Fox SX digitaal of Delkim plus?


Plaats reactie

SX Digitaal of Delkim Plus

Fox SX Digitaal
14
50%
gewone Delkim Plus
14
50%
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

09-05-2004 09:19

het gaat hierbij om de gewone delkim Plus. verder nier naar het geld kijken, maar wat zouden jullie kiezen?
Ik sluit het zowizo aan op een FOX TXR Systeem 433.
Weet iemand toevallig ook of dat die draadloze set ook trugzakkers herkent?? ivm de SX digitaal.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-05-2004 10:06

hoi luuk,
ik heb de nieuwe delkim plus, en ze zijn echt super,zoals we al van delkim gewend waren,zelf heb ik fox str gehad, hier was ik niet echt tevreden over, heb ze dan ook weer naar een half jaar ingeruild,fox moet gewoon weer wat krediet opbouwen bij mij denk ik,al met al denk ik dat het geen makelijke keuze word voor jou succes!!!!!!!!!!!!



m.v.g. gradus scholtens
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

09-05-2004 13:24

Hey Luuk,


Ik gebruik nu de Delkim STD i.s.m met de TXR digital en het werkt gewoon goed!
Helemaal geen problemen met het zenden /ontvangen ook de gevoeligheid geeft ie goed door die je op de delkim in kan stellen(5 piepjes op je Delkim zijn ook 5 piepjes op je TXR :wink: )
En aangezien Delkim met de Plus-versie is uitgekomen is dit een hele mooie kans om em aan te pakken!

Voor Fox zal ik niet kiezen!!

Succes met je keuze!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

12-05-2004 20:56

Hey gradus wat was er mis met je Str's dan?
MVG SVW
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-05-2004 23:25

Tja maar ik kijk naar wat fox SX meer te bieden heeft dan de delkim, en andersom. Fox heeft terugzakherkenning! Dat vind ik een hele belangrijke.
Kiez ik voor de delkim, komen er 3 3,5 mm kabeltjes bij en 3 verlengstukjes ivm kloten knopjes onderaan.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

13-05-2004 09:19

Terugloop functie is leuk als je een eindje van je hengels af zit.......
Als je een aantal piepjes krijgt sta je toch al bij je hengels??
Om daar alleen de Foxjes te kopen vindt ik maar niks.....

Delkim heeft een vele betere ontvangst van de draadloze extensionbox, storingen komen nooit voor omdat Delkim werkt met een chip en Fox met een code... :wink:
De service van Delkim is beter en goedkoper meestal geheel gratis!Als je Delkim kuren vertoont dan kan je hem op laten sturen door je winkelier....is het binnenwerk niet in orde dan wordt deze in veel gevallen gratis vergoedt....

De nachtled's op de Delkim Plus zijn ook heel handig zodat je een duidelijk beeld krijgt hoe je hengels er bij staan in het donker, een lampje om er na toe te lopen heb je dan ook niet meer nodig om je hengel,baitrunner en swinger te controleren, dit zie alleen al door het licht van het nachtstand-ledje :wink:
De gevoeligheid is een stuk beter dan van Delkim, zeker in de vrieskou want zo'n trilplaatje blijft het altijd doen terwijl een Fox-wieltje vastloopt in de vrieskou :wink:

Kortom: zoveel voordelen meer dan Fox!!
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

13-05-2004 10:44

En bij delkims kan je de terugzakkers ook wel herkennen aan de piepen.
Bij een terugloper gaat het meestal zo: piep.....piep......piep....
En bij een volle run zo: PIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
MVG SVW
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

13-05-2004 12:56

[quote="Sem v Wijk"]En bij delkims kan je de terugzakkers ook wel herkennen aan de piepen.
Bij een terugloper gaat het meestal zo: piep.....piep......piep....
En bij een volle run zo: PIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP[/quote]


Sem,


Ooit wel eens met Delkim gevist??? :roll:

Als je je Delkim gevoelig afstelt dan lijkt een normale terugzakker op een run dus in jouw geval een PIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP :wink:

Als ik een platte er aan heb hangen dan schrik ik me wezeloos omdat ik dan denk dat ik er een karper aan heb......Een van de redenen waarom ik zo'n hekel aan die platte heb!
En je Delkim ongevoeliger afstellen kan ook maar ik wil weten wat er onder water gebeurt met mijn voerplek.....vandaar dat ik em zow gevoelig afstel :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

13-05-2004 15:06

Ja inderdaad , als je ze gevoelig afstelt dan is het PIIEEEPPPPP...en dan blijft het stil zo kan je een beetje kijken wat voor een aanbeet het is..majah met 1 piepje sta ik al kant en klaar naast me hengels.. :wink:
MVG SVW
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-05-2004 15:41

Beste Koen,
het signaal van de terugloopindicatie van de fox sx wijkt af van de normale toon. Op deze wijze weet je al voor je bij je hengels staat of het een zakker cq run is. Ik neem aan dat je net zo goed als ik weet dat zeker in de winterperiode het niet altijd een volle run is en ook op grote afstand zal je beetindicatie iets anders verlopen, dit zou je kunnen beperken door met gevlochten lijn te werken maar goed dit terzijde.

Zeker tijdens nachtelijke sessie`s vind ik de terugloopfunctie een zeer prettig gegeven, op het moment als ik slaap en wakker wordt van de toon weet ik in vooruit of ik een zakker cq run heb. dus dat het allemaal maar niks is ben ik het zeker niet met je eens.

Ik gebruik zelf de fox digital sx naar volle tevredenheid, heb de wieltjes nog nooit bevroren gehad trouwens en van stroring op mijn txr systeem is al evenmin sprake.

Ook bij de sx is 1 piep op de pieper 1 piep op mn txr systeem.
Tevens kun je de gevoeligheid van de piepers instellen al naar gelang noodzakelijk, dat deze meer/minder gevoelig zouden zijn laat ik buiten beschouwing daar ik hier geen oordeel over kan geven.

je zou dan namelijk beide piepers onafhankelijk van elkaar moeten laten testen om op dit gebeid tot een gedegen conclusie te komen.

MVG,
Peter
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

13-05-2004 17:54

Dat vergelijk heb ik voor mezelf al eens gedaan tussen Fox en Delkim.

Resultaat; zowel nieuwe Delkim STD's alsook nieuwe Delkim TXi's de deur uit gedaan.

Niet dat het slechte piepers zijn hoor alleen prefereer ik dat rollerwieltje boven het trilplaatje van Delkim.

Op zijn gevoeligst levert die Delkim ongelooflijk veel schijn aanbeten op. Trillingen door de wind c.q. golfslag op de lijn leveren veel loze piepjes op. Ongevoeliger afstellen heeft tot gevolg dat het effect van zo'n trillichaampje weg is. Daarnaast vind ik ze qua afwerking tov. een Fox zwaar in de min. Niet storingsgevoelig die Delkims?? Even de navigatie gebruiken op dit board. Verbaas jezelf maar eens over die "betrouwbare" Delkims.

Sukses.

MVG John
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

13-05-2004 18:39

Peter,

Als jij een terugzakker krijgt, hoor je dan ook op de txr-systeem een ander geluid? of gaat er een lampje knipperen? ik neem aan dat jij txr-digi hebt. Ik dus niet . (433) 4 piepjes is lang niet altijd 4 piepjes op de box :( Maargoed, als ik een run krijg komt ie echt wel ALTIJD over! piepen doet ie dus wel.
Je hebt dus ook nog nooit last gehad van de vorst... (heb ik bij MX-en wel :x .


Groeten,


Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Andries Jacké

14-05-2004 21:08

Ik heb de Delkim plus en ik zou niet willen ruilen met een ander merk pieper. Als je toch moet kiezen dan een Delkim Plus.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-05-2004 07:39

Luuk,
zit vrij druk, reactie volgt nog via je mail.

groet,
peter
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-05-2004 11:07

[quote="Andries Jacké"]Ik heb de Delkim plus en ik zou niet willen ruilen met een ander merk pieper. Als je toch moet kiezen dan een Delkim Plus.[/quote]

Waarom probeerde je die dan te verkopen ??

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

15-05-2004 11:29

Mannen,

De poll gaat weer aardig gelijk op! Gaan we er nog uit komen...? :)
Mijn persoonlijke mening: Doe mij maar de Fox SX Digital in combinatie
met het TXR systeem. :wink:

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

15-05-2004 13:08

Is de Fox STR niks voor je?
MVG SVW
Steffan Kleijzen
Berichten: 40
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Enschede

15-05-2004 14:29

Vis nu met de Fox lxr daarvoor had de delkim standaard met een txr systeem.

Qua optonic vond ik de delkim fijner maar door dat ik vaak met de hengels een eind uit elkaar vis kon ik de delkims met een txr systeem niet gebruiken.

Waarom ik dan geen delkim txi heb gekocht simpel ik kon de lxr voordelig in handen krijgen en de txi niet. De portomonai is ook belangrijk :wink: .

Groeten Steffan
Plaats reactie