pensluiting


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim Horsthuis
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Rossum ov
Contacteer:

27-04-2005 12:53

Geacht board vol (al dan niet) deskundigen,

voordat ik begin te schrijven vermeld ik maar even dat ik de zoekfunctie al geprobeerd heb, voordat iemand daar weer over begint :-? .

Probleemstelling:

Mijn al weer 7 jaar oude shimano symetre hengels zijn na vele visuren nog op en top in orde. Alleen de pensluiting is een beetje gesleten zodat het bovenste deel niet goed meer 'klemt/vastgehouden wordt' door het onderste deel.

Kheb al geprobeerd een plakbandje op de pen te plakken zodat ie wat dikker werd. Dit werkt ook niet goed. Ook het opspuiten van een beetje lak op de pen werkt niet, dit slijt er snel weer af.

Wie kan het mij vertellen?


Met afwachtende groeten,
Tim Horsthuis
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-04-2005 13:10

Tim er is een speciale opdiklak te verkrijgen bij de betere hengelsportzaken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

27-04-2005 14:13

Je kunt heel voorzichtig met blanke nagellak het versleten laagje opdikken en zo het deel weer dikker maken.

Dit heb ik namelijk ook eens gevraagd in een hengelsportstraat en die gaven mij dit advies, en het werkt wonderbaarlijk wel, hun dikken het namelijk ook op die manier op.

Wellicht dat er tegenwoordig ook een lak voor te krijgen is in de hengelsportzaak.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

30-04-2005 14:13

het is vaak niet alleen de pen die slijt maar ook het topdeel.
een beetje kaarsvet op je pen smeren voorkomt veel ellende.
na het vissen de het topdeel even in het water dompelen en dan direkt de de stofdop erop.
koos
Plaats reactie