Shimano Ultegra 10000 XT


Plaats reactie
Corwin van den Heerik
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Sliedrecht

15-07-2002 13:20

Wie gebruikt deze molen om te karperen (is eigenlijk een zeemolen), en kan mij vertellen wat zijn goede en/of slechte ervaringen hiermee zijn ?
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

15-07-2002 20:12

Corwin,

Een absolute topper deze molen. Ik gebruik hen nu al een behoorlijke tijd en ben er zeer tevreden mee. Het enige nadeel is de prijs voor de molen zelf en voor de reserve spoelen
Corwin van den Heerik
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Sliedrecht

15-07-2002 20:34

De prijs is inderdaad niet echt leuk. Zeker niet als ik bedenk dat ik er drie wil hebben (en ook nog andere hengels....)
Ik heb nu 2 aero's 5010 van shimano, maar daarvan heb ik dus allemaal problemen met de slip (schijnt een bekende kwaal te zijn). Ik heb weinig zin om veel geld uit te geven aan 'weer' een shimano set om er daarna achter te komen dat ze ook k*t zijn. In iedergeval bedankt Arno voor je pos. reactie, ik hoop echter dat er meer mensen zijn die hun ervaringen willen delen.

Kom ik even bij een hele andere molen die ik net tegenkwam op het internet. De Ultimate Tomahawk 5000 (Alijn Danau z'n molen ??). De prijs hiervan is, voor mij, heel aantrekkelijk +/- 120 euro. Ik hoor echter niemand over deze molen praten. Kan iemand misschien hier positieve of negatieve dingen over melden ?

mvg, Corwin
Corwin van den Heerik
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Sliedrecht

17-07-2002 09:25

Is er verder helemaal niemand die iets over deze molens kan vertellen???

- Shimano Ultegra XT 10000
- Ultimate Tomahawk 5000 (Danau carp)

mvg, Corwin
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

17-07-2002 12:38

Waarom ga je niet gewoon gelijk voor goed spul?
Anders zit je over een paar jaar weer met hetzelfde probleem.
Met goed bedoel ik Daiwa Emblem, Tournament of Infinty.
Corwin van den Heerik
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Sliedrecht

17-07-2002 13:36

Eus,
Dat is nu juist het punt. Daiwa is goed omdat 'iedereen' ze gebruikt en daarover (waarschijnlijk terecht) zijn positieve mening over uit. Maar waarom +/- 250 euro uitgeven aan een molen als je dezelfde kwaliteit/betrouwbaarheid kan krijgen voor veel minder????? Vergeet niet dat je heel veel betaald voor het merkje wat er opstaat. De leverancier is niet gek, en weet dat hij een gewilt produkt heeft, en past daarop iedere keer de prijs aan.

Dat is dus de reden waarom ik wil weten of iemand tevreden/ontevreden met de eerder genoemde molens vist, welke in mijn ogen absoluut geen prullen zijn. Het is te makkelijk om meteen maar te zeggen dat je de dure moet kopen. Als iemand een ferrari zou kopen omdat iedereen dat doet, wil dat dan zeggen dat een porsche een klote auto is ???

Eus dit is absoluut niet persoonlijk bedoeld, en ik sluit me er ook helemaal bij aan dat Daiwa hele goede molens heeft. Ik vraag echter niet WAT ik moet kopen. In ben me een beetje aan het oriënteren in de wereld van molens, de meeste winkeliers lullen maar wat en weten soms niet eens welke kant de slinger op moet draaien...
Ik hoopte op iets meer response van mensen die géén Daiwa hebben, en die heel (on)tevreden zijn met die andere genoemde.

mvg, Corwin
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

18-07-2002 11:29

Corwin,

Voor dat deel moet ik je gelijk geven, maar als ik moet twijfelen over de kwaliteit van een product koop ik liever hetgene wat zich allang bewezen heeft.
Een mooi voorbeeld zijn die nieuwe molens van Tica, zijn best grappige molens, draaien lekker, maar hoe zijn ze na een jaar intensief gebruik?
Heb je trouwens die Alijn Danau molen al eens gezien, ziet er ook goed uit en is volgens mij ook goed betaalbaar.
Succes met het maken van je keuze.
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

18-07-2002 12:23

Hoi,

Ik heb 2 stuks ultegra's molens,ik heb ze nog maar een 6 tal maanden maar het zijn toppers,zeker voor op afstand!slip is prima regelbaar.Wel duur maar dat heb ik er voor over ,en zeker in deze hobby.Karpervissen word gewoon duur!wel een aanraden de ultegra,en zeker voor op grotere plassen en kreken,rivier,lac's!

MvG CC
Corwin van den Heerik
Berichten: 11
Lid geworden op: 24-05-2002 02:00
Locatie: Sliedrecht

18-07-2002 14:58

Waarschijnlijk gaat de keuze ook wel op Daiwa vallen, x-5000T om precies te zijn.

Die molens van Alijn Danau (Ultimate Tomahawk), waarvan ik betwijfel of hij er zelf meer dan 1 sessie mee gevist heeft maar dat is een ander verhaal, zien er inderdaad leuk uit en zijn niet super duur (+/- 95 euro). Alleen het huis is van kunstof (nadeel?), en geen enkele winkelier heeft hem op voorraad ben ik de laatste dagen achtergekomen....waarom niet??

Wat ik wel van die ultegra's moet zeggen is dat ze supersoepel draaien. Ik ben net even bij een zaak binnengestapt....ja sorry, het was onder werktijd en ik ben er ook nog voor omgereden....maar als je het verschil voelt van draaien van een shimano of daiwa.... De shimano blijft na het loslaten van de slinger netjes uitgebalanceerd doordraaien, maar met die daiwa leek het alsof er een slag in de as zat. Om over de Ultimate Wet Dream (vergelijkbaar met Tomahawk) te zwijgen...daar zat volgens mij niet eens vet in, of er zat zand bij.

Kiezen is niet altijd makkelijk.....
Gebruikersavatar
Tristan Meijer
Berichten: 8
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Brielle

20-07-2002 18:47

He Corwin,
Ik vis nu 2 jaar met de Ultegra's 14000,
zijn precies dezelfde als de 10/12000, maar hebben dacht ik alleen een iets diepere spoel (grotere lijncapaciteit).
en ik vind ze echt heerlijk drillen/vissen.
omdat ze zoals jij al opmerkte heerlijk soepel en geleidelijk ronddraaien, zeer mooi de lijn opspoelen, en gewoon een perfecte slip hebben.
Het nadeel is alleen wel de prijs ja, ik wil er nog ooit eens reserve spoelen bij hebben ,maar de prijs weerhoudt me er nog steeds van.
Groetjes,
Tristan
Plaats reactie