Cypro onthaakmat


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

23-07-2002 22:33

Bob van Biemen schreef dit bij een ander topic over een imitatie cypro onthaakmat:

-----Beste naamgenoot, Ik heb die zelfde mat, ik moet zeggen niet duur en slijtvast, maaaaaaaaaar na een jaar intensief gebruik is hij niet echt waterdicht meer en dus weegt hij na een zware plensbui een paar kilo zwaarder, ook leuk.-----

Mijn vraag is: is het verschil in kwaliteit nou echt zo groot? Hebben jullie ervaring met echte en imitatiematten?

Ik heb nu nog een andere , maar wil wel zo'n soort mat aan gaan schaffen. Als de kwaliteit van imitaties niet onder doet voor de echte ( zo ja WELKE imitatie ) dan kan ik natuurlijk beter die imitatie kopen ( hoewel geld geen rol speelt als het om de veiligeheid vd vis gaat, daarom wil ik ook een nieuwe mat gaan kopen. )

Groeten Sjoerd Groot
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24-07-2002 09:08

Hey Sjoerd,
ikzelf heb een aardig grote onthaakmat en ook van aardige kwaliteit, maar die van mij bleef ook niet waterdicht. Spatwater dicht zal die wel blijven, maar als je die mat in het water legt, zal deze zich inderdaad volzuigen. Hij zinkt niet, maar blijft precies goed op het water liggen. Je moet hem inderdaad flink te drogen hangen, hier is niets aan te doen.
Succes
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Niels Wijermars
Berichten: 60
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00

24-07-2002 10:04

Sjoerd,

ik heb de onthakingsmat van Ultimate. Hij lijkt op de cypro, maar is nog iets groter. Hij is van gladde stof die mijn inziens wat meer waterafstotend is. Ik heb er € 47,50 voor betaald.

Niels

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Niels Wijermars op 2002-07-24 10:05 ]</font>
Martin Bijkerk
Berichten: 87
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00

24-07-2002 12:06

...
Laatst gewijzigd door Martin Bijkerk op 14-12-2004 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

24-07-2002 12:30

heeft dit geen effect op de karper zelf ?
ik neem aan dat je toch wat zal merken van die siliconen spray.
en of dit nou zo goed is voor de karper z'n 'huis' (*lees slijmlaag en schubben)
iemand hier toevallig goeie info over ??
Arnold Haandrik

24-07-2002 16:28

een "echte"cipro kopen.
kep m al jaren en als regent staat ie helemaal vol water en zonder siliconen.
dus het antwoord op je vraag:goedkoop is duurkoop naar mijn mening.
andere merken heb ik nooit gehad dus daar kan ik niet over oordelen.als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik of weer zn cipro kopen of een "plunjezakmodel"van Proline.das pas een zak zeg als je die mee in de auto neemt zit ie al gelijk vol!
:lol:
vang ze nog
Harald
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

24-07-2002 18:02

Beste Sjoerd,
Even aanvullend op jouw citaat van mij,
De onthaakmat die ik gebruik is een model zoals Vlemmix ze levert.
Hij lekt idd als een mandje maar enkel op de naden, deze zijn veel te grof. Dit maakt het niet minder erg want als hij plat ligt bij een fikse bui of na het vangen van een karper die regelmatig met water overgoten word zoals ik dat doe, loopt hij helemaal vol.
Het ding weegt dan een kilo of 3 a 4 meer!

Ik heb ook gehoord dat de originele cipro mat dit niet doet, dus volgend seizoen koop ik wel een echte.
De mat heeft 1 voordeel tegenover vele andere immitaties en dat is dat deze wel goed en rijkelijk gevuld is en dus niet een slap dun ding is die weinig tot geen nut heeft.
Dit is het 2e seizoen dat ik vis met deze mat dus hij gaat hooguit 1,5 jaar mee. het ding jkost de helft en valt dus onder de noemer : goedkoop-duurkoop :cry:

Dat model van Proline die ook genoemd werd lijkt mij niet praktisch, inderdaad veel te groot en hij staat bol waardoor volgens mij de vis er makkelijk afglijd. Op de beurs lieten ze zien hoe goed die was met een houten vis, Ja zo kan ik het ook :razz: die heeft geen gladde slijmlaag.



Overigens heb ik nog nooit een aankoop gedaan bij Vlemmix die mij goed bevallen is, ik kom er dus nooit meer.

Met water gevulde groet, Bob


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-07-24 18:22 ]</font>
Arnold Haandrik

24-07-2002 21:09

Op 2002-07-24 18:02, schreef Bob van Biemen:

Dat model van Proline die ook genoemd werd lijkt mij niet praktisch, inderdaad veel te groot en hij staat bol waardoor volgens mij de vis er makkelijk afglijd. Op de beurs lieten ze zien hoe goed die was met een houten vis, Ja zo kan ik het ook :razz: die heeft geen gladde slijmlaag.


ik wil proline helemaal niet promoten ofzo maar ik denk dat het vooral een ideale mat is voor de dikkere vissen.bij mn eigen hengelsportzaak hebben ze die dingen ook het lijkt wel een zitzak ipv een onthakingsmat.ik denk ook dat vis er NIET vanaf glijd simpelweg omdat ie er te ver in weg zakt.maargoed ik blijf bij mn eigen "waterdichte"cipro en zo duur zijn ze geeneens ik heb er destijds geloof ik 120 gulden voor betaald.

groeten
Harald


Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

25-07-2002 11:32

Op 2002-07-24 18:02, schreef Bob van Biemen:
Dat model van Proline die ook genoemd werd lijkt mij niet praktisch, inderdaad veel te groot en hij staat bol waardoor volgens mij de vis er makkelijk afglijd. Op de beurs lieten ze zien hoe goed die was met een houten vis, Ja zo kan ik het ook :razz: die heeft geen gladde slijmlaag.


</font>


Bob het is de bedoeling de karper in het midden neer te leggen en dan kan hij heel MOEILIJK wegschuiven omdat de "randen" dan heel hoog zijn. En ja ze kunnen slecht een hele dag een echte vis erop leggen he :lol:

mvg JoHaN

_________________
Denk goed denk hard maar denk vooral niet te veel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2002-07-25 13:02 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

25-07-2002 12:10

Aha, toch maar een cypro'tje dus....
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

25-07-2002 12:28

gebruik gewoon een opblaas matrasje

spotgoedkoop en tien keer beter en groter dan welko onthaakmat daen ook. even afspoelen, oprollen en klaar

groeten van marcel
Josse de Bruin
Berichten: 432
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht

25-07-2002 13:25

Hoezo goedkoop - duurkoop ik heb ook die vlemmix mat maar heb geen last ervan dat hij zich voltrekt werkt perfect dat ding npdus voor mij goedkoop = goede koop :smile:

MVG Josse
Arnold Haandrik

25-07-2002 16:41

:lol:
sorry Josse paar vraagjes voor je
1 hoe lang heb je m al?
2 wat voor een is ut?
3 mail me over een jaartje eens kijken of ie nog niet "doorlekt"
misschien heb je het getroffen met je matje,maar op de lange termijn ben ik er bang voor,maar uitzonderingen zijn er altijd.

Sjoerd, ik zou idd een cipro kopen want ik heb m al echt jaaaaaaaaaren en tot op heden blijft het regenwater er gewoon opstaan in de hoeken.verder nog een tip:
ga er nooit opzitten ook al zit ie zo fijn :lol: want dan worden die piepschuimbolletjes geplet en dan is het effect weg.
veel plezier en dikke vissen toegewenst
met-waterdichte-groet
Harald
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

25-07-2002 17:36

Josse, misschien ligt het er aan hoe vaak de mat buiten ligt en bij wat voor weer en hoeveel vis er op gelegen heeft, hij hield het bij mij maar 1 jaar goed uit, dwz volgens het logboek 1500+ uur vissen in weer en wind.

Tegen de tijd dat je deze uren hebt gemaakt zal ook die van jou gaan lekken tenzij jij de enige goede mat van vlemmix hebt. Verschillende bekenden van mij hebben ook dit probleem met de zelfde mat.
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

25-07-2002 22:59

Marcel,

misschien het BARBARA model? :lol:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

26-07-2002 11:30

Beste mensen,

Ik heb een originele Cipro, nu zo'n 2,5 jaar en die van mij is en plat en lek dus ik weet niet of dit dan wel zo super is.
Ik heb wel ooit eens gehoord dat je de Cipro kan laten navullen met piepschuim bollejes, misschien is het daar nu tijd voor...
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

26-07-2002 14:50

Ik begin me af te vragen wanneer een bekende fabrikant iets zal gaan maken wat langer mee gaat dan 5 jaar.
In ieder geval heeft de jouwe het dubbel zo lang volgehouden als de mijne Eus. Maar ja nog niet goed genoeg dus.

Met immer waterige groet, Bob.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-07-2002 00:41

Hmmzz.... Nu tast ik dus weer in het duister...

Nou ja, ik ga ze maar es goed vergelijken.

Sjoerd
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-07-2002 10:13

Ik heb de onthaakmat van Vlemmix, mijn maat die van Cipro. Ik vind ze allebei even fijn.
We maken toch genoeg uren in een jaar, we zitten zo goed als ieder weekend te vissen, en af en toe een doordeweekse sessie, maar lekken doet hij vooralsnog niet (even afkloppen).

Er hebben toch al wat visjes op gelegen, en hij word vaak genoeg gebruikt..en hier in het zuiden regent het toch genoeg hoor :smile:

Maar tot op heden doet hij het nog goed
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-07-2002 13:05

Mijn mat is 1m x75 cm zo'n 4 sm dik en ik heb hem ooit eens bij Raven gekocht. Hij bevalt me nog steeds goed; de vissen liggen er perfect op. Alleen op schuine oevers is het nog wel eens lastig, en ook die draagfunctie van zo'n cypro geval spreekt mij wel aan. ik ga mij er toch maar eentje aanschaffen denk ik.
Plaats reactie