aanschaf waadpak


Plaats reactie
cools stefan
Berichten: 272
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: balen

10-02-2005 16:01

waar moet je op letten als je een waadpak koopt (nieuw) kzou het liefs 1hebben waar ik een tijd mee kan rondlope zonder kapot te zweten en niet te snel gaat schuuren ofzo
wie de kleine nie eert is de grote nie weert
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

10-02-2005 18:43

hoi,

je hebt diverse waadpakken van goedkoop tot dure pakken. ik zou voor het matriaal kiezen genaamd neoprene. deze waadpakken zijn iets duurder in aanschaf maar je hebt er wel jaren plezier van. wat het zweten betreft kan ik je geen uitsluitstel over geven. ik heb zelf ook een waadpak van neoprene en als het erg warm is ga je toch zweten. het pak moet gewoon waterdicht zijn. de lichaamswarmte kan alleen via 1 weg naar buiten.
kijk niet alleen bij de hengelsportwinkels maar ook bij bedrijven die werkkleding verkopen.

groetjes ronald 8)
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

10-02-2005 18:48

stefan,

als je er eentje wil hebben waar je een tijd mee vooruit kan gaan zal ik niet bij de koopjes kijken. Dit zijn meestal de waadpakken die snel gaan scheuren omdat het vrij dun materiaal is waar ze van gemaakt zijn. De duurdere zijn meestal van een wat dikkere materiaal gemaakt en daardoor ok steviger. Over de warmte in een waadpak zal je niet snel spreken, alleen in de zomer op de echte hete dagen. Als je er nu mee het water in ga en je staat even in het water staat dan zal die eerder koud zijn en zal je zeker niet gaan zweten. Ik heb er zelf een waar ik een fleace pak in kan doen voor extra warmte het nadeel is dan alleen dat je er niet snel in kan gaan tijdens een aanbeet.
Maar kijk is goed rond en bekijk er een paar want zo kom je er achter welke naar jou verwachtingen goed zullen zijn.

Nog een paar tips: kijk hoe de laarzen aan de broek zijn gemaakt
wat voor pak je zoekt?
hoe alles is gestikt en geplakt is.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Plaats reactie