RVS sensatie; Laten bouwen wat je zelf wil!


Plaats reactie
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-09-2004 17:28

Beste Mensen,

Ik was al een tijdje op zoek naar buzzerbars die precies aan mijn wensen voldeden. En daar ik nogal kritisch ben (op het zeikerige af), voldeden niet veel van deze dingen. Ik ben toen eens een kijkje gaan nemen wat ze ervan dachten in Engeland. Daar heb ik verschillende rvs topics doorgespit en ben uitgekomen bij MPS. Ik heb nu dus sinds kort buzzerbars en Delkim spacers van het merk MPS. Dit merk staat op de Engelse discussieboards in de top 3 van beste RVS fabrikanten en wordt door een behoorlijk aantal mensen beschouwd als dé beste fabrikant van RVS in Engeland. Hij gebruikt 316 grade marine stainless steel, dit is rvs voor gebruik op zoutwater, dus kan wel wat hebben.

Hij kan maken wat je wil, maar heeft zelf ook standaard ontwerpen. Hij maakt zelf ook bijvoorbeeld prachtige hangers/springers!

http://img.photobucket.com/albums/v426/ ... iheads.jpg

Zijn naam is Keith Fielding en dit is zijn flyer:

http://dialspace.dial.pipex.com/town/pi ... /flyer.jpg

Mocht je vragen hebben, kun je hem altijd (in het Engels) mailen natuurlijk:

keith@defiantmps.freeserve.co.uk

Mocht je mijn setupje willen zien, kan ik je altijd een foto sturen natuurlijk.

Echt een aanrader voor de mensen die eens iets anders willen of niet kunnen vinden wat ze precies willen.


Owja, kan me voorstellen dat sommige mensen bij dit bericht hun wenkbrauwen optrekken, maar kan u verzekeren dat ik geen banden met Keith heb, of een vergoeding ontvang voor deze actie. Ik wil gewoon mensen helpen die met hetzelfde hebben gezeten als ik en omdat Keith gewoon een hele toffe gozer is die echt met je meedenkt om een optimaal product te maken!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

26-09-2004 17:32

Ziet er mooi uit, maar lijkt me allemaal nogal moeilijk doen, in nederland zijn ook zat metaalbewerkers doe een prachtige pod/bankstick kunnen maken.
Voer en vang!!!

I love BTW
Leon Mertens
Berichten: 158
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00

26-09-2004 18:36

Het materiaal RVS 316 is van een stuk hoogwaardigere kwaliteit die normaal gebruikt.

De meeste rod pods van rvs worden gemaakt van een automaten kwalitiet. (RVS303 en RVS304)

RVS316 is een stuk taaier en moeilijker te verspanen

Fabrikanten van merken als Ultimate enz, gebruiken materialen die makkelijk te verspanen zijn, dit mede om de productiekosten zo laag mogelijk te houden.

Heb zelfs weleens meegekregen dat ze bijvoorbeeld de draadgaten te ruim boren zodat de tap langer mee zou gaan. (of dit waar is vraag ik me af, maar zie vaker dat de draad niet vol is.


Maar ben wel benieuwd, als je foto's wil door sturen naar Leon_mertens2000@yahoo.com
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

26-09-2004 18:56

Leon,

Is verzonden!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-09-2004 19:07

Leon,

Wordt AISI 316 staal niet een beetje te slap? Overigens praat je wel over een staalsoort waar ook een ander prijskaartje aan hangt. Met de prijsen van Ultimate kun je geen 316 staal verwachten. AISI 316 is overigens redelijk goed te verwerken hoor.

Nash heeft ooit eens titanium buzzerbars en banksticks op de markt gebracht. Dat metaal maakte het superlicht, maar superzwaar op de portomonee. Zeker als je de marge zo groot wil houden als Nash.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

26-09-2004 19:18

In Nederland kun je inderdaad ook erg mooie dingen laten maken. Een vriend van mij maakt eigenlijk alles op aanvraag. Buzzerbars, rodpods, banksticks, goalpostsysteems etc.

Dit alles tegen betaalbare prijzen. Een RVS ( maar dan ook echt RVS) rodpod van degelijke kwaliteit ( zie de 'karper' uitgave KSN ) werk groep materialen test RODPODS. voor 175 euro heb je al echt iets moois...

Arjan
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
Leon Mertens
Berichten: 158
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00

27-09-2004 18:48

Mail ontvangen:

Ziet er goed uit.

Bedankt ervoor.

Verder 316 is zeker wel goed te bewerken maar als je gaat kijken als Ultimate of andere bedrijven dergelijke rodpods in grotere serie's gaat maken dan gaan de gereedschapskosten ook mee te tellen.

Aangezien 316 een stuk hoogwaardiger is als de kwaliteiten die ultimate gebruikt zullen de gereedschappen eerder slijten dus eerder vervangen moeten worden.

Dat probeerde ik er eigenlijk mee duidelijk mee te maken.

Maar je hebt helemaal gelijk dat 316 goed te bewerken is.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

27-09-2004 20:27

[quote="Leon Mertens"]Heb zelfs weleens meegekregen dat ze bijvoorbeeld de draadgaten te ruim boren zodat de tap langer mee zou gaan. (of dit waar is vraag ik me af, maar zie vaker dat de draad niet vol is.
[/quote]

Dat is helemaal waar, ik erger me er dood aan. Solar doet dit niet, daar betaal je dan weer (veel te veel) voor.

RVS 316 is goed materiaal en idd taai vanwege de hoge treksterkte. Weerstand op buigen is echter helemaal niet zo hoog en ong. gelijk aan RVS 304. Met RVS 316 schiet je dus eigenlijk niks op, behalve dan dat deze kwaliteit buis meestal naadloos getrokken is itt RVS 304. Dat is dan weer een stuk mooier. Maar zinvol :-?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-09-2004 20:41

Oké Leon,

De tolerantie waar één en ander mee in elkaar wordt geflanst is zeker bedroevend.

Alleen vind ik, net als Bas, het hoogwaardige 316 staal niet zo een voor de hand liggende keuze. Maar laten we er verder geen materiaalkundige discussie van maken.

Het is mooi dat enkelen nog eer van hun werk willen hebben en gewoon een hoogwaardig product leveren in een handel die vergeven is van de massaproducten waarvan slechts de marketing slim bedacht is.

Groet, Kees
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

27-09-2004 20:59

Kees,

Amen

Groeten van een oude metaalbewerker.

En Bas, weer bedankt voor je goede tip :wink:

Weten we dat in een half jaar tijd, werldwijd de staalprijzen zijn verdubbeld?
Ben benieuwd wanneer men dit gaat doorberekenen of dat niet nodig zal zijn omdat de marges toch al hoog genoeg liggen :-?
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

27-09-2004 22:41

K moet eerlijk zeggen dat dit inderdaad zeer sjieke buzzerbars zijn van Bas! Zeer solide en robuust en ook zeker zeer mooi afgewerkt! 8)

Ik heb er het geld niet voor maar dit is zeker DÉ aanrader! :D
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie