Problemen met de Delkim STd


Plaats reactie
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

08-03-2004 17:29

Hallo,


Heb wat problemen met m'n oude model delkim Std. Heb er 3, maar eentje geeft me veel ellende.

Het probleem is het volgende. Als ik hem aanzet is het geluid niet goed. Het lijkt dan wel het gefluit van een vogeltje (heel zacht) of het is een soort getik. Als ik dan een tijdje (soms 20 sec., soms 2 min. ) met een stukkie gras over het V-tje heen ga en aan de knopjes draai doet ie het weer normaal. Iemand een oplossing hiervoor? Ben bang om 's ochtends een keer met een lege spoel wakker te worden.

Alvast bedankt,

Raymon

Ps. Het zijn NIET de batterijen, dat heb ik al uitgezocht
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

09-03-2004 09:13

Iemand?
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

09-03-2004 09:16

Mischien als je hem héééél hard op de grond gooit en flink er op gaat staan stampen en schoppen doet hij het vast beter :wink: :P :P

Maar sorry heb geen idee, ik heb dit eerst ook gehad maar dat was met mn fox, dit kwam omdat er vuil op het magneet rollertje zat maar delkims werken geloof ik niet mer magneet rollertjes (correct me if i'm wrong)
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

09-03-2004 09:36

ik had ook zoiets maar dan bleef hij maar door piepen en dan zet ik hem uit en doet i weer normaal
...........
iemand weet waar het aan licht??..>>?> :oops:
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

09-03-2004 10:25

Jeroen,

De Delkim heeft een testfunctie waarmee je het bereik kunt testen. Als je de Delkim aanzet geeft hij drie snelle piepen, na een seconde of drie geeft hij vier iets langere piepen. Als je binnen die drie seconden de lijn over het V-blokje laat gaan, begint hij continu te piepen. Hiermee kun je dus weglopen en testen tot hoe ver je ontvanger bereik heeft. Zorg je dat hij in die drie seconden niet piept, dan gaat hij in de normale stand.

Staat volgens mij allemaal in de gebruiksaanwijzing...

Groeten,

Mark
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-03-2004 10:26

ik ken het probleem..een maar van me had het ook met zijn delkim een tikende geluid dat na verlooop van tijd steeds sneer ging tot het overging in een piepend geluid (in een half uur) Met mijn oude piepers heb ik bijna hetzelfde gehad, wat is aan scheelt is dat er waarschijnlijk een smd transistor kapot is, het is moeilijkte bepalen welek het is en nog moeilijker te repareren!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

09-03-2004 11:10

Martijn heeft waarschijnlijk gelijk, het is kennelijk een electronisch probleem. Opsturen en laten repareren is de enige optie.

Kijk voor de zekerheid eerst even of er geen spinnetje tegen het Vtje aan zit, dat kan ook nog wel eens vreemde geluiden geven heb ik ontdekt.
Ik heb regelmatig dooie spinnen in mijn delkims gehad en ook mieren.

Andere optie's zijn er niet tenzij je erg boos bent, dan kan je er mee gaan gooien tegen de muur. :lol:

Suczeven, Bob
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

09-03-2004 11:36

gewoon opsturen naar delkim

staat toch geen serie nummer in of iets in die richting (bij de txi in ieder geval niet) dus ze kunnen ook nie zien hou oud hij is,
ze kijken bij delkim meer naar het uiterlijk als iets terug komt dan naar hoe oud het is

gewoon op laten sturen dus

mvg marco
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

09-03-2004 12:53

Allen bedankt,


Hier kan ik wel iets mee.


Gr. Raymon
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

11-03-2004 19:34

Voor de mensen die dit ook krijgen:

Heb het opgelost, bleek dat het V-tje niet helemaal recht stond. Nu piept ie weer als vanouds.


Gr. Raymon
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

17-08-2004 22:38

[quote="Mark Noorman"]Jeroen,

De Delkim heeft een testfunctie waarmee je het bereik kunt testen. Als je de Delkim aanzet geeft hij drie snelle piepen, na een seconde of drie geeft hij vier iets langere piepen. Als je binnen die drie seconden de lijn over het V-blokje laat gaan, begint hij continu te piepen. Hiermee kun je dus weglopen en testen tot hoe ver je ontvanger bereik heeft. Zorg je dat hij in die drie seconden niet piept, dan gaat hij in de normale stand.

Staat volgens mij allemaal in de gebruiksaanwijzing...

Groeten,

Mark[/quote]


Mark,

Die testfunctie heeft de Delkim STD toch niet? Ik neem aan dat je het over de TXI's hebt.


Ik heb heel soms hetzelfde probleem als Jeroen : De Delkim blijft maar piepen als ik hem aanzet. En dat terwijl ik hem gewoon neerleg op tafel. Gebeurt gelukkig niet vaak, maar is toch vreemd.

Weet iemand hoe het kan en of en hoe het verholpen kan worden?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Joris
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-08-2004 23:11

Nee, geen testfunctie op de standaard Delkim. :roll:

Bij spontaan fluiten kan ik mij alleen voorstellen dat er ergens kortsluiting zit. Als dit na goed drogen van de delkim blijft, dan via de hengelsportwinkel laten nakijken. Delkim geeft service ongeacht de leeftijd.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-08-2004 07:29

Joris,

Heel toevallig heb ik dat enkele maanden geleden ook met één van mijn TXI's gehad, en wel nadat deze kopje onder was gegaan. Na drie kwartier drogen zonder batterij was het euvel voorbij, sindsdien geen enkel probleem meer. Ik denk hetzelfde als Kees, dat er kortsluiting o.i.d. plaatsvindt.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

18-08-2004 11:45

[quote="Mark Noorman"]Jeroen,

De Delkim heeft een testfunctie waarmee je het bereik kunt testen. Als je de Delkim aanzet geeft hij drie snelle piepen, na een seconde of drie geeft hij vier iets langere piepen. Als je binnen die drie seconden de lijn over het V-blokje laat gaan, begint hij continu te piepen. Hiermee kun je dus weglopen en testen tot hoe ver je ontvanger bereik heeft. Zorg je dat hij in die drie seconden niet piept, dan gaat hij in de normale stand.

Staat volgens mij allemaal in de gebruiksaanwijzing...

Groeten,

Mark[/quote]


Mark,

En ik maar proberen met die delkims, maar ik krijg geen test toon. Je zult het over de oude delkims hebben...
bij de nieuwe (plus) moet je de multifunctopnele toets ingedrukt houden tijdens het inschakelen van de pieper. (las ik net in de handleiding :wink: )

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

18-08-2004 18:09

[quote="Kees Ouwehand"]Nee, geen testfunctie op de standaard Delkim. :roll:

Bij spontaan fluiten kan ik mij alleen voorstellen dat er ergens kortsluiting zit. Als dit na goed drogen van de delkim blijft, dan via de hengelsportwinkel laten nakijken. Delkim geeft service ongeacht de leeftijd.

Groet, Kees[/quote]

Bij mij piept hij alleen als ik hem een tijd niet aangezet heb. Hij geeft dan een stuk of 6 piepen. De tijd tussen de piepen wordt steeds langer en na een piep of 6 stopt hij. Als ik hem uit- en weer aan schakel, dan doet hij het normaal.

Het lijkt me sterk dat er water in zit. Ik heb hem van iemand overgekocht. Ik heb hem laten drogen, maar hij deed het daarna nog een keer.

Ik heb er nu een volle batterij in gedaan en ga hem straks weer testen. Hopelijk ligt het daar aan, maar dat zal wel niet.

Joris
Plaats reactie