dat extra handvat ook niet nodig. een ijzerzaagje voldoet prima, met het handvat kan ik je niet helpen want ik gebruikte kurk, en de cone ging er gewoon weer achter op. mischien eens een mailtje sturen naar een ervaren hengelbouwer?

Groeten,

Mark Brouwer
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

08-07-2005 22:12

ja zeker ervaring mee de achterkant kwam tijdens het struinen tussen de spaken...................................... :lol:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

08-07-2005 22:56

Een kennis van mij stond te pennen tegen de betonnen schoeing van een spoorbrug, hijzelf stond boven op de brug leunend tegen een ijzeren hek toen er een trein voorbij was mist hij een stuk van het kurken handvat "hij had mazzel" CN
Unicorn Carp Fisching
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

09-07-2005 09:47

Je mag m'n knie wel even gebruiken ...

sorry geen ervaring, ik heb ze liever wat langer..
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Arjan Kop
Berichten: 60
Lid geworden op: 07-07-2005 14:34
Locatie: Bij Leiden

09-07-2005 11:24

Waar je wel rekening mee moet houden is het zwaartepunt van de hengel, dat zal anders gaan liggen als je een stuk mist. Het kan zijn dat je dan een verzwaring aan moet brengen in de achterkant.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-07-2005 20:51

Hoi
1. Voldoet een klein ijzerzaagje?

Een klein ijzerzaagje kan heel goed ,wel op de zaagsnede een stukje tape gebruiken tegen uitschieten en barsten of splinters
een slijptol met doorslijpschijf is beter
Hierna de zaagsnede met een stukje fijn/middel schuurpapier naschuren

2. wat doen jullie tegen barsten / splijten van het "nieuwe" onderstuk?

gewoon een stukje tape of een buttdop opzetten deze zijn overal te krijgen

3. Het foam kan je er afstomen/koken heb ik al begrepen. Welke lijm gebruiken jullie om het foam er weer terug op te lijmen? Montage kit

Je kan beter dubbelzijdig tape gebruiken deze moet je met wasbenzine doordrenken waarna het foam erop kunt schuiven laten drogen en het zit muurvast

In het dagelijkse leven maak ik golfclubs en werk dus dagelijks met dit soort materialen

Groet Henk
Plaats reactie