delkim txi plus info gevraagd!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

05-09-2004 11:28

beste delkim gebruikers

ik ben van plan om een setje van 4 delkim txi plus aan te schaffen
nu had ik er een vraagje over,wie weet kunnen jullie mij helpen

ik weet dat de oude txi geen verschil heeft voor een run en een terug zakker
weten jullie of dat nu wel het geval is?

en heeft iemand van jullie er een verlichte swinger van fox aan het werken gekregen op de nieuwe txi plus? zoniet wat zou ik dan moeten kopen? ik vis op lange afstanden en binnenkort wellicht ook op de maas of op rivieren met een sterke stroming.....

zijn er nog aspecten die ik in gedachten moet houden met de aanschaf van deze delkims?

heeft er iemand nare ervaringen met deze delkims?

al vast bedankt

mvg

viktor :lol: :lol:
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

05-09-2004 13:42

Beste Victor,

- De nieuwe generatie Delkims heeft (nog steeds) geen terugzakkerherkenning.

- Je zou kunnen overwegen om die nieuwe nitelitehangers van Delkim zelf te kopen, hier zit een lampje in, die hetzelfde reageert als de lampjes op de Delkims zelf. Alleen moet je er rekening mee houden, dat je bij deze hangers nog lichaampjes en lineclips van Solar moet kopen, omdat deze bij de hangers van Delkim niet geleverd worden. (Slimme zet van Delkim. Of juist niet? Ik denk dat laatste.)

- Andere negatieve dingen? Tsja, het is maar wat je negatief vind. Ik heb ze nu een tijdje en vind het hele goede en makkelijke piepers, het is alleen als jij 2 of drie runs tegelijk krijgt, en je hebt de draadloze reciever ingeschakeld, krijg je storing. Dit is ook zo wanneer je maat met Delkim TXi Plus zit te vissen en hij krijgt een run en jij TEGELIJKERTIJD. Dus wanneer de ene piept, vervolgens stopt en de andere gaat, dan heb je geen last van die storing.

Hopelijk heb je er wat aan!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

05-09-2004 17:46

indd. geen terugzakherkenning.

Je kunt de verlichte swingers van fox gewoon erop zetten (nu weet ik niet zo gouw of je een koppelstukje er tussen moet zetten ivm een andere stekker) Ik heb het namelijk al gezien bij iemand.

Een groot nadeel van delkim vind ik dat als je met harde wind vist, je je piepers vrij ongevoelig moet zetten. Als je dan een langzame zakker krijgt, registreert de pieper deze niet. Een andere pieper is verplicht te piepen zodra een plaatje tussen de sensoren komt. Een delkim reageert dus op trillingen. als deze trillingen niet genoeg zijn, piept ie dus niet.

Verder zijn het top dingen!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

05-09-2004 18:22

hetzelfde geld met regen...grote druppels die op je sensor vallen worden geregistreerd en hij geeft dus een signaal...is idd een behoorlijk nadeel... maar zelfs al zet je de gevoeligheid op 0-1 is de pieper nog gevoelig :) enne... zet je delkims niet te hoog/hard... is irritant voor medevissers en je krijgt er zelf koppijn van :D
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

05-09-2004 22:00

Viktor,

De illuminated swingers van Fox passen er NIET op. Dat wil zeggen, je kan ze wel inpluggen maar ze werken niet. Ik ben al een tijdje bezig om het e.e.a. werkend te zien / krijgen maar het is nog niet gelukt.

Luuk, denk je dat je wat meer info van degene die jij hebt gezien kan krijgen hoe hij dat gerealiseerd heeft?? Ik ben heel, heel erg benieuwd.

Mvrgr,
Jan.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

05-09-2004 22:08

hee jan

als delkim zelf ook verlichte dingen heeft zal de fox in therorie ook moeten werken...
ik geloof je meteen dat je zegt dat er al een tijdje mee bezig bent geweest.
is het niet een kwestie van polarisatie?
of gebruikt delkim een ander soort lampje op een heel ander voltage?
ben erg benieuwd
voor die gene die gereageerd hebben al vast bedankt
dus die nieuwe delkims zijn dan toch niet wat het eigenlijk moet zijn
wat zijn dan de beste optonics die nu te verkrijgen zijn
het gaat dan om een setje van 4 met een ontvanger van 4
brand maar los heren

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

05-09-2004 22:27

Hallo Viktor,

Geen idee nog of polarisatie en / of voltage de reden zijn. Ik zoek het meer in de stekkeraansluiting, de stekkers van fox passen ogenschijnlijk wel op de delkim maar zijn eigenlijk hgw een halve milimeter te smal.

Ik ben eigenlijk momenteel op zoek naar een zeer goedkoop illuminated exemplaar om het een en ander mee uit te proberen en ga binnenkort langs bij een adres voor stekkertjes.

Het heeft momenteel lage prioriteit omdat ik er even geen tijd voor heb maar als ik het werkend krijg dan laat ik het weten.

Succes met je zoektocht naar de ultieme beetmelder.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

05-09-2004 22:30

jan pak gewoon een simpel ledje (dat zit namelijk ook in de fox )
een stekkertje wat past is natuurlijk wel vereist...het kan zijn dat delkim een stereo chassis gebruikt en dan i.p.v het bovenste gedeelte de middelste pakt samen met de massa
hoe dan ook ik zal het zelf ook eens proberen....moet niet zo moeilijk zijn namelijk

succes

mvg

viktor
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

05-09-2004 22:35

Victor, als je wat extra knaken op de toonbank wil neertellen, moet je eens kijken naar de nieuwe Solar piepers. De reciever heeft er 4 lampjes op staan, dus minstens 4 piepers zijn er op aan te sluiten! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

06-09-2004 12:51

iemand deze solar hitech beam me up tronics al eens in de handen gehad?
is het wat?
en weet iemand waar deze te bewonderen zijn?

al vast bedankt

viktor
marco hoedeman
Berichten: 153
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: purmerend

06-09-2004 13:15

hoi

als het goed is moet je de stekker van je swinger af knippen er dan er anders om weer op solderen
dan moet het weken
of een andere optie is dat je het ledje dat in de swinger zit omdraait en dan weer vast soldeert

marc
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

06-09-2004 13:16

dan is het dus gewoon de polarisatie dus + en - omdraaien

simpel
marco hoedeman
Berichten: 153
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: purmerend

06-09-2004 13:22

ja
probeer het eerst maar bij het ledje

bij de pootjes van het ledje zit aan de ene kant een ronding en aan de andere kant een afgevlakt stukje

dus let wel op hoe je hem verwijderd

deze manier levert ook de minste schade op aan je swinger

marc
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

06-09-2004 13:24

idd marco :lol:
Reinder van Lune

06-09-2004 13:34

Is het gelukt ?
Wil namelijk dit ook proberen!
Plaats reactie