Shimano baitrunners..nog steeds het beste wat er te krijgen?


Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

30-12-2004 20:02

jan van kranenburg schreef:Aaron,

Je kunt volgend jaar alles in je boom hangen als je dat wilt.

Zelfs Shimano molens; als je er maar geen waarde-oordeel aan koppelt.

Ga maar b.v. bij de "Goudvis" kijken naar die Okuma molens; denk dat je van mening verandert.

mvg

Jan

Jan,
ik had het niet over kwaliteit,maar over de uitstraling van glimmend goud met nikkel!!!!!!
Was bij de Goudvis en zag het daar.
Ik doe niet aan Kerst!!!!!Heb dus geen boom.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

30-12-2004 20:47

Heren,
zie hier Uw kans ;

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... t&ID=80797

is al bijna ingepakt ook ! :lol:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-12-2004 22:08

Aaron, dat is inderdaad iets wat mij ook niet zo aanspreekt..die hele hoge glimmende gehalte van sommige molens, ook niet mijn smaak
gr
Hans
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

30-12-2004 22:46

Marco Mensing schreef:Heren,
zie hier Uw kans ;

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g= ... t&ID=80797

is al bijna ingepakt ook ! :lol:

Marco,
Zelfs deze molens zijn nog bescheiden van uitvoering bij diegene die ik omschrijf.Enkel goud met spiegelende reflex enz.
Mvgr Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
jan van kranenburg

31-12-2004 02:46

Aaron,

Had al zo'n idee dat je geen Kerstboom had.

Ook ik vind dat glimmergehalte van Okuma geen pr/e, maar soms moet je kwaliteit de voorkeur geven boven uiterlijk.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

31-12-2004 03:37

Ben zelf in het bezit van shimano's maar durf rustig te beweren dat Daiwa toch betere molens maakt. Opspoeling, slip en binnenwerk bij de betere Daiwa's is gewoon absoluut top.

Heb zelf shimano's omdat ze beter te betalen zijn en aan mijn eisen voldoen. Het is maar net waar je de prioriteiten voor jezelf legt natuurlijk.

Cheers
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 190
Lid geworden op: 27-05-2004 16:42
Locatie: Betuwe

31-12-2004 08:36

Hoi Hans,


Ik las dat jij de slip van de aero "in orde vind" :o
Ik heb in mijn vissersleven een groot aantal molens gehad, maar ae'ro;s heb ik toch wel het kortste gehad. Vreselijk stotende slip.....

Ook ik moest het niet van al die nieuwe japanse merken hebben, geloofde er niet in.
Ik heb nu geen baitrunners meer (alleen ambidexen zoals je weet 8) )
maar als ik ze moest kopen zou idd. net als wat dick en jan beweren de Okuma een grote kans maken. ten eerste is de prijs beter, de kwaliteit zeker zo goed en je krijgt er altijd een reservespoel bij, veel dealers in nederland en een berg kogellagers en de slip....., perfect!!

(even onderonsje, ik heb een flink aantal 4500 gehad, een aantal kwamen uit taiwan(?) en een aantal uit Singapore....! De molens uit Singapore waren kwalitatief slechter als de andere, slip werd snel minder en de grootste klacht is dat de baitrunner gaat haperen, je schakelt m in, maar bij aanbeet komt ie er nietmeer uit, dit hebben we al bij zeker 3 molens gehad en allemaal uit singapore....toeval??? denk het niet..)

Wil shimano hiermee niet afvallen, maar wil alleen aangeven dat ook nieuwe merken een prima kwaliteit kunnen neerzetten die zeker zo goed zijn als de reeds oudere gerenomeerde merken..


Groeten Hans
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 190
Lid geworden op: 27-05-2004 16:42
Locatie: Betuwe

31-12-2004 08:37

aanvulling:


natuurlijk een fijne jaarwisseling toegewenst en een gelukkig en karperrijk 2005...!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

31-12-2004 08:50

Hans van P,

Je snijd exact het punt aan waar ik me al een paar jaar vreselijk aan erger!

Weliswaar heb ik het niet met molens ofzo maar met een hele zooi andere producten. Dan heb ik weer een broek gevonden die me lekker zit, ga ik naar de winkel en haal exact zo'n broek (merk/model) en passen is niet nodig ik had er immers al een paar ...... grrrr blijkt bij thuiskomst dat hij niet lekker zit. Na onderzoek blijkt het idd weer eens in een ander land geproduceerd. Blijkbaar is de cm nog niet overal gestandariseerd :evil: :evil: :evil: :evil:

Nu lees ik weer dat dit ook met molens het geval kan zijn? ...... zucht.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

31-12-2004 14:40

Maar weet iemand hoeveel meter 40/00 er op de spoel van een Okuma Epix Baitfeeder 50 past?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

31-12-2004 16:02

ik dacht 300 meter 35/00 in ieder geval genoeg voor nederland.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

31-12-2004 16:49

jan van kranenburg schreef:Aaron,

Had al zo'n idee dat je geen Kerstboom had.

Ook ik vind dat glimmergehalte van Okuma geen pr/e, maar soms moet je kwaliteit de voorkeur geven boven uiterlijk.

mvg

Jan

Hoki Jan,
Ik maar steeds denken dat jij van de óude 'stempel was.Niet glimmen,niet opvallen enz,enz.
Ja,jij weet zelfs dat ik geen Kerstboom heb.??Waarom dan.
Mvgr.Aaron
Ps.Ook in 2005 mag je bellen voor een paar uurtjes vissen of dagje!
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

05-01-2005 12:21

Mensen,

Ik heb er nu 2 (Okuma epix eb50) en ik moet zeggen dat ze toch echt netjes lopen en de slip geweldig is (vooral in vergelijking met de GTE van Shimano). Alleen ziet de GTE er dan wel wat beter uit en moet ik nog afwachten hoe de duurzaamheid van de Okuma's is. Ik ga er waarschijnlijk morgen mee vissen en zal jullie wel laten horen wat ik van het gebruik ervan vind.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

06-01-2005 13:53

ik heb die drie van marktplaats gekocht en hoop jullie snel te laten weten hoe ze drillen. werpen gaat goed en het inhalen van de lijn gaat als een zonnetje, lekkerder als met de okuma longbow en daar was ik al heel tevreden over.
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

06-01-2005 15:01

Heb zelf twee Okuma's voor het zoetwater. Een Longbow (met baitrunner) en een Avenger (zonder). Daarnaast nog twee zeereels (Convector en een BTL). Alles bij de Goudvis gekocht. Het zijn allemaal supermolens. Okuma een klein merk? Kijk eens op Amerikaanse, Canadese, Ierse, Engelse, Oost-europese sites. Dan zie je hoe groot Okuma is. Volgens mij hebben ze in een grijs verleden molens voor Daiwa gebouwd. Overigens komen ze nu pas in Nedelrnad uit. Daarom hebben zo nog geen naam. Maar volgens mij hebben ze de hoogste prijs/kwaliteit-verhouding. Zie voor meer info bij:

http://www.svendsen-sport.com/
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-01-2005 17:11

kevin diederen schreef:Mensen,

Ik heb er nu 2 (Okuma epix eb50) en ik moet zeggen dat ze toch echt netjes lopen en de slip geweldig is (vooral in vergelijking met de GTE van Shimano). Alleen ziet de GTE er dan wel wat beter uit en moet ik nog afwachten hoe de duurzaamheid van de Okuma's is. Ik ga er waarschijnlijk morgen mee vissen en zal jullie wel laten horen wat ik van het gebruik ervan vind.


Helaas werd de eerste sessie van het jaar een blank. 3 runs die allen stopte voor ik bij de hengels was wat net een paar seconden duurde. Balen.... Maar geweldig dat de molens zijn! Niet te geloven hoe ze gooien en draaien.... En de slip, SUBLIEM! En ondanks of dankzij het hoog glim-glittergehalte staan ze ook nog erg mooi onder mijn hengels en ziet de setup er zo zeker geweldig uit. Gewoon een genot om naar te kijken..
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
peter de Cock
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Brunssum

07-01-2005 17:30

Kevin door dat glimmen van die dingen stopten de runs ik heb er nooit last van gehad op dat water :D

groeten Peter
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-01-2005 18:08

Grappig Peter,

Maandag zal ik er waarschijnlijk weer zitten... Eens kijken of ze dan wel uitmonden in volle runs en gelande vissen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen