Spro Strategy vs Ultimate Danau Bionic Classic Carp


Plaats reactie
Jelle Zeilstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 12-04-2004 21:30
Locatie: Uithoorn

08-06-2004 19:18

Ik ben sinds kort bezig met een speurtocht naar nieuwe hengels die:

-buigen tot in het handvat
-voorzien zijn van kurk
-rond de 100 euro het stuk kosten
-meer dan 6 ogen hebben welke dyneema proof mogen zijn

Op dit moment gebruik ik meestal 60 t/m 80 gram lood wat i.c.m. een 2lbs hengel nog goed te doen is. Ik vis tot maximaal 60 meter afstand en met regelmaat op rivieren/ kanalen. Nu heb ik een tweetal hengels gevonden die bijzonder goed voldoen aan mijn voorwaarden maar ben benieuwd of iemand wellicht een tip heeft of zelfs (positieve/ negatieve) ervaringen heeft met de twee onderstaande hengels:

-Ultimate Danau Bionic Classic Carp 2-2,5lbs
-Spro Strategy 2lbs
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

08-06-2004 19:59

Jelle,

Ikzelf vis met Spro Strategy 2 lbs. Echter, niet in combinatie met gevlochten lijn. Hier kan ik dus geen oordeel over geven. Wat kan ik dan melden? Zegt genoeg dat ik het gewoon fijne hengels vind. Overigens, het kurk is volgens mij wel van mindere kwaliteit, want begint al enige slijtage, i.e. gaten, te vertonen.

De Bionic ken ik niet.

Succes ermee,
Ron
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

08-06-2004 22:22

Jelle,

Mijn vismaat vist met de strategy's om heel eerlijk te zijn zou ik ze zelf niet willen hebben (heb ze van hem wel eens vast) het zijn gewoonweg niet mijn hengels.
kwaliteit kan ik niet echt over oordelen, een ding weet ik wel dat als je in die prijsklasse hengels zoekt dat je dan misschien eens moet kijken naar een setje tweedehands stokken in dezelfde prijsklasse.

MC
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

08-06-2004 22:45

Mark,

Er is wel een verschil tussen een hengel vasthouden en een hengel ook gebruiken waar 'ie voor is ;-)
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

08-06-2004 22:51

Ik heb de strategy hengels tweedehands gekocht en ben er erg tevreden over. Buigen mooi door, mooi afgewerkt en een mooie dunne diameter. Super prijs/kwaliteit verhouding

Niels
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

09-06-2004 07:58

[quote="Ron van Setten"]Mark,

Er is wel een verschil tussen een hengel vasthouden en een hengel ook gebruiken waar 'ie voor is ;-)[/quote]

Uhm..ja Ron, daar heb je gelijk in.
Ik had dus beter kunnen zeggen dat ik wel eens een run had gepakt op zijn hengels ;)
Maar een hengel is iets heel persoonlijks en ik ben van mening dat je aan een hengel moet wennen.
Ik kocht een paar mooie shimano stokken via dit board en de eerste paar keer vissen, (Ron, lees drillen ;) ) was ik ook niet helemaal tevreden over de hengel, pas na een vis of wat kreeg ik het juiste gevoel bij de hengel en groeide het vertrouwen in de stok.
Nu zou ik ze niet zomaar meer verruilen voor een andere hengel.

MC
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

09-06-2004 22:41

Jelle,

Ik vis zelf nou al ruim een jaar met de strategy's. Zijn heel fijne stokken, perfecte buiging e.d. Alleen het handvat moet je wel een beetje bijvullen (bijv. Met tape oid) omdat anders de molen kan gaan wrikken, komt door de grote ruimte in het aluminium. Voor de rest niks dan lof, ik zou er zeker eens voor kijken!
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gunther van Marwijk

09-06-2004 22:55

..
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

10-06-2004 18:48

Gunther,

het heeft inderdaad wel degelijk te maken met de molenvoet. Maar ik vond het wel iets om ter overweging mee te nemen. Het zijn nu niet direct stokken om met een Big-baitrunner of iets dergelijks op te vissen. Ik heb er zelf de okuma epix in maatje 40 op, en dan moet er toch wel degelijk bijgevuld worden. Is hopelijk zo weer een beetje duidelijker :D
Elk nadeel heb z'n voordeel...
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

10-06-2004 19:57

Hai Jelle,

Ben zelf in de gelukkige positie, dat ik zowel twee strategy (pen)hengels met kurken afwerking heb, als drie Danau Bionic (niet de classic)s. 8)

Ben over beide zeer te spreken, de strategy gebruik ik voor het lichte(re) werk op de plaatselijke prutplas, de Danau voor het wat zwaardere werk.

Heb wel begrepen via de hengelsport zaak waar ik ze (allemaal) gekocht heb, dat de classic problem,en zou hebben met de afwerking, maar daar kan ik dus niet over oordelen.

Voor mij zijn beide merken toppie. Hoop dat je er iets aan hebt

groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Jelle Zeilstra
Berichten: 13
Lid geworden op: 12-04-2004 21:30
Locatie: Uithoorn

11-06-2004 19:59

Bedankt allen voor de informatie tot dusver!

Ik ga n.a.v. de positieve reactie's de Spro hengel maar eens van dichterbij bekijken. Wellicht schaf ik later alsnog de Ultimate hengel aan maar dan voor de momenten dat een krachtpatser noodzakelijk is . Nu nog even zoeken naar een voordelige winkel op internet :-)
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

11-06-2004 22:41

Heb zelf drie SPRO Strategy 2,75-3 lb., mooie hengels, mooie afwerking echter inderdaad een probleem om je molen goed vast te zetten in metalen reelhouder..........komt doordat metaal niet meegeeft en kunststof wel...........moet ze nog opvullen met iets van rubber ofzo (stukje fietsband??).........
Tevens in de koudere periodes voelt de stalen reelhouder erg koud aan........
Echter het zijn en blijven mooie hengels........aanraders........

Mvrgr Guido
Plaats reactie