Rodpod?


bas8 van der velde
Berichten: 9
Lid geworden op: 10-10-2004 23:32

20-11-2004 19:11

Ik hoor hier alleen maar gezeur over die middelste swinger.Ik gebruik zelf de butt swingers van fox en dat is ideaal.En ik vind en hanger veel beter de beet registreren dan een swinger dus op die mannier kan je het ook nog oplossen.
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

21-11-2004 17:40

Vis maar eens op stromende rivieren of ver uit de kant met een hangertje dan :-?

En Reinerd Lune (vergeef me als ik je naam verkeerd spel), Sky Pod kost €340 voor de 4 hengelversie, maar het ging om het idee.
:oops:
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-11-2004 17:59

Marcel,

Aan een hanger kun je toch ook extra gewichten hangen,net als bij een swinger :-?
Ook ik vind de registratie van een hanger veel beter,zeker eentje waar nog zo'n handig klein lijnclipje in zit verwerkt.
Bijv. zo eentje van Kevin Fishthief..........
http://www.hlstackle.co.uk/nash_tackle/ ... r-vwd1.jpg

Een skypod voor 4 hengels koop je vanaf zo'n 270 euro.

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

21-11-2004 18:13

[quote="Dennis van den Bogaert"]Marcel,

Aan een hanger kun je toch ook extra gewichten hangen,net als bij een swinger :-?
Ook ik vind de registratie van een hanger veel beter,zeker eentje waar nog zo'n handig klein lijnclipje in zit verwerkt.
Bijv. zo eentje van Kevin Fishthief..........
http://www.hlstackle.co.uk/nash_tackle/ ... r-vwd1.jpg

Een skypod voor 4 hengels koop je vanaf zo'n 270 euro.

Dennis[/quote]


Keek heel even op de site van Vlemmix voor een prijsindicatie van de skypod, maar goed. Kun je ook veerspanningen instellen op een hanger?
:)
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

21-11-2004 19:15

hier een link naar mijn twee pod's =>

http://users.pandora.be/ford-lovers/pod.jpg

links en rechts self-made => rechts zeeeeer stabiel en makkelijk vervoerbaar.
Links is zoals een normale 4 poot pod maar voor en achterkant kunnen onafhankelijk bewegen.

De voorste pootjes (high pod) kunnen er dus afgeschroefd worden voor normale stand.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

21-11-2004 19:18

Amateur. :oops:

Nee, just kidding, maar waarom heb je niet iets met een soort Goal-Post systeem gemaakt?
Dat draait tenminste niet, en staat nog steviger ook denk ik..

Zoiets bijvoorbeeld:
http://static.marktplaats.nl/fotos/wate ... /72739.jpg :)
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

21-11-2004 19:24

wat draaid er ? er draaid niets het is allemaal vast te schroeven.
Ik heb niet direkt een duidelijkere foto.

Ik vis met de linkse pod al sinds 1994 en gaat super zeeeer stabiel.
De rechtse is gewoon abnormaal stabiel, dat concept zelf is zeer stabiel.

En neemt geen plaats in, zijn allemaal demonteerbare buisjes.

Ik heb de linkse pod in de tijd zelf inmekaar gelast van buisjes en alles is demonteerbaar tot de 4 pootjes toe.

De pod in uw foto is niet hetzelfde natuurlijk maar ook wel ok denk ik ?

Als er mensen komen kijken en niet weten dat ik ze zelf gemaakt heb ze zouden het nog niet weten. Ik heb zelfs de vraag van iemand gehad (ook karper visser) of de rechtse iets nieuws was :lol:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

21-11-2004 19:28

Op die foto's zijn ze inderdaad niet zo heel goed te zien, je ziet niets van hoe de constructie eigenlijk in elkaar zit.

En over dat draaien, bij sommige pods met enkele bankstick per buzzerbar heb je dat de buzzerbar scheef trekt bij een harde run, of nogal wankelt.

Die van die link die ik net postte, is verkocht bij Carps Cabin, weet zo ff het merk niet, maar zoiets valt gemakkelijk zelf te maken. :wink:
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

21-11-2004 19:30

inderdaad die kan je dan beter zelf maken.

Hier een beter foto van pod 2

http://users.pandora.be/ford-lovers/pod2.jpg

het bovenste deel kan bij mij niet draaien wegens heel goede schroef aan de zijkant en ovale vorm :wink: de buisjes zijn ook dik.

De pod zelf weegt in gemonteerde toestand ook genoeg

Als je weet dat ik op kanaal altijd kei harde runs krijg :D ik heb nog nooit zo iets gehad => dikwijls waren men lood klips open gerukt of afgebroken bij de run al (Kevin NAsh) deze van Korda niet meer maar hiermee geef ik aan dat de runs altijd kei hard zijn.
Ik heb zelden zo een harde runs meegemaakt.
Laatst gewijzigd door Danny Pauwels op 21-11-2004 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

21-11-2004 19:35

Dat heb ik op de maas ook, maar hier vis ik met 4 losse banksticks. Ben nog op zoek naar een ECHT goede rodpod, twijfel nog of ik er zelf 1 kan maken. Materiaal etc kan ik gratis krijgen, lasapparaat heb ik..

Weet je toevallig welke tap de schroefdraad van zo'n bankstick is?
Anders probeer ik de buzzerbars ook zelf te maken, maar dan moeten natuurlijk wel de steuntjes en beetmelders erop passen. :oops:
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

21-11-2004 19:36

Marcel Brauer schreef:Weet je toevallig welke tap de schroefdraad van zo'n bankstick is?

Anders probeer ik de buzzerbars ook zelf te maken, maar dan moeten natuurlijk wel de steuntjes en beetmelders erop passen. :oops:


Juist weet ik het niet, ik weet wel dat het een vrij speciale maat is een Engelse.

Ik zou alles zelf maken :wink: dan heb je wat je wil => je kan het zo stabiel maken als je zelf wil hé
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

21-11-2004 19:39

Ja, dat ontwerp van die link van net bevalt me wel, en dan verschillende maten banksticks, zodat ik op de vijver korte kan gebruiken, en op de Maas of kanaal de lange..
Alleen die maat, weet iemand waar ik die tap kan kopen?
Kan ook banksticks en buzzer's kopen, maar dan ben je ook 100 euro of meer kwijt voor RVS. :-?
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

21-11-2004 19:42

in de voorste pootjes van de pod op link 2 kan ik gewoon nog 2 stukjes schuiven van een 30 a 40 cm (ik heb ze in twee maatjes liggen) en dan staat die zeer hoog.

opvallen doet hij zeker niet :lol:

Ik gebruik gewoon een zeer goede grondlaag (goed schuren) en dan een speciale primer en Hamerite als coating :wink: geen problemen mee.
Er staan 5 laagjes op :)

Hier nog een linkje naar de pod waar ik mee vis =>

http://users.pandora.be/ford-lovers/pod3.jpg

Ik ga nog een nieuwe maken binnenkort, zoiets als die van men pa.
Laatst gewijzigd door Danny Pauwels op 21-11-2004 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

21-11-2004 19:48

Maar zoals ie op link 2 staat, schuift ie niet van z'n plaats af dan?
En je achtersteunen, vis je toevallig ook met boomstammen als hengels?
:lol: Maar hoe heb jij die voor bij de beetmelders gedaan dan, zodat die schroefdraad past? Van een oude buzzerbar ingekort en ertussen gelast of.. ?
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

21-11-2004 19:53

Marcel Brauer schreef:Maar zoals ie op link 2 staat, schuift ie niet van z'n plaats af dan?
En je achtersteunen, vis je toevallig ook met boomstammen als hengels?
:lol: Maar hoe heb jij die voor bij de beetmelders gedaan dan, zodat die schroefdraad past? Van een oude buzzerbar ingekort en ertussen gelast of.. ?


Neen die schuift niet, waarom zou hij ?

Die kopjes zijn al lang vervangen hoor :wink: dit waren nog oude van men men self-made banksticks.

Die beetmelders, daar heb ik van die tussenstukjes voor gekocht zoals je op de laatste link op de pod achteraan kan zien maar dan de korte versie en vast gelast.

Ik zeg altijd, ik geef liever geld uit aan ander materiaal en vooral aas enz ... dan aan zaken waar je geen vis meer mee vangt.
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Rein Dekker
Berichten: 161
Lid geworden op: 17-01-2002 01:00
Locatie: Oosterwolde
Contacteer:

21-11-2004 20:09

Schroefdraad BSF 3/8