Oplossing voor hengels vast in de U'tjes.....


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

17-06-2004 15:15

Ik weet niet of dit al een bekende oplossing was, maar ik heb sinds kort nieuwe hengels en deze zijn nog geheel onbeschadigd.
en omdat ik mijn oude hengels altijd in mijn fox U'tjes drukte kwam er een afdruk van die U'tjes in te staan ! en dat wil ik dus niet met mijn nieuwe hengels !

de oplossing is simpel ! Klitteband !

plak een klein stukje klitteband achter de molen op de hengel(aan de onderkant) en plak het tegenovergestelde klitteband in het U'tje !

ik heb dit met 1 secondelijm gedaan ! op mijn hengels is het niet te zien en in mijn U'tjes ook al haast niet. nu kan ik elke keer wanneer ik mijn hengels in mijn steunen leg, ze vastklitten aan de klitteband! en als ik een run heb sla je de hengel simpel uit het klitteband !

de hengel zit tevens erg sterk vast dus je hoeft niet bang te zijn dat je hengel uit je steunen schiet !
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

17-06-2004 15:18

waarom koop je dan niet gewoon andere steuntjes? :-?
Gebruikersavatar
patrick degen
Berichten: 315
Lid geworden op: 22-07-2003 02:00
Locatie: Huissen

17-06-2004 17:20

ik ken dat wel ja...en na 10 keer de hengels opgepakt te hebben,laat het klitteband los....heb nu mooie v steuntjes met 2 rubberen ballen erop...je kunt ze traploos verstellen,hengels vastgeklemt of los erop ideaal!
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

17-06-2004 18:14

"ik heb dit met 1 secondelijm gedaan ! op mijn hengels is het niet te zien"

nou en als je straks je klitteband weer van je mooie nieuwe hengels af wil halen, om een of andere reden(omdat het niet meer werkt ofzo) dan heb jen mooie sporen van secondelijm op je hengels staan, en dat ziet zeker niet mooi uit lijkt mij zo

mt vr gr xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

17-06-2004 18:26

Martin,


Zoals Patrick al aangaf over die rubberen balletjes.....Er zijn geen betere steuntjes!
Je kan ze echt heel goed vastklemmen en je kan je hengels ook kaarsrecht omhoog zetten(als dat nodig is) in de steuntjes, ze glijden echt niet naar beneden.
Je hebt de Mangrove's en je hebt de namaak, het enige verschil is de prijs(Mangrove's zijn €20,- :o per stuk en de namaak zijn €4,- per stuk) en het soort rubber, duurste zijn iets zachter van rubber dan de namaak maar beiden voldoen perfect!
Die klemmetjes met klittenband lijken me ook niet ideaal trouwens vandaar dat ik je die balletjes aan probeer te smeren! :lol:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

17-06-2004 18:41

heeft iemand ervaring met die steuntjes die op de skypod zitten?
ik had ze namelijk ook gezien dat je ze los kon kopen. alleen mij lijkt het niet echt fijn met aanslaan maar ik kan het natuurlijk fout hebben

mvg sjoerd
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

18-06-2004 11:37

ze zitten nog perfect vast ! zelf terwijl het geregend heeft ! de secondelijm is van dergelijke kwaliteit dat het niet snel loslaat ! alleen heb ik op mijn hengel een super miniscuul klein druppeltje gedaan zodat ik de klitteband weer kan verwijderen ! wanneer dit nodig is, en de secondelijm slaat niet wit aan ofsow ! het is doorzichtig dus na verwijdering is het niet te zien.

het klitteband is een goedkopere oplossing en heeft bij mij nog nooit losgelaten
Just another carp fisher.......
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

18-06-2004 11:51

Ik heb de rod locks van Fox je ziet er niks van op je hengel.
MVG SVW
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

18-06-2004 13:48

Hoi,

Ik gebruik het liefst een systeem, maar waar eigenlijk niemand mee vist. (zit er nog steeds over te denken een keertje een artikeltje over te schrijven)

Het systeem werkt als volgt; Achter je molen, op de hengel bevestig je een ringetje. Dit ringetje is horizontaal geplaatst als de hengel op de u'tjes ligt. Dit ringetje kan je dan over je u'tje leggen. De vis trekt naar voren en jij naar boven. Oftewel laat los wanneer het moet.

Dat idee van het klittenband is ook leuk, komt op hetzelfde neer als het u'tje op het smalle gedeelte van je coon plaatsen als ik het goed heb.

Niels
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

18-06-2004 14:37

[quote="Niels Kleijn"]Hoi,

Ik gebruik het liefst een systeem, maar waar eigenlijk niemand mee vist. (zit er nog steeds over te denken een keertje een artikeltje over te schrijven)

Het systeem werkt als volgt; Achter je molen, op de hengel bevestig je een ringetje. Dit ringetje is horizontaal geplaatst als de hengel op de u'tjes ligt. Dit ringetje kan je dan over je u'tje leggen. De vis trekt naar voren en jij naar boven. Oftewel laat los wanneer het moet.

Dat idee van het klittenband is ook leuk, komt op hetzelfde neer als het u'tje op het smalle gedeelte van je coon plaatsen als ik het goed heb.

Niels[/quote]

Ik hoop dan dat dit artikeltje er mag aan gaan komen want ik snap de nix van :-?
Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

18-06-2004 17:42

Aiaiaiai...............Dat klinkt inderdaad niet erg duurzaam............
En dat op mijn oude mooie onbeschadigde handafgebouwde Sportexjes .. :roll: :( :roll:

Ik had net als de andere reacties gekozen voor betere beschermende rubberen U-tjes....................
Hoop voor jou in ieder geval dat ze voorlopig nog effe blijven zitten.

Mvrgr Guido
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

21-06-2004 04:02

tja het ziet er een beetje apart uit, maar vist wel met een veilig gevoel moet ik zeggen. Ik houd helemaal niet van die klemmen, het eruit pakken werkt naar mijn idee te lastig. Wat ik op mijn kurken hengels doe, is het u'tje midden op de coon plaatsen, net voor de verbreding. Kan er ook bijna niet langs, maar je pakt het er wel makkelijk af. Moet je natuurlijk wel coons op je hengels hebben.

Vr Gr
Niels

ps. Guido, misschien dat ik dat wel doe, zal es kijken of ik wat tijd heb van de zomer...
Plaats reactie