Hopelijk heeft iemand de juiste info voor mij, ben pas in het bezit gekomen van 2 nieuwe stokken.
Het zijn Arca-Bifa Premium carboncarp 3.60m 2.5 LBS.
Weet iemand wat voor taper dit is (fast medium) en wat het uiterste werpgewicht is zonder dat ie knak zegt.
Zou iemand me ook kunnen vertellen welke lijn ik hier het beste voor kan gebruiken nylon of dynemaa.
Ik ben zo'n 12 jaar geleden gestopt met vissen maar de kriebels komen weer terug, alleen er is zo ontzettend veel veranderd in die tijd, sta soms met me mond open van verbazing, heb al veel info van dit forum afgehaald echt jongens dit is top, en nu maar de toppen van me hengels laten krommen.
Groetjes Richard.
Info over me hengels
Richard,
Ben april vorig jaar weer gaan vissen; na ruim 15 jaar stilstand.
Kan me je verbazing levendig voorstellen. Ervaarde hetzelfde.
Volkomen nieuwe wereld dat hedendaagse karpervissen.
Vond al snel dit board, en toen begon 't me helemaal te duizelen.
Al die discussies over montages, rigs en hairs. aasmogelijheden en voersystemen gingen volledig aan me voorbij.
Nu ruim 1 jaar verder heb ik vrijwel al het vorig jaar gekocht materiaal vervangen, en heb nu, denk ik, de spullen waarbij ik een goed gevoel heb, maar qua techniek heb ik nog veel te leren.
Heb natuurlijk wel wat gevangen, maar de "mennekes", die je hier regelmatig aantreft, vissen me er dik uit.
Interesseert me overigens niet zo heel veel.
Het gaat mij vooral om de beleving aan de waterkant. Karper is daar een onderdeel van.
De hengel die je aangeschaft heb, ken ik alleen uit de winkel.
Niks mis mee, herinner ik me.
Er zijn ongetwijfeld boarders die je kunnen en willen adviseren.
Sukses!
mvg
Jan
Ben april vorig jaar weer gaan vissen; na ruim 15 jaar stilstand.
Kan me je verbazing levendig voorstellen. Ervaarde hetzelfde.
Volkomen nieuwe wereld dat hedendaagse karpervissen.
Vond al snel dit board, en toen begon 't me helemaal te duizelen.
Al die discussies over montages, rigs en hairs. aasmogelijheden en voersystemen gingen volledig aan me voorbij.
Nu ruim 1 jaar verder heb ik vrijwel al het vorig jaar gekocht materiaal vervangen, en heb nu, denk ik, de spullen waarbij ik een goed gevoel heb, maar qua techniek heb ik nog veel te leren.
Heb natuurlijk wel wat gevangen, maar de "mennekes", die je hier regelmatig aantreft, vissen me er dik uit.
Interesseert me overigens niet zo heel veel.
Het gaat mij vooral om de beleving aan de waterkant. Karper is daar een onderdeel van.
De hengel die je aangeschaft heb, ken ik alleen uit de winkel.
Niks mis mee, herinner ik me.
Er zijn ongetwijfeld boarders die je kunnen en willen adviseren.
Sukses!
mvg
Jan
- Roy van Goor
hoi,
zou hier niet al te zwaar matriaal aan gaan hangen.....loodgewichten tot 100-120 gram zijn nog wel goed te werpen.
lijndikte...tja.....ligt aan het water dat je bevist....maar in d eregel zou ik gaan voor iets rond de 32 /00 .....zijn gewoon all-round hebngels waarmee je overal uit de voeten moet kunne...
succes en vang ze...weer!!!!
gr roy
zou hier niet al te zwaar matriaal aan gaan hangen.....loodgewichten tot 100-120 gram zijn nog wel goed te werpen.
lijndikte...tja.....ligt aan het water dat je bevist....maar in d eregel zou ik gaan voor iets rond de 32 /00 .....zijn gewoon all-round hebngels waarmee je overal uit de voeten moet kunne...
succes en vang ze...weer!!!!

gr roy
..
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
[quote="Richard Jeronimus"]Hopelijk heeft iemand de juiste info voor mij, ben pas in het bezit gekomen van 2 nieuwe stokken.
Weet iemand wat voor taper dit is (fast medium) en wat het uiterste werpgewicht is zonder dat ie knak zegt.
Zou iemand me ook kunnen vertellen welke lijn ik hier het beste voor kan gebruiken nylon of dynemaa.
Ik ben zo'n 12 jaar geleden gestopt met vissen maar de kriebels komen weer terug, alleen er is zo ontzettend veel veranderd in die tijd, sta soms met me mond open van verbazing, heb al veel info van dit forum afgehaald echt jongens dit is top, en nu maar de toppen van me hengels laten krommen.
Groetjes Richard.[/quote]
Iedereen bedankt die gereageerd heeft voor de info hier kan ik wat mee, ben nu een stuk wijzer.
Groetjes Richard.[/quote]
Iedereen bedankt die gereageerd heeft voor de info hier kan ik wat mee, ben nu een stuk wijzer.