Markerfloat


Plaats reactie
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

24-02-2005 17:50

wie gebruikt er allemaal een markerfloat?
Welk materiaal gebruik je hier allemaal voor? (lijn, gewicht lood.....)
Wat zijn de regels omtrend een markerfloat (telt deze als derde hengel??)
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

24-02-2005 18:24

volgens mij telt deze niet als derde hengel want deze is dan niet voorzien van aas.
je hebt natuurlijk van die knakkers die dat eventueel wel zien als derde hengel.........vooral die nog promotie willen maken..


voor de markerfloat moet je gewoon kijken hoeveel lood er nodig is om deze op zijn plaats te houden en qua lijn zou ik gewoon iets simpels pakken,kort om niet zo moelijk denken en gewoon effen proberen.

mvg

viktor
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

24-02-2005 21:49

ja maar over die regels... ik hoor daar zoveel verschillende dingen over....
De een krijgt er een boete voor....
De ander zegt dat het gewoon mag.....
Wie weet nu hoe het OFFICIEEL zit....
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-02-2005 22:11

Ik weet niet beter dat het pas een "derde hengel"is,als deze is voorzien van een haak.


Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

24-02-2005 23:53

dat klopt!

ik heb namelijk een keer een boete gekregen voor derde hengel ondanks er geen aas aan zat maar wel een haak.
het is denk ik maar net wie je tegen komt
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

25-02-2005 07:11

Mannen,

Volgens de Visserijwet is een hengel een combinatie van hengel (een of andere stok voldoet ook), lijn en haak. Ontbreekt de haak dan telt het niet als hengel. Mocht ik daarvoor bekeurd worden zou ik het 100% voor laten komen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

25-02-2005 07:53

Yep,

En zelfs als ze niet alle 3 je hengels controleren of deze voorzien is van een haak kan je in beroep gaan en heb je een sterke poot om op te staan. Ja maar meneer, er zat een markerfloat/thermometer aan een van de hengels. In het PV moeten ze officieel melding gemaakt hebben dat het 3 echte vishengels betrof. Maar goed, de markerhengel:

Maar er zelf heel veel gebruik van, als je er een beetje handigheid in krijgt kan het je een berg informatie en ook vissen opleveren. Ik gebruik zelf een Fox explorer hengel, gevlochten hoofdlijn met een 10 meter nylon voorslag (om de dobber beter te laten stijgen, nylon glijdt beter). Dan aan het einde een MCF markerfloat (Solar = MCF) of ESP (alle 3 niet te groot, om het werpen niet te veel af te remmen) met de nieuwe MCF leadcore leaders om het lood aan te bevestigen. Het lood is de atomic mines, omdat de punten op het lood de bodem heel goed aftasten (4oz). Deze combinatie doet het voor mij en werkt super.

Maar zolang je dus rustig uitlegt dat het een peilhengel is tijdens controle en even laat zien dat er geen haak aan zit, is er niks aan de hand. Altijd vriendelijk blijven tegen de controleur is een van mijn motto's, daar heb ik in de loop der jaren al een 1000 euro mee kunnen verdienen!!
mvg

Bart van den Hurk
donovan degryse
Berichten: 76
Lid geworden op: 14-11-2004 21:04
Locatie: Roeselare, Donovan Degryse

25-02-2005 15:06

je kan ook al markers kopen zonder dat er nog hengles nodig zijn en zelfs met een ledverlichting in bij deconinck in warneton/waasten kosten een 39 euro en gewoon met ee lood laten zakken je kan deze uitvaren met voerboot of met een gewone boot en superhandig door de ingewerkte led
mvg
donovan degryse
Plaats reactie