vistasvragen


Plaats reactie
Jelle Bijker
Berichten: 51
Lid geworden op: 24-09-2004 16:40
Locatie: Zuidhorn (Groningen)

27-09-2004 10:48

vraagje....

bestaat er zoiets als een vistas die rugzak en stoeltje in 1 is?

ik zou hem voor het struinen willen hebben, en de eis is wel dat ie zowel lekker zit als draagt. ook moet er redelijk wat in kunnen.

indien bovenstaande onmogelijk is.... hoe kan ik een dergelijk probleem het beste oplossen? een snel uitklapbare confortabele stoel die gemakkelijk aan/op een rugzak zit? hoe doen mijn collega struiners dit?
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-09-2004 11:00

Beste Jelle,

Meerdere mogelijkheden:

- Er zijn rugzakjes met een frame eromheen, die je uit kunt klappen, zodat je een stoeltje hebt. Deze rugzakjes zijn echter niet echt stevig (het doek van de zak zelf dan) en het stoelje zelf is erg hard.

- Als je gaat vissen heb je een onthaakmat bij, waarom ga je daar dan niet opzitten. Als je gaat pennen, blijf je toch vaak niet lang op dezelfde plek zitten.

- Er zijn in de handel ook van die matten te koop, waarbij je een rugleuning omhoog kan zetten. Je moet dit eigenlijk zien als een mat uit 3 delen waarbij je het hoofdeind omhoog kan zetten, zodat je een rugleuning hebt. Maar bij deze matten zit er dus ook iets onder je benen, das wel makkelijk als het gras nat is ofzo en het is makkelijk mee te nemen. Deze dingen hebben weleens in de Karperwereld gestaan.

Mocht je meer info willen over de 1e en 3e mogelijkheid, laat het me dan even weten!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Jelle Bijker
Berichten: 51
Lid geworden op: 24-09-2004 16:40
Locatie: Zuidhorn (Groningen)

27-09-2004 12:07

dank voor het antwoordt.

met de onthaakmat had ik zelf ook al bedacht, maar soms wil je gewoon een echte stoel he :wink:

hoe groot en zwaar is een goede visstoel eigenlijk in opgevouwen toestand?

anyways.. thanks so far
Reinder van Lune

27-09-2004 12:11

Dat verschilt per stoel en merk.
De goedkopere stoelen zijn meestal zwaarder!
Plaats reactie