GEZOCHT : Onopvallende tube


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

21-03-2005 20:24

Jepse, zou een tube moeten kunnen vinden die zo onopvallend mogelijk is, vis op een glashelder kruidwater, daarmee peins dat zwart of donkergroen te hard opvalt, misschien een mogelijke doorschijnende versie??? Leadcore en voorslag zijn niet toegelaten.
Ik vis met Technium draad, misschien iemand tips om deze lijn te camoufleren?????

Thx peeke
Greets Gino
Marc Tetteroo
Berichten: 27
Lid geworden op: 03-10-2004 19:02
Locatie: venray

22-03-2005 01:11

probeer die van pb products eens de laatste nieuwe slijtvast en onzichtbaar.

mvg.
marco
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

22-03-2005 06:46

Gino,

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag: Ik ben ook op zoek naar een goede door-
zichtige tube. Ik heb hier bij MATERIAAL, ook al eens een topic geopend over
de mogelijkheid van fluorcarbon tubes. Ik verwacht eerlijk gezegd, dat dit
nog weleens op de markt kan komen.
Ik vis zelf (0,40mm) ook met Technium. Ik vis er altijd een flying backlead
boven. De laatste aantal meters ligt dan zeker op de bodem, zodat de lijn
niet zo opvalt. En als de situatie het toe laat, dan zou ik voor een lage hengel
opstelling gaan, en het draad niet te strak gespannen; slap kan ook als het
in de mogelijkheid ligt.

groetjes Benny
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-03-2005 07:16

Armatube is ook verkrijgbaar in zo'n zandkleurtje. Moet zeggen dat ie goed is.

Anders moet je eens vragen aan een kennis die in het ziekehuis werkt. Daar gebruiken ze erg veel van die tranparante slangetjes in diverse milimeters.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-03-2005 07:36

Mitsz
Die van Armatube is inderdaad in een mooie zandkleur. Het nadeel van deze vind ik de dikke diameter. Zelf ben ik ook flink aan het experimenteren met tube's. Ben nog steeds niet tevreden iedere keer als ik denk dat ik iets heb komt er toch weer een nadeel om de hoek kijken. Neem b.v. eens een leader van fluoro carbon met daaroverheen een tube van tranparante krimpkous. Dit leek de oplossing, tot ik hem in het zonnetje op de bodem zag glimmen als een diamant! Dus ik zoek maar door tot nog toe vind ik de kaki tube van Korda het minst zichtbaar op de bodem.
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

22-03-2005 13:52

Een dunne zandkleurige tube met een watervaste stift wat strepen geven maakt dat de tube nauwelijks opvalt op de bodem.
Op de DVD van Korda deel 3 wordt hier uitvoerig aandacht aan besteed.
Het komt erop neer dat karper een tube uit 1 kleur makkelijker opmerkt dan een 'bestreepte' tube omdat door de 'striping' de tube a.h.w. onderbroken wordt.
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

22-03-2005 16:40

Heb van het weekend leaders van Wychwood gekocht, transparant van een meter lang en moet zeggen dat die ontzettend goed weg vallen tegen de bodem. Hetzelfde soort leaders is ook nu verkrijgbaar van Berkley onder het Bee logo en van TFG. Alle drie dus iig in Engeland te koop en weet zo niet welke winkels het in nederland/belgie hebben, maar anders zou je ze via de Tackle Box per post kunnen bestellen. Prijzen liggen tussen de 6 en 9 euro, afhankelijk van de lengte. Het is een nylon kern met daarom iets anders gesmolten, net een vliegenlijn, en net zo dik als een tube of lead core, dus ze zullen de vis niet beschadigen (ze waren vroeger ook van Hutchinson verkrijgbaar). Maar ze werken perfect, heb ze van8 voor het eerst gebruikt, helaas hadden de vissen er nog geen zin in. Maar in mijn ogen voor heel helder water echt een uitkomst,
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

22-03-2005 16:47

Vanish van Berkley rechtstreeks op de spoel
Deze draad heeft de naam onzichtbaar te zijn in het water 8)
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

22-03-2005 21:30

In ondiep helder water met een zwarte hoodlijn vissen en het laatste stukje proberen te camoufleren? De oplossing is toch veel eenvoudiger lijkt mij.

Armatube gebruik ik wel eens als ik tussen basaltblokken wil vissen eigenlijk de enige stuatie dat ik tube gebruik.

Jeroen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-03-2005 21:35

Dus als ik in helder water met zwarte tube vis vang ik niks?

Groetjes,
Stefan
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

22-03-2005 22:19

Jepse, op het forum van hrc hebben er ook al enkele met doorzichtige tube gevist e, deze is zelfs in sommige gevallen nog zichtbaarder dan den andere.
Ik ga voor Piet zijn optie en ga Robin zijn raad opvolgen, ik heb ook dien Korda drie bekeken en idd, Danny Fairbrass camoufleerde zijn tube zo, enkele strepen zwart erop.

Ga het zo es proberen he.

Onderlijn was geen Probleem,
Green hornet
Butterfly
En een Testdraad ( Jellywire PB-Products )

Thx voor de medewerking mannen.

GRTZ purple Peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-03-2005 09:23

Stefan Slechten schreef:Dus als ik in helder water met zwarte tube vis vang ik niks?

Groetjes,
Stefan


tuurlijk wel

alleen de wat schuwere vissen die vaker zijn gevangen zullen afschrikken door de zwarte tube.

geldt alleen voor dressuurwateren.
Plaats reactie