Vis uit de zak!


Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

14-08-2002 23:44

Hallo daar,

Ik zat vann8 te vissen, vang een leuke vis, ik stop hem in de bewaarzak, ik til de onthaakmat + zak op het wateroppervlak. Ik veranker de vis. Na menig maal controleren bleek 4 uur na het zakken de vis uit de zak te zijn. Door de naad heen :mad: , heeft dit ooit iemand vaker meegemaakt? Ik kan me een artikel herinneren van Piet Vogel in de KW op Orient, dat hij hetzelfde had. De zak was goed er zaten geen gaten in. Ik snapte er zelf geen f*ck van en was totaal verbijsterd. Nu maar hopen dat de foto's gelukt zijn met de zelfontspanner.

Met bewaarloze groet J0H@N
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-08-2002 23:59

Het enige wat ik kan bedenken is dat er iemand met z'n tenges aan heeft gezeten!?

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

15-08-2002 00:29

Hanger misschien:???:
Frankie Huisman
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: Appelscha

15-08-2002 08:20

Schijnbaar is voor de meesten van jullie de waarde van een foto of dia bij daglicht groter dan de waarde van het welzijn van de karper (met een dikwijls hogere leeftijd dan de vanger). De kick van het vangen zélf kan ik nu eenmaal ook niet missen, maar het mijden van alle overige handelingen die de karper schade kúnnen berokkenen vindt ik niet meer dan logisch!

(Vanwege problemen met mijn originele account gebruik ik tijdelijk een iets gewijzigde voornaam)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frankie Huisman op 2002-08-15 08:21 ]</font>
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

15-08-2002 09:14

Frank,

Of zou het kunnen dat je je sinds ruim een jaar een stuk jonger voelt dat je een andere voornaam hanteert?

Groot gelijk over de behandeling van de karper overigens...

Groeten,

Mark
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

15-08-2002 10:04

Frank(ie) en Mark,

Niemand zakt graag karpers, maar in de juiste omstandigheden kan het absoluut geen kwaad!
Karpers die langs de naad ontsnappen, tja heb het spijtig genoeg ook al gehad. Heb er wel een oplossing voor, leg gewoon een knoop in de zak, moeten de zakken wel groot genoeg zijn of er schiet geen plaats meer over voor de vis.
Trouwens beter een vis die ontsnapt uit de zak dan een vis die ontsnapt met zak en al!

Mvg,
Jan Van Calenberg
Ruud Beekman
Berichten: 37
Lid geworden op: 23-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen

15-08-2002 12:42

Niemand zakt graag karpers lees ik!! Hierin kan ik me toch niet vinden. Lees meerdere discusies maar es op het forum. Het maakt mensen echt niks uit om te zakken dus die opmerking gaat nergens over, al weet ik niet hoe jullie er in Belgie mee omgaan.
Ik persoonlijk vind het niks en doe het dan ook nooit. En gelukkig doen meer mensen er niet aan, ik kan me niet voorstellen dat het niet slecht is voor de vis.

Eigenlijk is dit niet de juiste plaats om hierover weer te gaan discusieren dus verwijs ik naar de koffiehoek of het discusiebord daar staat genoeg over dit onderwerp.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ruud Beekman op 2002-08-15 12:47 ]</font>
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

15-08-2002 13:17

Inderdaad!! Gewoon meteen terug zetten als je er een hebt gevangen. En als je dan een fototje wilt dan maak je er gewoon 1 s'nachts!
Frankie Huisman
Berichten: 3
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: Appelscha

15-08-2002 13:48

Jan,

Je hebt volkomen gelijk dat bij een juiste behandeling er maar weinig mis kan gaan. Ik neem aan dat jij dat ook doet en ken in mijn directe omgeving meerdere ervaren karpervissers die ook zeer zorgvuldig zijn bij het zakken van een karper. Het overgrote deel van de karpervissers zijn echter "volgers" en gaan doen wat de toppers op karpervisgebied ook doen. Waar het dan fout gaat (hiervoor hoef je alleen de voorgaande reacties maar te lezen) is dat deze volgers alleen de handeling op zich kopiëren (het zakken). De wijze waaróp gaat echter vaak aan hen voorbij en kan zo voor dode of beschadigde karpers zorgen. En aangezien het niet noodzakelijk is om te zakken, kan er veel ellende worden voorkomen
door niet meer te zakken.
Een eerste stap in de goede richting is echter een helder artikel over dit onderwerp met duidelijke instructies als je (nog)wél vissen zakt. De geopperde gebruiksaanwijzing is ook een goede.

Gr,

Frank

PS: Mark, een 10 jaar jongere vriendin helpt inderdaad wel bij het jonger voelen:-)
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

15-08-2002 14:33

Ik vond de titel van dit onderwerp perfect.
VIS UIT DE ZAK! Ben het er helemaal mee eens. Geen karpers meer zakken. Gewoon meteen terug doen! :grin: :grin:
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

15-08-2002 16:03

Marcel,

Ik wil ff iets rechtzetten! Ik vis BIJNA ALTIJD alleen, ik had toen DIE dag een eigen NIEUW fototoestel ik had er de batarijen in gedaan en 2 foto's genomen met de zelf ontspanner, met het gevoel het werkt. Ik zat dus ALLEEN, had alles klaar gezet voor de foto sessie snachts, wat blijkt de timer stond anders als thuis, nu namelijk op 8 seconde. dat was voor mij te snel. Na 4 'mislukte' foto's lukt het me om in elk geval de timer anders in te stellen op 20 seconden. Gelukkig werkt de flits na de 3e foto ook mee. Nu maar hopen dat DE 2 "gelukte" foto's ook goed genomen zijn. Ik had ons pap al gebeld en gevraagt om 12.25 te komen maar dat deed hij niet.

Maar jouw KINDERACHTIG antwoord van Vis uit de zak zoals het hoort, jij staat niet in mijn schoenen en weet dus niet wat hier speelt. Dus heb ik liever dat jij niet meer in mijn topics reageert of je moet het normaal doen.

Ik ga dus in elk geval een zak halen met rits, en hopen dat dat niet meer gebeurd.

Sjoerd, er heeft niemand met zijn tengels aangezeten ik ben de hele nacht wakker geweest, ik kon de slaap niet pakken met het nieuw pr. Maar daar wil ik het niet over hebben.

Met zakkende groet J0H@N

Frankie dit is NIET BEDOELD van zakken is goed/slecht daar lopen al meerdere discussies van.

_________________
Denk goed denk hard maar denk vooral niet te veel.

u can fax me @ carphunter@hotmail.com



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2002-08-15 16:07 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

15-08-2002 16:10

Volgens mij loopt/liep de discussie van wel of niet zakken al op verschillende andere topics!?
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

15-08-2002 16:36

Johan,

Wat zit je nou allemaal te piepen. Ben je een beetje gefrustreerd?? Je wordt toch niet afgezeken of zo. Wat betreft VIS UIT ZAK staan smilies achter. Dus misschien dat dat grapje betekent. Ik wilde helemaal geen discussie beginnen trouwens want die hebben we al gehad in de discussie hoek ± Bewaarzakken waarom?? Ik ben inderdaad tegen het gebruik van bewaarzakken en een smoes van ik vis alleen vind ik ook onzin. Maar je bepaalt het inderdaad zelf. Maar nogmaals het was maar een grapje. En jij bent degene die nu kinderachtig reageerde.

Marcel
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

15-08-2002 18:13

Marcel gefrustreerd dat kan je wel zeggen ja, en van die smilies zo komt het voor mij niet over.
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

15-08-2002 19:11

Op 2002-08-15 14:33, schreef marcel vahlkamp:
Ik vond de titel van dit onderwerp perfect.
VIS UIT DE ZAK! Ben het er helemaal mee eens. Geen karpers meer zakken. Gewoon meteen terug doen! :grin: :grin:


Als je niet ziet dat dit grappig bedoelt is dan heb je dus geen 'sense of humor'. En waarom gefrustreerd?? Omdat niet iedereen zoals jou denkt? Als ik jonge jongens met een bewaarzak zie dan kan ik het niet laten om ze proberen in te laten zien dat zo'n ding volslagen onnodig is. Luisteren ze niet dan is dat jammer en doen ze dat wel dan is het mooi meegenomen. En als jij daar gefrustreerd van raakt dan zit het je toch misschien een beetje dwars :wink:.

Gr.

Marcel
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

15-08-2002 20:04

P.S. Ik begrijp nu ook waarom je altijd alleen (moet) vissen. :grin: :grin:
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

15-08-2002 22:32

Marcel, als jij op een iets wat moeilijk water, binnen 5 sessies een 'topvis vangt' dan wil jij waarschijnlijk ook een foto, ofniet? En zoals ik al zei dat het mij gelukt is 2 keer te flitsen met de zelfontspanner, maar hoe doe foto's zijn who knows, maar ik wilde meer zoals zo veel mensen. Ik wilde hem teneerste goed op de foto hebben en als ons pap dan toch zou komen dan ook meteen op de film. En als hij dan net 1 uur voor de film sessie ontsnapt is voel je je k*t en baal je als een stekker. En zeker als het je PB is. En zeker als hij door de naad is gegaan. Humor of niet, MIJ DOET HET DAN WAT!!. Dat jij met meerde mensen vist is leuk voor je, maar als er toen iemand bij was geweest en goede foto's had gemaakt dan was de vis OOK terug het water in gegaan. Zo dat moest ik ff kwijt :smile:

Met vangende groet J0H@N

_________________
Denk goed denk hard maar denk vooral niet te veel.

u can fax me @ carphunter@hotmail.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2002-08-15 22:34 ]</font>
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

15-08-2002 23:09

Beste Johan,

Mij zou het echt niets doen. Ik heb vorige week vrijdag een onbekende spiegel (ong. 25 pond) in ons water gevangen. Geen fototoestel mee, weegschaal is in Frankrijk kapot gegaan , dus heb ik helemaal niets behalve de herinnering. Ik weet dat dat tegenwoordig niet veel zegt (een herinnering), omdat niemand je dan natuurlijk gelooft. Maar het gaat om het gevoel dat je er bij hebt. Mijn (gewogen)PB heb ik alleen gevangen. Gewoon een fototje van de vis op de mat en weer terug. Wat wil je nog meer . Ik heb de herinnering en een fototje hoe de vis eruit ziet. Prima toch! Dus ik ben echt niet bang wanneer zo'n foto mislukt. En gefrustreerd raak ik wel als ik een moeilijk tentamen heb , maar nietr bij zoiets leuks als vissen. Het gaat niet hoofdzakelijk om de dikke biggen. Vriendschap, natuur en avontuur daar gaat het mij om. Dus als ik een beetje lacherig doe om een ontsnapte karper is het alleen,omdat we zulke verschillende prioriteiten hebben.

Met avontuurlijke groet,

Marcel
Jan Van Calenberg
Berichten: 136
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00
Locatie: Kalken (buurt van Gent in Belgie)
Contacteer:

15-08-2002 23:13

Kheb ook een periode gehad dat ik absoluut tegen zakken was. Maar nu zak ik regelmatig vis, als het goed gebeurt is er niks op tegen.
Ik geef eerlijk toe dat ik mooie fotos wil van de vissen die ik vang. Als het niet kan zak ik niet: bevoorbeeld vorig jaar bij snikheet weer midden in de nacht twee mooie vissen (ene topvis van het water) gewoon snachts fotos getrokken. Zijn niet super, maar ja niks aan te doen. Maar als de omstandigheden het toelaten, zak ik wel, ook als ik met een vismaat ben. Ik geef eerlijk toe dat ik degelijke fotos wil van m'n vissen en snachts is dat geen makkie en met de zelfontspanner zeker niet.
Wat ik wel durf doen is een vis die ik normaal zou zakken terugzetten als ik weet dat het een tijdje gaat duren eer ik een fotograaf zal vinden.
Zoals Cor al zei, die beesten worden soms als heilig bezien maar cru gezegd zijn het maar stomme vissen hoor. (lol, kzal weer een hoop gezeik over me heen krijgen)
Ik ben tegen zakken, ik hoor het zoveel roepen, maar die personen veranderen wel van gedacht als ze midden in de nacht met een 20 kg vis op de mat liggen!

Mvg,
Jan Van Calenberg
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-08-2002 23:23

Marcel,

Je weet leuk te reageren op Johan dat je geen vissen hoort te zakken maar zelf ga je vissen zonder weger en fototoestel....sorry hoor maar dat vind ik echt het toppunt.
Ik heb een 25er gevangen, ik heb 'm alleen niet gewogen en ik heb er ook geen foto's van....

Johan,

Gefeliciteerd met je nieuwe PB, ik hoop voor je dat je zelfontspannerfoto's gelukt zijn.
Voor je zakken met een rits koopt zou ik eerst kijken of de rits de vis niet zou kunnen beschadigen.
Het zal wel niet hoor maar ik heb nog nooit een zak met een rits gezien, dus ik weet het niet, ik zou alleen geen risico nemen.

Jan,

Ik kan je eerlijkheid op dit gebied zeer waarderen en ik denk er precies zo over.
Als je gewetensbezwaren hebt moet je niet gaan vissen.
ronnie verbraecken
Berichten: 2
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: geel

15-08-2002 23:41

Het is trouwens beter om een vermoeide karper even ''op adem'' te laten komen in een zak dan hem nog wat meer uit te putten door meteen foto's te nemen. In het donker foto's nemen is volgens mij ook niet een goed idee of je moet je stek willen veranderen in een disco. En dat wil je in belgië niet riskeren. Op fotogebied, ik ben amateurfotograaf en bezoek soms tentoonstellingen, foto's zijn dus heel belangrijk voor mij en niet als statusmiddel. Het is niet omdat sommige idioten met hun telescooparmen aan de hand van foto's je ego bepalen dat er geen mensen meer rondlopen die natuurlijke foto's waarderen en willen maken.

vriendelijke groeten
Ruud Beekman
Berichten: 37
Lid geworden op: 23-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen

16-08-2002 00:20

Dit gaat nergens meer over. Het blijkt dat bepaalde mensen zich snel aangevallen voelen

laters
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

16-08-2002 00:25

Ruud, als je mij bedoelt, ik voel me niet aangevallen, eerder zwaar k*t. Maarja nu maar hopen dat morge de foto's goed genomen zijn en gelukt zijn.

Met een DOWN gevoel hebbende groet, J0H@N