Nash Titan tent


Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel lubberts
Berichten: 91
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Contacteer:

17-08-2002 01:43

ik sta op het punt om een nieuwe tent aan te schaffen en ben wel geintreseerd in een Titan, nu wil ik graag weten of er ook emnsen zijn die ervaring hebben met deze tent.
het maakt niet uit wat voor een type het is ben namelijk een beetje aan het zoeken.
andere tenten mogen ook aanbevolen worden maar dan moet het wel iets in de richting van een Titan zijn.

met afwachtende groet
michel lubberts
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

17-08-2002 10:22

Omdat ie er zo 'stoer' uitziet, of omdat je met een buitje al je spullen nat wilt hebben?? :cry:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-08-2002 19:13

Michel,

Mijn eenpersoons titan is een jaartje of 5 oud en in prima staat. Het doek is van een zwaardere kwaliteit als de tweepersoons titan en heeft nog niet gelekt. Ik heb dus nog niets behandeld. Waar je wel last van hebt is condens. Dit geldt voor alle tenten met enkel doek. Ik heb er een extreme canapé bij die er een dubbel doek tent met luifel van maakt. Geen last meer van condens en goed warm in de winter. Dus als je een titan koopt, houdt dan rekening met de aanschaf van tenminste een winter skin. Die zijn ook niet voor niks!

De lichting titans van de periode na mijn titan hebben het probleem dat de tape snel los liet van de naden. Verder was de service een probleem. Het duurde maanden voor de tent gerepareerd was en de reparatie was zeer belabberd. Voornaamste oorzaak was dat Nash van het Engelse atelier over was gegaan naar een ander in een lagelonenland. Ik hoop dat ze bij Nash en de Nederlandse dealer die problemen inmiddels onder controle hebben. Kan wel eens tegen vallen, maar ik weet het niet. De nieuwe tenten hebben overigens een ander kwaliteit doek, derhalve valt daar ook weinig over te zeggen op dit moment. De Engelse pers is zoals gewoonlijk erg lovend.

Alles bij elkaar zou ik zeggen, koop die tent tenminste bij een betrouwbare hengelsport winkel met een prima service. Dan kun je ergens op terugvallen als er iets mis gaat.

Kees
Cor Blokhof

18-08-2002 00:54

Kees,

Nash heeft de service allerminst onder controle. Bekende van me heeft 6 maanden moeten wachtten tot zijn doek gerepareerd was en een maat van me wacht nu al 3 maanden op een stok van zijn tent en volgens de zaak waar hij de tent gekocht heeft kan het nog wel 3 maanden duren.

De kwaliteit van de Nash tenten van vroeger en die van nu is echt enorm. Vroeger waren ze dus echt vele malen beter.

Een winterskin moet je er gewoon meteen bij kopen anders zit je altijd met een tent vol met condens

Oke het zijn wat herhalingen van Kees maar goed het is een flinke uitgave en ik zou het er niet voor over hebben

Gegroet,

Cor
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-08-2002 09:28

Cor,

Kennelijk nog steeds wisselend. Mijn zoon heeft de voorpoot van zijn Viper binnen een paar weken vervangen via de locale hengelsportwinkel (HCP) en de dealer (Ultimate). Kan zijn dat het de laatste was en jouw maat nu moet wachten op een zending van Nash. Niks veranderd blijkbaar. Het schijnt dat de service in de UK toppie is.

Boodschap is helder. Als je echt iets goeds wil voor lange duur, koop een tent waar ook service op geleverd wordt. Overweeg een Nederlandse fabrikant, dat is dichter bij de deur. Niet goedkoop, maar wat wil je met iets waar je minstens de komende 10 jaar plezier van wilt hebben.

Overigens, het concept van de titan is erg goed, dus jammer dat ze te kort schieten op service. In relatie tot de kosten is dat echt onacceptabel.

Overigens Michel, als je toch een titan koopt, doe bij het opzetten een beetje voorzichtig. De poten gaan met name stuk tijdens het uitvouwen door een verkeerde belasting. Ik weet niet hoe het nu is, maar het werd behandeld in de video die ik er bij kreeg. Zodra de tent staat is hij niet stuk te krijgen. Droog de tent na gebruik en koop vooral een winterskin.

Succes, Kees
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

20-08-2002 21:53

Op 2002-08-17 16:49, schreef John Kalishoek:
Michel,

En de opmerkingen over lekkage her en der: de meeste tenten lekken (ook de Hutchinsons bijv.) bij een hevige regenbui.


Het is toch te gek voor woorden dat je voor een prijs van 450 euro`s tevreden kan zijn met een lekkende tent?? En even ter verduidelijking.. Niet alle tenten lekken....

met vr gr
R.Koopal
michel heineken
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Brielle

18-05-2003 03:18

koop geen titan!!! ik heb er eentje gehad, en allen maar problemen mee gehad, lekken als een zeef!! Ben niet de enigste trouwens, 4 maten hebben hetzelfde probleem gehad.

Koop een fox extreme bivvy of een Trakker armadillo
Thiemen den Hollander
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00

18-05-2003 14:27

Ik heb nu een Aqua Armadillo zonder een winterskin. Deze tent bevalt mij erg goed en is te krijgen in een 1 en in een 2 persoons uitvoering. Ik heb met deze tent wel lichte condensatie wanneer het flink regent, maar dit is niet hinderlijk.

Hiervoor had ik een Nash Titan, persoonlijk vind ik zelf de Titan nog steeds de mooiste bivvy. Wel had ik met de Titan meer last van condens. Tegenwoordig beschikken de titans over een nieuw doek, het schijnt dat de condensatie hiermee flink gereduceerd is, echter kan ik dit niet bevestigen.

Nash levert nu direct aan de winkelier voor zover ik heb begrepen, en dus niet meer via Ultimate. Misschien draagt dit eraan bij dat de service directer is, maar ook dit blijft gissen.

Met mijn Aqua heb ik 1 keer problemen gehad waarbij alle 3 mijn aluminium stokken zijn kromgebogen tijdens het opruimen bij windkracht 8. Na telefonisch contact met Henk Martens (verdeler van Aqua in Nederland) heb ik binnen 2 weken nieuwe stokken gekregen. Over de service van Aqua ben ik daarom ook zeer te spreken.

Mocht je meer willen weten over de Aqua kijk dan eens op: <!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.aqua-products.co.uk" target="_blank" class=bericht>http://www.aqua-products.co.uk</a><!-- BBCode auto-link end -->




_________________
Met vriendelijke groet,
Thiemen den Hollander

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thiemen den Hollander op 2003-05-18 14:28 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Thiemen den Hollander op 2003-05-18 14:29 ]</font>
Plaats reactie