Kapot SIC oog...


Plaats reactie
Bjorn LG

24-12-2004 02:12

Als ik ergens zuinig op ben, dan zijn het wel mijn hengels. Nou is echter bij een van deze handgebouwde juweeltjes een binnenring (SIC) uit het frame gevallen. Na tot 10 geteld te hebben :evil: , heb ik deze binnenring in de vriezer gelegd en het frame opgewarmd met een phöne op de warmste stand. Ik kon nadien de binnenring zo in de fitting plaatsen. Ik dus weer blij... Echter, na enkele seconden hoorde ik een tik en de binnenring was door de krimp van het frame scheef gaan staan. Ach klein tikje met een plastic hamertje en hij staat weer op z'n plaats. Naja, niet dus! Hij brak in 2en. (Had geeneens geweld gebruikt :roll: ) Enfin, deze vervolgens met wat 2 componentenlijm terug geplaatst en alles (behalve binnen) glad geschuurd met 1200 schuurpapier.

Ontevreden als altijd vind ik natuurlijk niets. Is het mogelijk om een losse binnenring te bestellen? Of moet er persé een nieuw oog op. Wat ik zeer zonde vind, aangezien de blank zo mooi is afgewerkt. Een professionele hengelbouwer zou 't wellicht kunnen fixen. Maar goed, als student zijnde wil ik graag eerst weten of 't ook economisch voordeliger kan.

Bij voorbaat dank,

Björn
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

24-12-2004 09:15

Bjorn

Een losse binnenring bestaat niet, moet dus een nieuwe op.

Ik weet niet waar je woont maar ik zet er zo een ander oog voor je op,ik doe dit dagelijks.
Bjorn LG

24-12-2004 12:43

Ray v/d Bos schreef:Bjorn

Een losse binnenring bestaat niet, moet dus een nieuwe op.

Ik weet niet waar je woont maar ik zet er zo een ander oog voor je op,ik doe dit dagelijks.


Op ongeveer 35 kilometer van Doesburg. (Nijmegen) Een vriend heeft nog een gebroken hengel liggen met identieke ogen. Enfin, ik ga kijken of de wisseltruc werkt, zo niet; dan neem ik wel contact op.

Bob van den Meiracker schreef:Bjorn,

Nee je moet nu idd een nieuw topoog kopen, is zo gepiept...volgende keer geen hamer gebruiken , gewoon erin wringen als het moet en een druppeltje 'Crazy Glue' erop.
Zijn dure oogjes die SIC , maar wel goed.

Succes,

BOB


Het was niet 't topoog, maar 't eerste oog na 't startoog. Ik ga in ieder geval je wringtechniek uitproberen met 't druppie lijm.

Bedankt,
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

24-12-2004 14:37

Bjorn

Ik zit dinsdagavond op de Heinz in Elst, breng je hem langs dan heb ik de hengel de zelfde week weer klaar.


Zit in de portierloge van de Heinz, (bij het station van elst)
Plaats reactie