Porta Boat


Plaats reactie
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-07-2005 22:41

Zijn er vissers op dit board die ervaring hebben met een echte Porta Boat ? Ben er zeer benieuwd naar want ik ben van plan er eentje aan te schaffen!
Piet Vogel
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

05-07-2005 00:40

Hoi Piet,

Heb er zelf geen ervaring mee maar heb toch al menig verhaal van tevredenheid gehoord. Ik zweer nog altijd bij mijn rubberboot heb er intussen al een paar uitgetest en ben bijzonder tevreden van de Yam en de Vortex boten.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

06-07-2005 21:15

Weledelgestrengde heer Vogel, hier een beknopte uitleg van de ervaring met de Porta-Boat. Mijn maatje heeft nu zo'n jaar of 8/9 een Porta-Boat en elke buitenlandse trip gaat de boot mee, en ik kan je zeggen (ik ken de boot van haver tot gort) geen enkel probleem het is een geweldige boot, hij heeft wel" let op" de 350mtr / 160 met een achterspiegel voor de electr bbm, deze boot is zeer stabiel en je kunt er zo vanaf de kant in de boot stappen, vaart uitstekend ook bij harde windt, ook met 300 /400kg bagage geen enkel probleem, de boot is van hardkunstof dus niet gevoelig voor scherpe voorwerpen. En maakt hem in enkele min vaarklaar. Heeft de boot ook nadelen jazeker, je moet dat ding altijd (welleswaar opgevouwen tot het model surfplank)op het dak vervoeren en steekt altijd zowel voor als achter de auto uit en is dan windt gevoelig en klapperd bij flink gassen, en door de foam die op de banken zit en de bodemvlonders ( is een must) is het toch een heel pakket. En de boten zijn pittig geprijst. Zie de Site van de Porta-Boat >>>www.gtb.nl <<<en anders geachte heer Vogel trek je nog maar een keer aan de bel op >>> cornelis2@multiweb.nl <<< <<< Sucses Piet . Gr C Nannings
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

07-07-2005 01:39

heb een porta boot gehad , vind het de meest waardeloze boot op de markt .
heb hem na een jaar weg gedaan en weer een nieuwe rubberboot gekocht.
deze porta boten zijn in vergelijking met een rubberboot zeer onstabiel .
mijn vismaat had er ook 1 en heeft hem ook weg gedaan nadat we allebei op orient bijna verzopen met die k.t boot.
als je veel spullen bij je hebt bv. voor een week loopt het water bijna over de rand heen bij de spiegel.
als je teveel aan de zijkant staat en je wilt een vis over de rand heen tillen kiept bijna.
dus al met al een leuke boot om te spelevaren met je kinderen in de sloot achter je huis en meer niet .
zeker zijn niet waard.
dus piet mijn mening is dus zeker niet kopen zon porta boot.

gr. ruud
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-07-2005 08:00

Mannen
Bedankt voor jullie reactie, weet alleen nu nog steeds niet wat ik moet. Iedere keer die rubberboot oppompen als ik ergens even wil kijken wordt ik wel een beetje flauw van. Verder speelt nog mee dat de wateren waar ik nu vis in FR. een steenachtige bodem hebben vandaar dat ik dacht aan een porta boat. Ik zal er nog eens goed over nadenken.
GR Piet
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-07-2005 08:08

Piet,

Licht trailertje en een polyesterboot van een meter of 3. Zeker in Frankrijk is er keuze genoeg.

Met meerdere mensen weg? Moet er toch al een aanhanger mee? Gewoon boven op.

Helaas wordt de Tabur III niet meer gemaakt. Meest geweldige boot.

MVG

Klaas

PS
Mocht er nog een Tabur III te koop zijn? kherik@chello.nl
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

07-07-2005 13:29

Voor 1000 euro een alu. platbodem. Moet je alleen nog een trailertje aanschaffen.

Alumacraft Jon Boat 1236

Lengte:
370 cm

Breedte:
140 cm

Gewicht:
68 kg

Max.motorvermogen:
15 pk/11 kw

Ik ben er in ieder geval zeer content mee. Op aanraden van medeboarders van het voorjaar aangeschaft. 8pk erachter en blazen met dat ding :-)

groet
Gerrit
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-07-2005 15:13

Piet,

Is het geen mogelijkheid om een elektrisch pompje aan te schaffen ?
Dan kun je gewoon je rubberboot gebruiken zonder dat het teveel zweet kost 8)

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
viktor v Ophuizen
Berichten: 92
Lid geworden op: 18-09-2003 02:00
Locatie: beuningen

07-07-2005 17:33

weet je wat het is,elke boot heeft zijn voor en zijn nadelen
de rubberboot kan lek,een porta boot en of bananenboot zijn minder stabiel..

een kwestie van ..mee leren omgaan...

zelf gebruik ik een bananaboot de tegenhanger van de porta..in 1 woord geweldig,qua inhoud,vervoersgemak,gaat niet lek kan tegen een stootje.
ik gebruik nu de een kleine versie van ongeveer 2,3 meter en daar kan ik alles in 1 keer naar de overkant varen.

heb zelf ook een aantal rubberboten gehad en ben blij dat ik er vanaf ben
dat gezeik met oppompen,drillen met harde wind (in je eentje) dat je zo naar de kant geblazen word en zo weer je bootje lek heb etc etc..

als ik het geld ervoor had had ik zeker ook een portaboot gekocht maar dat zit er niet in,de bananen boot volstaat prima

dus piet gewoon kopen en leer er mee omgaan,je zult er geen spijt van krijgen

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

07-07-2005 18:06

Ruud, Ik weet niet over welk type boot jij het hebt, maar ik heb het over een type 360/160 als ik het goed heb, het grotere model met achterspiegel, en daar kun je zo vanaf de kant instappen ook een vis drillen is geen probleem en vis landen via de zijkant gaat ook prima ( zie op de site van Porta-Boat) daar staan foto's van meerval vangst die ze via de zijkant landen, wij hebben 3 a 400 kg spullen over gevaren geen probleem, vliegende storm gehad op Cassien niemand kon uitvaren maar wij met de porta wel, en wat ook heel belangrijk is hij kan tegen een scherp voorwerp, ikzelf heb een Zodiac van ruim 3mtr en een Bananenbootje van 230, Máár als wij een tripje maken gaat de grote Porta wel degelijk mee, volgens ons een kanon van een boot. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!


En idd Gerrit een allu platbodem is ook geweldig die kan overal tegen, ik heb een allu Moonarch 420/170mtr op een trailer... geweldig, maar dat ding de hele dag achter je kont is ook wat!!! en waar laat je hem tewater en waar parkeer je dat? en iedere keer als je bij je auto terg komt is het een hele zucht van verlichting als hij er nog staat. Sucses CN
Unicorn Carp Fisching
Plaats reactie