Fox Sx Digitaal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

01-09-2004 12:47

Wie kan mij vertellen wat nou pcies de verschillen en de voordelen zijn van de sx digitaal t.o.v. de gewone sx?

Met vragende groet
Jeffrey
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

02-09-2004 08:24

Niemand die hier wat van af weet?? Kan ik me haast niet voorstellen...
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

02-09-2004 11:05

Volgens mij geeft de SX Digital bij een terugzakker een ander geluid dan bij een run en ook het ledje en je illuminated hangers/swingers knipperen anders bij een terugzakker dan bij een run. Ik weet dit echter niet zeker.

De oudere SX maakt ook onderscheid tussen een terugzakker en een run, maar volgens mij zit dat onderscheid alleen in de frequentie waarmee het ledje knippert.

Ik denk dat er wel mensen zijn die dit weten en anders kun je het ook in de winkel vragen, toch?

Joris
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

02-09-2004 11:30

Beste Jeffrey,

Inderdaad de SX digi. geeft een ander geluid bij een terugzakker. Ook werkt de gewone SX op trillingen en de SX digi is er één met een wiel indicatie... De laatste een groot voordeel, heb geen goede ervaring met de gewone SX, regen betekent constant piepjes.

Groet Mike.
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

02-09-2004 12:08

hahaha, heb zelf altijd gedacht dat ik de gewone sx had. Maar ik heb dan dus de digitale versie.

Bedankt voor jullie reacties!!
Groeten Jeffrey
kenneth pepels

02-09-2004 12:39

eye jeffrey,

Als je de digitals hebt staat het toch ook op de pieper,
Ik heb ze zelf ook, bij mij staat boven het aan en uitschakelaartje: micron sx digital.

groetjes kenneth
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

02-09-2004 12:47

Hmm...dan breng je me echt weer aan t twijfelen. Dat staat er niet op namelijk, maar heb ze wel met wieltjes en verschillende toon bij terugzakker :oops:

Haha...zal is ff goed kijken als ik thuis kom :)
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

03-09-2004 09:25

[quote]Ook werkt de gewone SX op trillingen[/quote]

uhhmm... ik heb de sxen, nog met het bolle speakertje...
- Deze zijn zeker niet digitaal en deze hebben alleen een wieltje, dus die kunnen niet op trillingen werken.

[quote]SX digi is er één met een wiel indicatie... De laatste een groot voordeel, heb geen goede ervaring met de gewone SX, regen betekent constant piepjes. [/quote]
- Volgens mij haal je een aantal zaken hier door elkaar.
Zelf bezit ik de meest basis SXen, geen moer digitaal dus.
Deze heb ik al een jaartje of acht, met alleen een wieltje.
Deze hebben nog nooit storing of een vals piepje of iets gegeven, zelfs niet op de gevoeligste stand.
Als je je swingers/hangers etc. maar goed afsteld naar de omstandigheden.
Ervaring met de SX digi heb ik echter niet, maar ik kan me voorstellen dat
een trilsysteem wat meer valse piepen oplevert.

"En zo is het maar net" (geloof ik.)


Jeffry volgens mij heb je gewone SXen...
Fred Stultjens
Berichten: 18
Lid geworden op: 24-08-2004 22:39
Locatie: Swalmen

03-09-2004 10:23

[quote="Mike Verhoeff"]Beste Jeffrey,

Inderdaad de SX digi. geeft een ander geluid bij een terugzakker. Ook werkt de gewone SX op trillingen en de SX digi is er één met een wiel indicatie... De laatste een groot voordeel, heb geen goede ervaring met de gewone SX, regen betekent constant piepjes.

Groet Mike.[/quote]

Hoi.

De SX werkt niet op trillingen dan heb je de SXV en die worden niet voor niets niet meer verkocht.

Er zit wel verschil in geluid, ik heb 3 SX'en van 2 jaar geleden en die hebben een mooier geluid dan de 3 nieuwe digitale die ik heb.

Verder merk ik inderdaad dat mijn swingers (de ledjes) anders knipperen als ze aangesloten zijn aan de digitale.

Bij het aanzetten van de digitale hoor je ook steeds 1 piep.

Grtz,

Fred.

p.s. ik vis al met de SX sinds de eerste versie ( '92 ofzo ) heb gelukkig nog nooit problemen met de foxen gehad.
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

03-09-2004 11:16

Denk idd dat ik de gewone sx'en heb, ieder geval gewoon met wieltje. Maar waar ik eigenlijk gewoon echt nieuwsgierig naar ben is, wat is de meerwaarde van de digi's? Omdat ik veel mensen op t forum zie switchen naar het digitale systeem, lijkt mij dan toch dat de digi's een paar duidelijke voordelen moeten hebben?

Groeten Jeffrey
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

03-09-2004 11:21

Jeffrey,

Zijn geen voordelen, is precies dezelfde pieper! Volgens een oude folder die ik hier heb is jouw type SX ook digitaal ook al staat dit er niet op.

De reden dat veel mensen, mijzelf inclusief!!, voor een bepaald merk/type gaan is puur de hebzucht!

Niks mis mee, hobby mag geld kosten toch?!

MVG John
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

03-09-2004 12:27

1ste model had nog een oranje FOX opdruk met een bol speakertje.
Dit model heeft best nog wat problemen gegeven.
2e model had een grijze opdruk en wat belangerijke aanpassingen, dit was ook het laatste model met een bolle speaker, die eigenlijk alleen maar ruimte (ivm ogen van je hengel) in beslag neemt.
3e en meer waren voorzien van weer een andere look/ digitaal ect...
Maar de kwaliteit en het functioneren van de SXen is naar mijn inzicht nooit en verandert.

Ik ben in bezit van het 2e niet digitale model, deze heeft me nooit, maar dan ook echt nooit in de steek gelaten
Ik kan makkelijk 2 seizoenen vissen op 1 batterij. ( voordat de grappenmakers komen, ik vang genoeg). Hij is waterdicht, superstevig in elkaar gezet.
Hij blijft het gewoon 100% doen.

Andere Modellen als SXV en DXR gaven een hoop problemen.
Wat als ik mijn SXjes had doorverkocht en bv. deze had aangeschaft?

[b]Waarom een nieuw model aanschaffen als iets naar volle tevredenheid blijft werken?[/b]
Meer vissen vang je er niet door...
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

03-09-2004 12:44

Allereerst bedankt voor de reacties! Dat dacht ik dus ook al. Naar mijn weten hebben mijn sx'en niet echt duidelijke nadelen, dus was al nieuwsgierig wat er dan allemaal aan verbeterd zou moeten zijn. En aangezien idd niemand ook maar 1 ding op kan noemen dat verbeterd is, rest er dus niets anders te zeggen dan dat t (mijn inziens) gewoon een marketingstunt is!??

Met bedankende groet
Jeffrey
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

03-09-2004 13:02

Jeffrey,

Klopt als een bus! Volgende topic moet je starten over de Delkim STD vs. de PLUS.

Kijken wat je dan allemaal voor onzin te lezen krijgt haha.

Vang ze!

MVG John
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

03-09-2004 13:15

nog ff een toevoeging...

Voor Fox is het denk ik, goedkoper een programmeerbare chip te produceren, digitaal dus, dan het in elkaar solderen van een printplaatje met transistortjes en dingetjes.

Dus uit produktiekostenbesparing is het voor Fox niet ongunstig om digitale beetmelders op de markt te brenden.
En als je dat dan ook nog eens over kan brengen als, de nieuwe digitale beetmelder van FOX, richting je klanten...

$$$
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

03-09-2004 20:30

Ik denk dat Fox beter is kan gaan denken aan hun reputatie. Maar goed, er zijn er altijd genoeg die er toch intrappen. Al is het gewoon voor de heb (toch John) :wink:

Ik hou t toch maar bij mn oudere sx'en.
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

04-09-2004 08:09

Mannen,

Bij deze wil ik dan toch nog een keer mijn vraag onder de aandacht brengen. Ik ben dus op zoek naar één sx, met bolle speaker en witte opdruk. Het liefst met een oranje led.

Zie ook: http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=16281

Bedankt,
Raymond
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

04-09-2004 11:23

Jeffrey,

Ik denk niet dat de digitale SX slechter is dan de niet-digitale SX.
De kwaliteit en het functioneren zal hetzelfde zijn.
Alleen waarom geld stoppen in iets wat hetzelfde functioneerd, waarom de digitale aanschaffen als je al SXen hebt?

En Raymond is op zoek naar een collectors-item :) ... succes.
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

04-09-2004 22:40

Tja Paul, als ik eenmaal ergens tevreden over ben stap ik er niet zo snel meer vanaf. Ik ben sinds een jaar of acht in bezit van een aantal van deze piepers en ze bevallen uitstekend. Ik zoek gewoon nog een extra exemplaar en wil koste wat het kost zo'n zelfde.

En collectorsitem... Ik denk dat het wel meevalt. Het probleem is echter dat ze altijd met meerdere gelijk worden aangeboden, soms met sounderbox erbij. En ik heb er echt geen zes nodig.

Groeten,
Raymond
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

06-09-2004 09:28

Paul,

Ik ben dit ook zeker ook niet meer van plan. Als ze nou nog enige meerwaarde zouden hebben ok, maar ga niet betalen voor de tekst "digitaal".

Maar ben wel benieuwd, wie heeft de overstap WEL gemaakt? En hoe is dit bevallen?

Met afwachtende groet
Jeffrey
Fred Stultjens
Berichten: 18
Lid geworden op: 24-08-2004 22:39
Locatie: Swalmen

06-09-2004 12:13

[quote="Jeffrey Pen"]Paul,

Ik ben dit ook zeker ook niet meer van plan. Als ze nou nog enige meerwaarde zouden hebben ok, maar ga niet betalen voor de tekst "digitaal".

Maar ben wel benieuwd, wie heeft de overstap WEL gemaakt? En hoe is dit bevallen?

Met afwachtende groet
Jeffrey[/quote]

Hoi.

Ik heb beide soorten, en nogmaals de sx zonder digitaal erop heeft een mooier geluid. Ik vind die digitaal geen voordelen hebben t.o.v. de oude SXen.

Ik zou eens informeren bij EUROTACKLE daar zij nog versies zouden hebben liggen zonder digitaal erop voor 95 €.

Grtz,

Fred.
Gebruikersavatar
Jeffrey Pen
Berichten: 260
Lid geworden op: 14-09-2003 02:00
Locatie: Almere

06-09-2004 13:30

Hee Fred,

Bedankt, maar ik heb zelf de oudere sx'en. Dus die hoef ik niet meer aan te schaffen. Ben alleen benieuwd wat de reden was dat anderen WEL zijn overgestapt naar digitaal.

Groeten Jeffrey
Plaats reactie