pieperprobleem!


Plaats reactie
Anne Hogenkamp

22-06-2004 14:14

ik heb een beetje een probleem met mijn piepers, namelijk dat ik ze niet goed hoor als je afgaan! nou zit ik te twijfelen of ik een sounderbox zal kopen of dat ik andere piepers koop!! wat zouden jullie doen??
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-06-2004 14:46

Een gehooraparaat aanschaffen :lol:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

22-06-2004 15:04

Hoi Anne,

Wees een wat duidelijker !? om wat voorn soort piepers gaat het ? en wat is de oorzaak dat je ze niet goed hoort ? zit je misschien te-ver weg van je hengels ? Slaap je erdoor heen ?

Ik denk dat weinig mensen je kunnen adviseren met de info die je geeft.

vr gr R :D N
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

22-06-2004 16:19

Ron is me net voor. Als je vlak achter of naast je hengels zit dan hoor je zelfs je baitrunner nog lopen. Laat staan dat je je piepers niet hoort.
Wellicht zou je de batterijen kunnen vervangen ... ik zou voor de reden die jij noemt in ieder geval geen sounderbox kopen, tenzij je het over nachtvissen hebt en je in je tent ligt te snurken. Succes ermee.
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-06-2004 16:39

Ik moet zeggen dat ik wel eens met fox "emmutjes" heb gevist en die hoorde ik dus ook heel slecht wanneer ik een beetje wind in de rug had.
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Anne Hogenkamp

22-06-2004 17:14

he
jah ik vis met de fox micron m piepers en ik lig meestal niet verder dan 3 a 4 meter van mijn tent! en ik denk dus (omdat ik vrij vast slaap) dat ik niet wakker wordt omdat ze niet hard genoeg gaan! ik heb ze wel eens vergeleken met een mx maar die gaat egt 10x zo hard
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

22-06-2004 21:59

Als ik op 3 meter van mijn m'etjes zit met windkracht 5 van achter onder een paraplu in de regen hoor ik ze nog... lijkt me een beetje raar...

En ik heb ze nog niet eens op zijn hardst staan :D

Als je vast slaapt lijkt mij het slimst om of een sounderbox te kopen of, wanneer je in een overwrap slaapt, je hengels voor de ingang te zetten (tent is dit niet slim, veel kans dat je bij het openritsen iets verkeerd doet of bij het eruit sprinten...)

Simon
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

23-06-2004 00:56

Als je ze inderdaad slecht hoort, zou ik voor een sounderbox gaan.
Beter dan je piepers harder zetten...
Zeker s'nachts draagt geluid ver, en jij mag ze dan niet horen een ander wel.
Heb ook al slaapdronken naar mijn hengels staan kijken van op -welke heb ik beet dan? Ik zie geen ledjes branden- om er achter te komen dat het iemand anders was..300 meter verderop met tegenwind!
Wat mij betreft is het me een raadsel waarom die dingen zo hard kunnen, (de een nog harder als de ander) nergens goed voor, tenzij je het leuk vindt om anderen te laten weten dat je beet hebt.
Als het nodig is ze hard te zetten om ze nog te kunnen horen, vanwege regen, harde wind, te diep slapen etc.. dan is het in mijn ogen tijd voor de box.
Zonder overlast toch vis.


René.
Size doesn't always matter
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

24-06-2004 13:38

je kan wel eens gelijk hebben. Me vriend vist er ook mee. ik zou ook door die fox micron m piepers slapen. Ik vind dat er niet zo'n veel geluid uit komt. Als je in je tent ligt te maffen dan is een sounderbox wel verstandig
zelf vis ik met 'the beast' piepers. Geen sounderbox nodig, want van die 120 decibel wordt ik wel wakker.
'instinct'
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

24-06-2004 15:09

Ik heb geen problemen met die piepers, als ik er 5 meter vandaan lig word ik er nog steeds wakker van en me maat heeft ze ook en die word er ook wakker van en die slaapt behoorlijk vast.
Dus mss ligt het wel aan de piepers, in dit geval zal ik ze eens vergelijken met andere m's en terug gaan naar de winkel als ze het niet goed doen. Als alles goed is met je piepers moet je tog maar eens voor een sounderbox gaan moeten kijken.
Je hebt ze voor de m'etjes als het goed is voor 60 euro met 10 meter kabel, de draaloze zijn volgens mij duurder als 200 euro.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

24-06-2004 16:14

Ik hoor mijn delkims ook met moeite door vast slapen, (maar ik hoor ze wel)

Voor Anne lijkt me een box de beste optie.
MVG SVW
Plaats reactie