Zinkende onderlijn


Plaats reactie
Eric Schouteden
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-01-2004 11:06
Locatie: Belgie

03-02-2005 18:35

Graag had ik wat advies aangaande een goed zinkende onderlijn. Na aanschaf van divers onderlijn materiaal ben ik tot de vaststelling gekomen dat bij het uittesten van dit materiaal meestal de onderlijn in een boog boven het bodemoppervlak blijft hangen. Dit is dan weer op te lossen door eventueel kneedbaar lood op de onderlijn te plaatsen of nog eenvoudiger met wat loodhageltjes. Van die loodhageltjes ben ik al afgestapt, daar deze de lijn eventueel beschadigen en het in de war gooien bevorderen. Na aanschaf van z'n piepklein stukje kneedbaar lood(kryston) stel ik vast dat het verwerken van dit lood erg omslachtig is. Veel te hard en te taai, ook nog na wat opwarmen.
Mijn vragen :
1. is er een merk dat zich goed laat verwerken en eenmaal in het water toch voldoende hard wordt en goed op de onderlijn blijft.
2. is er een merk van onderlijnen dat gegarandeerd op de bodem blijft liggen.

Groeten Eric
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

03-02-2005 19:01

Eric,

Kijk eens naar de Kryston Loaded. Dit is een soort leadcore lijn, maar dan
bedoeld voor onderlijnen. Het is lang niet zo dik, als gewone leadcore lijnen.
Blijft strak op de bodem.

groetjes Benny
Fred van Hoeij
Berichten: 83
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: Berkel en rodenrijs

03-02-2005 20:26

Ik gebruik de stukjes looddraad die uit de leadcore komt als je een leadcore leader maakt.
Onderlijn iets stak houden en het looddraad er omheen wikkelen zo dicht mogelijk naast elkaar.
Ongeveer 1,5 cm wikkelingen naast elkaar leggen en dan de wikkelingen
tegen elkaar aan schuiven zodat er een loodje ontstaat van 1cm lengte.
Uiteinden afknippen en klaar.
Door dit loodje een heel klein beetje krom te buigen verschuift het niet
tijdens de worp.
Dit loodje beschadigd de lijn absoluut niet,kan gemakkelijk verschoven worden en weer geborgt,kost niets [als je zelf je leaders maakt],gaat echt nooit van je onderlijn af tijdens de dril en het ziet er nog goed uit ook.
Eric Schouteden
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-01-2004 11:06
Locatie: Belgie

03-02-2005 20:45

Hé leuke tip. Weer iets bijgeleerd.
Iedere fabrikant claimt dat zijn onderlijn zinkt, maar in de praktijk is dat toch even anders... Ik ga ook eens naar die kryston loaded kijken.
Thanks
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

04-02-2005 01:28

Hoi Eric,

Als je dezekleine stukjes lood op deonderlijn wilt kneden, moetje Drop Em van Kryston hebben ipv Heavy Metal. Ik weet nit wat je hebt gebruikt, maar het Drop Em is een stuk zachter en daardoor veel beter verwerkbaar.

Wat echter veel beter werkt met Drop Em, is de lijn even een keer ertussendoor trekken. De lijn pakt hierdoor miniscule loodvezeltjes op, en zinkt hierdoor practihg mooi naar de bodem.
Let op, dit werk ook niet zo enorm goed met Heavy Metal.

Super..
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Eric Schouteden
Berichten: 96
Lid geworden op: 11-01-2004 11:06
Locatie: Belgie

04-02-2005 12:39

Ja ik gebruik de heavy metal, i.d.d. nogal hard. Lijkt me dus een goed idee om met een zachtere versie de lijn er gewoon doorheen te halen. Is allersinds beter dan die stukjes op de lijn, die ook nog eens rap verschuiven of afvallen bij het drillen en of inwerpen.

Thanks....
Plaats reactie