Vervangen ledjes/kapjes Fox SX


Plaats reactie
Bert Bruijs
Berichten: 49
Lid geworden op: 06-01-2004 22:01
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

13-06-2004 14:51

Hallo Medevissers,

Mischien kan iemand de volgende vraag beantwoorden.

Ik heb SX piepers met geel ledje, probleem is op een zonnige dag
dat je absoluut geen lampje ziet branden als je melder een keer piept.

Bij de blauwe variant zie je dit wel.

Is er een mogelijkheid de gele kapjes te vervangen voor blauw en moet
er dan ook een ander lampje achter.

Met vriendelijke groeten,

Bert
Jaco Romkes
Berichten: 93
Lid geworden op: 07-08-2002 02:00
Locatie: Urk

13-06-2004 18:52

De vier zwarte kapjes achterop je pieper kun je eruitprutsen en dan kun je de ledjes vervangen. Bij de SX zit er naar mijn weten geen kapje over het ledje. Je zult er dus een nieuw ledje in moeten zetten.

MVG Jaco
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

13-06-2004 20:35

hallo ,
bij de oude sx jes(gele opdruk) zit er binnen in een stekkertje waarmee je de kleur van het ledje kan veranderen, of dat bij de nieuwe is kan ik niet zeggen
groet henk
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

14-06-2004 00:04

Bert,

Wat Henk bedoeld zijn volgens mij de allereerste modellen sx. Die kon je nog van kleur veranderen.

Je kunt het ledje normaal gesproken gewoon vervangen. Let wel op, een led is een oplichtende diode. Diodes hebben twee verschillende aansluitingen, te weten een anode en een kathode. Verwissel deze niet!

Als je de led bekijkt zie dat de twee aansluitdraadjes niet even lang zijn. Hier heb je echter niet veel aan, ze zijn namelijk in de pieper ingekort. Waar je wel wat aan hebt is het randje onder aan het huis. Dit heeft namelijk een afgeplatte kant zodat je weet hoe je 'm moet aansluiten.

Het ledje is vastgelijmd in de kunststof behuizing van de pieper. Deze zul je er dus voorzichtig uit moeten halen. De nieuwe led solderen en met een druppel secondelijm in de de behuizing lijmen. En klaar...

Met knutselende groet,
Raym 8) nd
Plaats reactie