Shimano baitrunners..nog steeds het beste wat er te krijgen?


Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-12-2004 21:15

Hallo,

Ben van plan om evt nieuwe baitrunners aan te schaffen, tot nog toe altijd met shimano''s baitrunners gevist.
Nou vroeg ik me af of deze molens nog steeds tot de top behoort of zijn andere merken zoals b.v. Daiwa of andere merken KWALITATIEF minstens even goed?
Graag jullie mening
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

18-12-2004 21:48

Koop ze gewoon dan vertel je t ons ff.

Ik heb ook alleen big B

:o
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-12-2004 22:22

Leuk Menno :-?

Goed...heb even zitten surfen en kom tot het volgende conclusie, in de klasse van de shimano aero versie''s (waar mijn voorkeur naar uit gaat) is er volgens mij gewoon geen concurrentie....of zie ik iets over het hoofd???
gr
HB
p.s de vrijloopmolens van X2 neem ik niet serieus.
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

18-12-2004 22:35

naar mijn mening is er maar 1 goede molen en dat is de penn ssb baitrunner
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-12-2004 22:41

arnold buurman schreef:naar mijn mening is er maar 1 goede molen en dat is de penn ssb baitrunner

Bedankt, Ken ik niet..ga dus maar weer ff goooggglleen
HB
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-12-2004 23:16

Arnold..ik kom niet ver op google..ook de penn website vermeld geen type ssb ...correcte nummer/type opgave?

Peter,
zet meer gerust GELUKKIG i.p.v. helaas tevreden met de shimano''s

De reden dat ik mij aan het orienteren bent is het feit dat ik teveel molens heb,maar ook een beetje een allegaartje van alles wat. en dan heb ik het nog niet eens over de reels. Vis nog met de oude 3500 aero''s en 1 x de usa 3500 gt serie, beide hebben hun goede en minder goede eigenschappen zoals bekend.
Een paar molens wil ik gewoon verkopen en vervangen daar ik ze alweer reeds lange tijd heb. Wil dus in feite minder molens hebben...en koop er dan liever wat meer spoelen erbij van dezelfde molen..that''s all
Ben ook zeker geen trendshopper...maar eens in de zoveel tijd mag er wel iets vervangen worden :roll:
gr
Hans
p.s heb je alweer ander werk gevonden?
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

18-12-2004 23:21

hello,

hans, ik zou eens zeker en vast eens kijken bij de gewone molens, dus zonder baitrunner. daiwa emblems zijn echt de top vind ik persoonlijk.
ik heb vroeger ook de aero's gehad en toen over geschakeld op emblem, dit is heeeel even wennen, maar na een tijdje wil je niks anders meer. vroeger vissen verspeeld door de nogal gebrekkige slip van die aero's.
moest je dan toch voor een baitrunner gaan, zou ik allesinds gaan voor de longcast of de big baitrunner, en de aero's aan de kant laten liggen.

dit is MIJN mening, maar jij beslist zelf natuurlijk.
mvg
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-12-2004 23:43

Hoi,
de belangrijkste reden om voor de aero''s te kiezen is voor mij de functie aero wrap...deze optie zorgt voor een perfecte lijn-opspoeling. Deze funtie vindt ik met name ook belangrijk als ik met gevlochten lijnen wilt vissen. Helaas heeft de Shimano''s baitrunner B serie deze optie niet.
De slip is inderdaad iets minder dan zeg maar de USA versie. Het klopt dat er wel meer goede molens zijn.....maar soms zie je door de bomen het bos niet meer :-? .
De daiwa''s vindt ik over het algemeen te grote en te zware molens voor Nederlandse omstandigheden...maar mischien zit ik er naast?
gr
Hans
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

18-12-2004 23:46

ik gebruik de daiwa emblems 5000 serie.
overal in te zetten, zowel in het eigen kantje als op afstand. het voordeel is de veelzijdigheid van de molens en de top kwalitiet van de slip.
ik zou er eerst nog eens over nadenken.
trouwnes, over de opspoeling van de daiwa's zou ik me geen zorgen maken 8)

grreeetz
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

25-12-2004 12:15

Gisteren eens wezen kijken bij mijn locale hengelsportzaak . Hier werd de Mitchell vrijloopmolens aangeprezen als alternatief voor de shimano vrijloopmolens.
De mitchells hadden meer kogellagers, en alu spoelen i.p.v. de plastic spoelen op de shimanos en drie jaar garantie. Moet zeggen dat ze er niet verkeerd uitzagen. Iemand ervaring met die Mitchell vrijloopmolens??
gr
Hans
Steef van Dalen
Berichten: 34
Lid geworden op: 09-11-2004 15:20
Locatie: P'hoek
Contacteer:

25-12-2004 16:48

ik heb dan inmiddels voor kerst een shimano 5000 aero gte gekregen en hij bevalt me nu al.
Maar k heb ook een mitchell molen ooit voor me verjaardag gekregen toen k 7 was dus inmiddels over de jaar heb ik die molen en doet het als een trein.
Het is geen baitrunner, maar hij doet het nog goed en is nog nooit opengemaakt voor reparatie.

Groeten

Steef
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

25-12-2004 20:25

Ik heb div molen in gebruik , maar vind big B de beste slip hebben.

Vraag gewoon aan n kennis die ze heeft of je er eens mee mag vissen.

Daiwa en shimano zijn best veel gebruikt dus dat moet wel lukken.

Ik heb ze beide en shimano vind ik t beste.


Gr.
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

26-12-2004 13:49

hoi,

ik zelf ben in het bezit van de daiwa 5500BR
en ik moet zeggen dat ik niet kan zeggen of die of de 45oB van shimano beter is?

een maat van me heeft de 4500B.
En ook hij durf er geen uitspraak over te doen.

MVG Tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

28-12-2004 20:32

Hoi,

Ik heb de USA 4500B (Spoelt nog altijd niet goed op) gehad en vis nu al een tijd met de Daiwa BR5000 Infinity.
Deze Daiwa's zijn gewoon de perfectie (mag ook voor dat geld)
Als je het er voor over hebt zou ik niet twijfelen :wink:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-12-2004 21:20

Zelf heb ik van verschillende bronnen gehoord dat de Okuma Epix toch een aardige concurrent is van de GTE en deze zelfs beter uit de bus komt bij verschillende onderzoeken. Maarja, dat zal onder andere te maken hebben met de lagere prijs van de epix en de slip van de GTE die nu ook niet het beste is. En bij de USA heb je dan weer niet echt de beste lijnopspoeling. En de andere modellen vind ik dan weer te duur of te zwaar (De LC). Shitmano is dus niet zaligmakend....
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

28-12-2004 22:43

[quote="Hans Brinkel"]Hallo,

Ben van plan om evt nieuwe baitrunners aan te schaffen, tot nog toe altijd met shimano''s baitrunners gevist.
Nou vroeg ik me af of deze molens nog steeds tot de top behoort of zijn andere merken zoals b.v. Daiwa of andere merken KWALITATIEF minstens even goed?
Graag jullie mening
mvg
Hans Brinkel[/quote
Hoki Hans,
Was ff uit de roulatie,dus een wat latere reaktie.
Ik heb lange tijd de Shimano45oo gebruikt en besloot de nw.4500b aan te schaffen.Dit dan omdat de reclame vertelde dat er veel dingen beter zouden zijn.Dit is ook zo,maar een ding is nog steeds niet goed!
En dat is de opspoeling.Ik besloot dan ook al snel(4mnd)om weer andere molens te kopen.Het gaat ff niet welke het dan zijn,maar ik ben zeer!tevreden,omdat deze nw.molens perfekt opspoelen.Zijn geen runners!
Dit gaat vooral om /op de manier waarop ze opspoelen,na uitvaren en dat deed de 45oob zeer slecht!! Kinken enz.
Heeft me veel geld gekost,dus denk goed na ,over wat je gaat kopen .
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-12-2004 23:25

Heren bedanbkt voor jullie input,
Heb zelf al jaren van Shimano zowel de serie aero alswel zeg maar de USA versie, ben bekend met beide voordelen en de nadelen van beide versie''s.

De slip van de Aero GTE serie beschouw ik als redelijk (dus niet super) en voldoende voor Nederlandse omstandigheden. Ik zoek het bij voorkeur in de molens met baitrunnerfuntie voor visserij in Nederland.
Tot nu toe kom ik tot het volgende lijstje
A: shimano Aero serie, redelijk betrouwbaar inclusief de slip, extra spoelen zijn makkelijk te verkrijgen,extra voordeel is Shimano service centra''s in nederland. (De USA serie valt voor mij af )
Nadeel de spoelen zijn van plastic.
B: Daiwa baitrunners, (ik heb het niet over die hele dure en zware infinity serie)., Heb niet echt het idee dat deze molens veel beter of slechter zijn dan de Shimano''s
C: Penn Baitrunners, zien er goed uit, metalen spoelen, Penn heeft een goede en betrouwbare naam. Nadeel aanschaf dure exra spoelen, waar kan ik deze molens kopen...beperkt leverbaar volgens mij in nederland..en dan zit je volgens mij automatisch met de service bij evt gebrekken.
D: Mitchell baitrunners..dit is tot nog toe de grote onbekende..nog niet veel gegevens heb ik over deze molen, die volgens mijn locale hengelsportzaak beter moet zijn dan de shimano''s, in elk geval geeft mitchell drie jaar garantie.
C:..Okuma, bantax en weet ik al nog meer....lzoek liever een molen van een gerenommeerde fabrikant.
Thanks for your input
gr
Hans
jan van kranenburg

29-12-2004 02:55

Hans,

Liever van een bekende fabrikant?

Zo kom je toch nooit op iets nieuws?

Kan je verzekeren dat de Okuma Epic EB 60 een gweldige Karpermolen is; en in verhouding tot jouw bekende merken, ook nog gunstig in prijs.

Kom maar kijken!!

mvg

Jan

Okuma, mail me maar voor mijn adres en bankrekening! :D
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

29-12-2004 08:40

helemaal mee eens Jan ik vis zelf met de Longbow 60 maar kan nu een setje epix eb 50 kopen denk zelf niet aan een Shimano.
Okuma is na mijn mening een perfecte molen en zeker geen kleine fabrikant heeft volgens mij meer molens in haar assortiment dan menig ander.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-12-2004 09:38

Okuma.....sorry maar ik ben niet zo bekend met dit merk :oops: , dacht echt dat dit merk tot de goedkoopste en laagste kwaliteit catagory behoorde welke verkocht worden door zaken als Vlemmix..excuses als ik er naast zat.

gr
Hans
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

29-12-2004 11:50

ja hans je zit er wel heel erg ver naast!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

29-12-2004 19:14

Hans Brinkel schreef:Okuma.....sorry maar ik ben niet zo bekend met dit merk :oops: , dacht echt dat dit merk tot de goedkoopste en laagste kwaliteit catagory behoorde welke verkocht worden door zaken als Vlemmix..excuses als ik er naast zat.

gr
Hans

Zijn molens van het merk Okuma niet als kerstboom versiering te vinden?
mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
jan van kranenburg

30-12-2004 02:27

Aaron,

Je kunt volgend jaar alles in je boom hangen als je dat wilt.

Zelfs Shimano molens; als je er maar geen waarde-oordeel aan koppelt.

Ga maar b.v. bij de "Goudvis" kijken naar die Okuma molens; denk dat je van mening verandert.

mvg

Jan
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

30-12-2004 09:10

Aaron je mag ze bij mij onder de boom leggen hoor ik zal blij zijn als een kind.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

30-12-2004 11:20

Dus ik neem aan dat jullie allemaal tevreden zijn over die Okuma epix? :D
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen