Swingers, Hangers?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

01-06-2004 16:54

Mensen, ik heb een vraag...

Ik ben hard toe aan nieuwe swingers/hangers, maar ik zit een beetje te twisten... Hier de eigenlijke vraagjes;

- Is de micro swinger van fox met zijn 46 gram erg licht of geeft hij de aanbeten op 80-100 meter nog wel door?

- Wat lijkt slimmer? swingers, hangers, of van beiden een setje aanschaffen??

Bvd,
Simon[size=18][/size]
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

01-06-2004 18:05

Heey Simon,
Ik heb drie de micro swingers van fox en ze bevallen me goed. Op zulke afstanden zoals jij zegt vis ik ook wel eens en de beetregistratie vind ik over het algemeen goed. Het gewichtje zit dan wel bijna op het einde, dus voor langere afstanden zou ik je aanraden om een zwaarde swinger zoals de MK2 of euroswinger.

Ik ben een voorstander van de swinger. Dus als ik mocht beslissen... Ik vind ze een stuk makkelijker in gebruik dan een hanger.

Hopelijk heb je dr wat aaan.

mzzls Bart
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-06-2004 18:22

Hey Simon,


De voordelen van een hanger vindt ik dat deze zeer gevoelig is op zowel korte als lange afstand! Dat is met een swinger iets minder.....

Ik vindt een hanger stukken beter en fijner.....laten we et daar op houden :P
Kies wel voor de "fietsketting"hanger zodat je dan geen last meer heb van wind :wink:

Enkele voorbeelden zijn van Ultimate= fietsketting model voor €14,95 en die van Kevin Nash Backbiter €23,99!
Ik heb sinds dat de hangers van Nash uitkwamen(vorige zomer) ze ook gelijk aangeschaft! En mn Fox swingers verkocht....... :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

01-06-2004 22:10

Ghehe die van ultimate zijn toch echt 27,50 inmiddels, stond ik ook van te kijken, in 1 week tijd 15 euries meer, maarja... ik denk dat ik toch ga voor de hangers (niet te duur model, wel zwaar genoeg) en dat ik als ze met wind ook bevallen gewoon houd, en er anders 2 micro's bijkoop...

Reacties zijn nog altijd welkom :D
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

01-06-2004 22:13

Koen,

Ik lees dat jij backbiters hebt. Kun jij mij dan uitleggen wat nu precies het (praktisch) nut van het dual lijn clip systeem is?
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

01-06-2004 22:20

Hey Ron,


Dat systeem registreert een terugzakker veel beter omdat je je lijn er in vastklemt......Schuift de ballclip over je lijn dan krijg je minder snel respons van je beetverklikker :wink:

Dat clipje is in te stellen in verschillende (spannings)standen zodat er bij een wegloper(run) de lijn uit het clipje schiet!
Echt een ideaal systeem van Nash! :wink:


Simon,


Dan zal ik zeker voor die KN Backbiters gaan!! Betere kwaliteit ook en betalights die erin passen en verschillende gewichten zijn ook leverbaar! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

01-06-2004 22:34

Je hanger kan ook hard tegen je beetverklikker opkomen..

Daar weet ik alles van..
MVG SVW
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

02-06-2004 00:10

Koen,

Vind jij het zelf ook niet vreemd dat de lijnclip enkel voor terugzakkers is bedoeld. Ikzelf wens ook een "scherpe" registratie bij oplopers.
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

02-06-2004 09:04

Hey Simon,

Zelf heb ik net als Bart, de micro swingers van fox. Ze bevallen me zeer goed. dan vis ik meestal op een afstand van +/- 50 tot 80 meter. Als ik jouw was zou ik dan de zwaardere pakken. B.v de euro of de mk2.

Als je toch voor de hangertjes gaat zou ik die ultimate aanraden. Dan heb ik nhet wel over het model "fietsketting" Die zijn zwaar genoeg en zo goed als windgevoelig (natuurlijk niet bij windkracht 6) :P

Veel suc6.

Noud
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

02-06-2004 12:16

Ik heb een vraag over de hangers:

Zijn deze zwaar genoeg om op een afstand van +/- 80 meter te vissen?

En zoals ik ook zag zijn ze niet te verstellen in gewicht (x2)
MVG SVW
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

02-06-2004 12:31

Sem,


De hengers van KN zijnn uitermate geschikt om op zo'n afstand te vissen! :wink:
Ik doe dit zolang ik ze al heb, maar er zijn ook zwaardere gewichtjes te koop! 8) Dus een tal van mogelijkheden! :D

X2 ed gebruik niet ivm de matige kwaliteit, dus ook geen ervaering meej!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

02-06-2004 15:29

Dan nog een vraagje, voor welk gewicht hanger zou ik ongeveer moeten gaan denken? Kheb namelijk geen idee... de MKII van fox weegt (evenals de euroswinger) 56 gram, maar is dit bij hangers anders doordat het kettinkje voor een direct contact met de lijn zorgt? of maakt het geen verschil en moet ik ongeveer hetzelfde gewicht pakken?
jeroen van assen
Berichten: 133
Lid geworden op: 24-09-2002 02:00

03-06-2004 16:02

He Koen. Als je geen X2 gebruikt,hoe weet je dan dat het matige kwaliteit is??? WAT EEN GELUL.
Zeker alleen omdat je hebt "gehoord"dat iets van X2 niet zo goed zou zijn.
Echt niet te geloven!!!!


Vissende Groet Jeroen
Als ze me missen,ben ik vissen. :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

03-06-2004 17:13

Nou Jeroen,
Als ik zoal lees wat er voor klachten zijn over dit merk, dan zou ik ook sterk beginnen te twijfelen over de kwaliteit. Ook ik heb er geen ervaring mee (omdat dit merk (gelukkig :P ) niet te verkrijgen is in de buurt voor zover ik weet). En anders had ik het ook niet gekocht. Ik geef liever iets meer geld uit voor een fatsoenlijjk product en waar je dan niet elke keer mee terug hoeft omdat er dan weer iets mis mee is. Goedkoop is duurkoop :D .

Maar je hoeft iemand niet zo aan te vallen omdat een iemand anders denkt over een bepaald merk. Als je er geen vertrouwen in een merk hebt dan koop je het ook niet. Dat is heel simpel. Maar laat iedereen lekker kopen van het merk dat ie zelf wil ook al is ut dan misschien 2 keer zo duur. Daar heb jij toch geen last van. En ook mag hij zijn mening geven over een bepaald product. Daar is het forum onder andere toch ook voor bedoelt. En we leven in een land met de vrijheid van meningsuiting :P :lol:

Trouwens Simon, om op het onderwerp terug te komen. Ik heb mijn mening al gegeven. Maar wat je keuze ook wordt, koop kwaliteit. Want het gezeik om elke keer er terug naar de winkel te moeten is ook niet alles...

mzzzls Bart
Laatst gewijzigd door Bart van der Velden op 03-06-2004 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

03-06-2004 17:21

[quote="jeroen van assen"]He Koen. Als je geen X2 gebruikt,hoe weet je dan dat het matige kwaliteit is??? WAT EEN GELUL.
Zeker alleen omdat je hebt "gehoord"dat iets van X2 niet zo goed zou zijn.
Echt niet te geloven!!!!


Vissende Groet Jeroen
Als ze me missen,ben ik vissen. :wink: :wink:[/quote]


Neej Jeroen,


Ik ben thuis in dit soort dingen! :wink:
Kom dagelijks op dit board(dus hoor ook dingen van anderen) en ik kom wekelijks in de hengelsportzaak!!!Heb er by the way ook gewerkt! :wink:
X2 is hetzelfde als Ultimate dus.........Ik trek meestal een conclusie als ik dit zeker weet! :D

Rustig aan he, Jeroen! 8)


PS: Bart sprak ook al voor mij, hier heb ik niks op toe te voegen :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

04-06-2004 08:59

Simon,

Bij de MkII en de euroswinger, kan je ze verstellen in twee standen, er zit een veertje in de swinger, waarmee je het gewicht dubbel zozwaar mee maakt. bij hangertjes weet ik hellas niet hoe dat daar zit, kortom omdat ik nooit hangertjes gebruik :roll: .

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Noud
jeroen van assen
Berichten: 133
Lid geworden op: 24-09-2002 02:00

04-06-2004 13:38

Even voor de duidelijkheid,ik val niemand aan en laat iedereen in zijn of haar waarde.
Maar waar het mij om gaat is dat er uberhaupt niet eens de moeite word genomen om de goedkopere merken eens in de hand te nemen en er eens goed naar te kijken.

Want is las ook dat je (koen)het"gehoord" had,en voor de duidelijkheid ik kom ook elke dag op het board en ook bijna elke dag wel even in de hengelsportzaak. DUS WAT BEDOEL JE HIERMEE???

Vissende groet Jeroen.
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

04-06-2004 14:12

En daarnaast geeft een hanger GEEN betere beetregistratie dan een swinger. Helemaal al niet i.c.m. vastloodmontage.
Aan de andere kant mag iedereen zichzelf alles wijsmaken natuurlijk want wie ben ik nou.

MVG John
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

04-06-2004 14:16

Ik denk dat ik maar gewoon monkey climbers neem :D ... of een snoekdobber aan je lijn als waker zoals 'vroeger' :P
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-06-2004 14:22

JHohn,

Geen idee, maar ik mis wel een motivatie.

Zal trachten waarom ik denk van wel.

Stel beide 50 gram

Swinger heeft een pootje. Bij een aanbeet kan de lijn alleen rechtstandig omhoog ahw. Kan het nu niet tekenen.

hanger is flexibel. Bij een aanbeet kan deze de minste weerstand omhoog. 99 ten 100 in de richting vd beetmelder.

Niet overtuigd? Ik plaats mijn hanger met het lichaampje altijd schuin naar de molen. Zeker in de winter hangt er al 1 aan ald het lichaampje recht hangt.

Idem swinger: alleen de top zakt.

Of het erg is?

MVG

Klaas
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

04-06-2004 15:15

Klaas,

Ik kan me nauwelijks wat voorstellen bij wat je schrijft maar het zal ongetwijfeld waar zijn. Niettemin geeft een swinger ook een nauwkeurige beetregistratie. Hij hangt onder een hoek aan de lijn en bij elke verandering van die hoek, voor mijn part door een mm. verplaatsing van het aas en lood, stijgt of zakt de swinger en geeft je pieper een signaal.

Wat erg belangrijk is en zeer goed doordacht bij Fox is de lijnclip. Met name die MKII swinger vind ik goed doordacht.

Niettemin doet een hanger natuurlijk zijn werk ook goed.

Bijkomend voordeel is dat ze nauwelijks ruimte innemen in je tas.

MVG John
Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

14-07-2005 11:23

Koen en anderen,

Wat is behoudens de prijs het verschil tussen de nash backbiter en de nash ballbuster big head? Is alleen het kettinkje van de backbiter groter en ongevoeliger voor wind? Het dual line clip system heeft de ballbuster big head ook namelijk.

Iemand ervaring met de ballbuster big head? Zijn ze windgevoelig of anderzins minder goed van de backbiters?

http://www.nashtackle.co.uk/nashtackle/biteal_1.htm

Groet,

Bert
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

14-07-2005 12:45

Ik vis met de backbiter uitvoering. Deze gaan niet schommelen door de wind. Ik vis ook vaak vanaf de boot en heb daarom hangers nodig. Swingers zijn dan geen optie.
henk gerressen

16-07-2005 10:16

Bert Snoek schreef:Koen en anderen,

Wat is behoudens de prijs het verschil tussen de nash backbiter en de nash ballbuster big head? Is alleen het kettinkje van de backbiter groter en ongevoeliger voor wind? Het dual line clip system heeft de ballbuster big head ook namelijk.

Iemand ervaring met de ballbuster big head? Zijn ze windgevoelig of anderzins minder goed van de backbiters?

http://www.nashtackle.co.uk/nashtackle/biteal_1.htm

Groet,

Bert



hoi bert heb zelf die van nash de big one's ideaal wil nix anders meer
ze zijn iets ongevoeliger als die andere van nash maar dat is logisch want hij is zwaarder

suc6
Bert Snoek
Berichten: 195
Lid geworden op: 07-04-2004 14:01

16-07-2005 11:07

Henk,

Jij bedoelt met de 'big ones' de ballbuster big head, zoals vermeld op de link die ik had geplaatst? Zo ja, dan hebi k nog wat vragen.

Kan je hem ook lichter maken door er een gewichtje af te halen?

Weet je hoe zwaar hij is?

Heb je last van wind? De ketting ziet er minder groot uit als bij de backbiter.

Groet,

Bert
Plaats reactie