welke nylon en waarom


guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

25-01-2005 21:32

Inderdaad vallen de nadelen van de zichtbare technicum lijn weg met een flinke voorslag van fluorcarbon. Zelf opteer ik een ruime tien meter hiervoor. Dit moet genoeg zijn om de nadelen van het zichtbaar zijn van de lijn in helder water te voorkomen
guido polleke
Berichten: 133
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: hoensbroek

25-01-2005 21:33

inderdaad Kees, en het voordeel van ruim tien meter (liever 15 meter) is dat je tijdens een zware dril niet TE afhankelijk van je knoop gaat worden
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

25-01-2005 22:25

toch vraag ik me af of ook die 10 -15 meter wel genoeg is? als karper beetje rondjes zwemt in jou gebied laten we zeggen gebied van 40 bij 40 meter komt ie na die 10 meter ook iedere keer die opvallende lijn weer tegen ook al ligt daar misschien geen voer. Blijft wel een opvallende rechte lijn over de bodem. Neem zelf daarom ook liever dit risico niet en ben op zoek naar een heldere lijn, twijfel over de x-line vis liever met een lijn met minder rek. En een dunnere diameter in verhouding tot trekkracht.

Mvg ulco,
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

25-01-2005 22:28

vraag blijft heeft een karper het zelfde zicht als wij mensen => het is allemaal fijn om weten en zien dat de x-line minder te zien is dan neem nu technium MAAR wie kan zeggen dat de karper de x-line minder kan zien ?

Ik zeg hier nu niet dat ik dit niet geloof maar ga gewoon wat verder in op de zaak => als ik de dvd van Korda bekeek dan is de x-line zelfs nog te zien dus tja.
Wat natuurlijk wel opviel is dat de karper minder schrikt van deze lijn.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

26-01-2005 15:48

Heeft er iemand ook ervaring met G-line van spro.
En wat ik dan belangrijk vind om te weten: Slijtvastheid,en of er veel of weinig rek in de lijn zit ivm het vissen op afstand.

bijv dank Mark
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

28-01-2005 23:16

guido polleke schreef:Inderdaad vallen de nadelen van de zichtbare technicum lijn weg met een flinke voorslag van fluorcarbon. Zelf opteer ik een ruime tien meter hiervoor. Dit moet genoeg zijn om de nadelen van het zichtbaar zijn van de lijn in helder water te voorkomen


Daar zou ik niet te zeker van zijn.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

29-01-2005 11:13

Bas Breetveld schreef:
guido polleke schreef:Inderdaad vallen de nadelen van de zichtbare technicum lijn weg met een flinke voorslag van fluorcarbon. Zelf opteer ik een ruime tien meter hiervoor. Dit moet genoeg zijn om de nadelen van het zichtbaar zijn van de lijn in helder water te voorkomen


Daar zou ik niet te zeker van zijn.


Verklaar je nader...

gr Harnold
Hans Hanegraaf
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: den bosch

29-01-2005 11:41

iemand ervaring met de Kryston super mono lijn?
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

29-01-2005 11:46

Harnold Kikkert schreef:Verklaar je nader... gr Harnold



Ulco Bosma schreef:toch vraag ik me af of ook die 10 -15 meter wel genoeg is? als karper beetje rondjes zwemt in jou gebied laten we zeggen gebied van 40 bij 40 meter komt ie na die 10 meter ook iedere keer die opvallende lijn weer tegen ook al ligt daar misschien geen voer. Blijft wel een opvallende rechte lijn over de bodem. Neem zelf daarom ook liever dit risico niet en ben op zoek naar een heldere lijn, twijfel over de x-line vis liever met een lijn met minder rek. En een dunnere diameter in verhouding tot trekkracht.

Mvg ulco,


Antwoord is al gegeven, had ik even over het hoofd gezien, dit zie je idd werkelijk gebeuren als de vis je voerplek gaat 'testen' op wateren die al enigzins onder druk staan.

Gr,

Bas
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

29-01-2005 14:38

ik heb berkly iron silk 30/100ste en het bevalt me prima uiterst schuurvast en genoeg rek :wink:
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

29-01-2005 19:48

Yupse,

Ik gebruik nu de Falcon 'Black Energy' en moet zeggen prima draad, heb reeds verschillende nylons geprobeerd maar vond in feite nog steeds niet de geschikte draad.

Sorry die had ik vroeger wel maar die wordt spijtig genoeg niet meer verdeeld en dit was namelijk de Trimax van Berkley.

Heb ook nog eens het probleem dat ik in zekere mate kleurenblind ben en met vele lijnen enorme problemen heb qua zichtbaarheid, nl de groene en bruine draad moet ik mij zeker niet aan wagen want die lijnen zie ik totaal niet.
Moest dan uit noodzaak dus wel overstappen naar die fel gekleurde fluolijnen maar voelde mij daar niet zo goed bij omdat ik dacht dat dit de beet van de karper beïnvloedt. En zoals je weet vertrouwen is één van de punten waar je zeker rekening dient te houden. Had ik dan eens minder beet dan was dit altijd (in gedachten dan) te wijten aan die lijn.
Zijn er nog collega's karpervissers die met hetzelfde probleem te kampen hebben dan hoor ik graag jullie ervaringen hier omtrent.

Nu zweer ik bij deze Falcon 'Black Energy' !

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------