PVA


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

28-05-2005 13:33

kan iemand mij het uitleggen hoe dat kan.

ik heb gisteren even gevist en heb 3 stukken lood verspild.
Het kwam door dat ik een pva netje aan me haak doe met pellets en aan de hair een gewoone bollie.

maar bij elke worp die ik dee met PVA vloog het lood er af,het lood kwam volgens mij ook op de zelfde plaat terecht dus in eerste instatie dacht ik dat hij wel goed lag tot dat ik de hengel in de pieper leg de. en de boel niet strak kon draaien. het beelk dat me lood er af was. de 2 de keer was het zelfde en de 3de keer ook.
Ik vis met het saftety systeem van korda.

Kan iemand mij uit leggen hoe dat kan?

met.vr.gr Jeroen
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

28-05-2005 14:27

heey ,
als je lood het water raakt en naar beneden zakt,zakt je pva zakje ook in het water en dat bied veel meer weerstand dan je lood en daardoor schiet dat lood van die clip af , misschien kan je dit verhelpen door je pva zakje kleiner te maken of als je gooit hem iets tegen te houde voor die het water raakt zo rem je de slenheid van het lood af.
k hoop dat het een beetje duidelijk is :P
Gebruikersavatar
Erik de Roos
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-08-2004 22:13
Locatie: rijswijk ZH

28-05-2005 14:37

of gewoon in-line lood gebruiken ;)
killian de bruijne

28-05-2005 17:10

dat ding iets beter vast drukken, en van het stukje rubbeer het randje een heeel klein druppeltje sec lijm,.,

niet te veel lijm! en als je het goed doet, gaat het lijm bij de klap kapot en ligt het weer net zo op de bodem als normaal zonder pva
jeff severeyns
Berichten: 122
Lid geworden op: 18-07-2004 21:31
Locatie: kasterlee (belgie)

28-05-2005 18:21

zoals erik zegt in-line vissen.. lijkt mij de simpelste oplossing
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

28-05-2005 18:26

beste jeroen

de oorzaak ,van dit geval kan zijn dat het gehele gewicht van de montage wat aan de zware kant is.En als je dan het rubber niet goed op de clip zet dan wil het gebeuren dat het lood lost.Het volgede zou ik doen:ten eerste zou ik de pva op de rig rijgen de haak inde de pva zak trekken( dit ivm eventueel vuil op bodem) de klip ff nat maken met wat spuug daarna het rubber plaatsen tot het einde van de boog waar het lood hangd.Volgens mij kan dit nooit fout gaan. Zal er maar van uitgaan dat de klip montage op de juiste manier gemonteerd is.( je moet ze de kost geven die hem achtersen voren monteren) :cry:
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

29-05-2005 09:32

Heren, bedankt voor de tips.


Met.vr gr Jeroen
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

29-05-2005 11:14

[quote="killian de bruijne"]dat ding iets beter vast drukken, en van het stukje rubbeer het randje een heeel klein druppeltje sec lijm,.,

niet te veel lijm! en als je het goed doet, gaat het lijm bij de klap kapot en ligt het weer net zo op de bodem als normaal zonder pva[/quote]


heb je wel enig idee hoe sterk seconden lijm is?
als je dit doet kan je je safety systeem wel op je buik schrijven, als je het hebt over onverantwoord karpervissen.

en over dat lood erafschieten, misschien als je dit een serieus probleem vind even een foto maken van je systeem, hoe zwaar je lood e.d.
zou gunstig zijn want zo is het probleem beetje onduidelijk, ik heb het zelf nog nooit gehad.

groet

Jeroen P.
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
killian de bruijne

29-05-2005 11:45

daarom zeg ik ook een piep klein beetje...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-05-2005 12:07

De vraag is, of het "armpje" waar je lood aangaat nog wel intact is?

Heb het zelf ook gehad opvallend genoeg bij mij iedere 3e worp knetterde mijn lood wel weg en was er niets bijzonders te zien aan de montage. Totdat ik (had geen lood meer bij me die dag) eens in alle rust dat ding zat te bekijken en het bleek veel te flexibel te zijn.

In de winkel hier eens wat pakjes open gemaakt en blijkbaar heeft er een slechte serie tussen gezeten IK heb althans geen alst meer gehad sindsdien.

En voor de vraag op de te zware montage, het was met 90 gram lood, daar moet die handel toch zeker tegen kunnen?

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

29-05-2005 15:46

killian, klets niet, als je uitschiet dan? laat die seconden lijm gewoon thuis of gebruik hem voor iets anders, maar nier voor je safety systeem, dat is gewoon onverantwoord.

kom je een dode karper tegen met jou lood nog aan zijn bek; oeps, iets te veel


ik heb wel met 140 gram hard geworpen, moet hij kunnen hebben.
misschien is het door het warme weer dat de tube te soepel wordt?

groet

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

29-05-2005 17:26

Jeroen Postma,

Je hebt helemaal gelijk. Secondenlijm of uberhaubt lijm gebruiken op een safety-clip :o :o :o

Moet niet gekker worden, Killian, waarom denk je dat ze het een SAFETY-CLIP noemen.....

Verder vis ik al jaren met safety-clips (enkel die van Korda, dus van andere merken kan ik weinig zeggen) en ben met werpen nog nooit een stuk lood kwijt geraakt omdat de safety-clip het begaf. Stukken lood tot aan 4.5 lb. In princiepe kan dit ook helemaal niet gezien de kracht van het lood tijdens het werpen voorwaarts is.
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

03-06-2005 13:42

het waren geen clips van korda maar van ESP.
ik ben door deze clips al vaker lood kwijt geraakt.

maar dan maar eff een euro of 2 duurder en je hebt die van korda. 8)

bedankt voor de tips.

jeroen
Gebruikersavatar
Jan Wijma-O
Berichten: 200
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

03-06-2005 17:14

ik heb ook een tijdje die van ESP gebruikt, en inderdaad dezelfde ervaring, na een tijdje gaat op een of andere manier het lood los. Verder is de tube die erbij zit ook onmogelijk om om je lijn te krijgen.
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

03-06-2005 19:14

Ik heb hetzelfde gehad maar dan met de safety clips van nash. Nadat me dit een paar keer is gebeurt ben ik overgestapt op Korda en vis nu al twee jaar met Korda en nog nooit problemen gehad!

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Rene de vries

03-06-2005 23:03

Ook ik had het laatst met de clips van Nash en er zat 90 gram aan.
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

03-06-2005 23:23

Zo komen we er allemaal achter dat het Korda spul nog zo slecht niet is.
En ben het ook eens dat het in sommige gevallen wel eens prijzig is,maarja kwaliteit wint het toch in de meeste gevallen.
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

04-06-2005 01:10

Kenneth en Rene,


Ik gebruik de Nash safety-clips naar volle tevredenheid.....Maar let goed op welke je uit de schappen pakt!

Ik gebruik zelf in combinatie van 110 gram lood en hard werpen zonder problemen, ik dacht dat die serie safty-clips de Nash Euro .?.?.? safety-clips.
De exacte naam weet ik niet. :oops:

Je hebt ook een serie te koop die is een stuk fragieler en daar heb ik ook regelmatig last van gehad dat ze openbuigen of afbreken tijdens de afzet van de worp.
De clipjes van Korda zijn ook stevig voor het werpen.

Succes!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

04-06-2005 05:50

Ik gebruik ze van korda en heb er nog nooit last van gehad.
Misschien is het toch te zwaar en moet je de pva netjes in het vervolg
iets kleiner maken :wink:

Killian, LIJM :o ???
Dan zou ik het eerder proberen om het geheel met een gewone
pva string vast te knopen.Maar ik heb er nog nooit last van gehad
dus het is maar een idee.

Mvg..
Plaats reactie