X2 onhaakmatten


Plaats reactie
evert van de linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 04-01-2004 22:06
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

11-05-2004 21:19

Beste karpervissers,

Ik ga binnenkort naar hengelsport Raven om een aantal spullen te kopen voor het nieuwe seizoen waaronder een nieuwe onthaakmat.

Ik heb nu wel een onhaakmat maar die is niet breed genoeg, maar wel best lang. (35cm breed en 80 cm lang ongeveer).

Nou wil ik de soft onthaakmat kopen of de tempex onthaak mat.
Welke adviseren jullie?
Wat zijn de afmetingen van deze onhaakmatten?
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

mvg,
Evert.
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

12-05-2004 10:45

die van tempex zijn geloof ik wel ok.
kameraad van me vist er al een hele tijd mee
geloof dat ze iets van 1 meter bij 50 cm zijn.

succes

mvg marco
koenvan de sande
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-04-2004 20:08
Locatie: lage mierde

12-05-2004 16:05

ik zou er afblijven van heel dat x2. dat is mijn advies. je kunt het beste een mat kopen van pro line kijk maar op hun site dat is echt een geweldige mat.
groetjes koen
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

12-05-2004 17:00

Evert, even een tip voor een niet te dure mat, kijk bij DB in Helmond (staat helaas niet op de site, misschien dat telefonisch bestellen gaat?) als je dat zou kunnen doen, of zoek een andere Capture dealer. Heb zelf een tempex mat van capture en die is 125 bij 80, niet makkelijk mee te nemen maar heel goed voor de vis en ook goed om te wegen. Koste 30 of 40 euries :wink:

Ps. Ik vind 80 bij 30cm wel heel erg klein, zo klein heb ik ze nog niet kunnen vinden :o ... en gelukkig maar 8)
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

12-05-2004 17:37

zeikerds over X2.. zeur niet zo, jullie kopen er 1 of 2 producten van, en als die niet bevallen is meteen heel X2 kut.

Een maat van me heeft die tempex onthaakmat ook. En die is perfect! ze zijn zo'n 1meter bij 80cm uitgeklapt (dacht ik) en zorgen voor optimale bescherming. Als je er vervoer voor kan regelen, dan zou ik 'm aanraden. Ultimate heeft ongeveer de zelfde, voor het zelfde geld zo'n beetje.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

12-05-2004 18:19

Helemaal met Tobias eens,


X2 onthaakmatten zijn zeer ok, heb er zelf ook een, m'n vismoat ook, en allebei naar volle tevredenheid.

Ze zuigen zich nog niet direct vol met water, en ze zijn wel lomp, maar niet onhandelbaar.

Ik ken maar 2 soorten onthaakmatten van Proline, ziet er zeer aardig uit hoor, maar die zakken met vulling zijn zo allerbastes dajers deers groot!

De ene is nog groter dan de ander!
Of koenvandezande moet een andere mat bedoelen dan ik voor ogen heb...

Maargoed, doe met de tips wat je wilt!


Gegroet;

WouteR StegginK
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

12-05-2004 20:53

Onthaakmat van X2 is zeer goed, heb hem al een 2 jaar. Dat hij groot en lomp is is niet erg, ik kan er lekker op zitten/liggen als ik met de pen op stap ben.

Tot slot, Dat gezeur over X2 is nu al zo vaak op dit board geweest, heren laat een ieder zijn eigen spullen kopen waar hij/zij wil. We kunnen niet in andermans portomenee kijken.
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

12-05-2004 23:20

op zich is een onthaakmat van dat model met van die verdikte randen altijd goed, dat zal niet zo veel met merk te maken. Maar de proline matten zijn een klasse appart, het kleine model is voor ongeveer 35€ al te verkrijgen. Het goede van deze matten zijn dat ze de vis helemaal "omringen" als het ware en als je er dan nog wat water bij in gooit dan zal de vis ook niet zo snel spartelen en dat is toch het beste. Maar met het eerdergenoemde model is ook niks mis mee, ik heb hem zelf ook dus. :P
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

13-05-2004 06:56

Heren,
Ik vind zelf de proline onthaakmatten een beetje overdreven groot.
Zal vast wel goed zijn hoor.

Maar waar gaan we naar toe?
Binnekort een tempex huis voor onze vriend de karper?
Of een waterbed?

Begrijp me niet verkeerd, dat ik VOOR onthaakmatten ben. Maar soms kan je ook overdrijven maargoed.

Ieder voor zich natuurlijk, maar ik gebruik wel mn namaak cipro matje. Nog geen problemen mee gehad. En evt een oud klein onthaakmatje eronder, ter versteviging.

PS. Wat is er mis met het oplaasbaar Bart Smid bootje wat je gebruikt voor de lijntjes uit te varen. En deze dan op zn kop leggen.
Perfect als mat lijkt mij zo?

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-05-2004 15:46

Haha die Frankie,

Ik vind de Proline matten wat onhandig in t gebruik (los van z'n veiligheid!)

De X2 mat bevalt me goed, en een fabeltje is dat deze zich gelijk volzuigt met water, dit is absoluut niet zo... Alhoewel, ik heb de mijne ik dacht 2 jaar geleden gekocht en je weet nooit hoe de kwaliteit minder kan worden na een paar jaar (zoals Triton hengels!!!)

De mijne is nu kapot en als ze nog steeds hetzelfde zijn ga ik er weer zo een kopen.

Materiaal moet wel voldoen, maar t hoeft niet mooi te zijn.

vr gr Sjoerd
koenvan de sande
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-04-2004 20:08
Locatie: lage mierde

13-05-2004 19:05

frank,

een mat is eigenlijk nooit te groot leg maar eens een grote vis op de mat rond de 35 pond dan beginnen de problemen al met een gewone mat. die van proline is eigenlijk een soort badje het water blijf er mooi in staan wat bij die andere mat niet het geval is. bij die andere mat loopt het water er bij de vouw weer uit, erg onhandig. moet je een nieuwe mat betaal dan 20 euro meer en dan heb je het beste voor de vis en dat is toch waar we opuit zijn.
groetjes koen
marthijn van der wal
Berichten: 78
Lid geworden op: 18-01-2004 14:39
Locatie: zaltbommel

13-05-2004 22:42

he jongens,

die onthaakmat van proline een super mooi ding alleen hij wordt loodzwaar heb ik me net laten vertellen (ik wilde hem vorig jaar ook kopen)
maar hij blijft echt lang nat en is dan gewoon niet leuk meer zekker nie als je een eind moet lopen!!!.

groeten marthijn
wees slim word lid van de KSN
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

14-05-2004 08:17

Ik denk dat die proline dingen alleen beter zijn voor van die egte zware vissen (b.t.w ik was bij me oma vorig jaar in zaltbommel had ik er 4 met de pen gevangen.......... :lol: )
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

14-05-2004 09:04

die gewone tempex (namaak cipro matten) zijn voor 15+ (kilo) vissen echt wel goed hoor daar heb echt geen proline voor nodig...

Heb er al meerdere gezien op zo`n matje Koen en helemaal geen problemen.....
R.Koopal
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

14-05-2004 09:08

Ze zijn wel goed Rogier, alleen die van Pro-line zijn gewoon beter. :D
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

14-05-2004 09:11

beter maar zeer onhandig, en dan vind ik het dus weer minder goed... HEt is een afweging... Hierboven werd ook al vermeld ergens van waar gaan we heen een huis voor de karper?? Das weer nog beter... Maar goed ook weer dubbel zo onhandig...

HEt is maar wat je dan beter vind... Een keer extra lopen voor zo`n onhandige mat terwijl zo`n cipromat prima voldoet... dacht het niet...
R.Koopal
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

14-05-2004 14:23

heb er nu een van ultimate zo eentje van 1.25cm bij ....cm voor 30 euro gekocht echt een uitkomst. had eerst zo'n klein matje. toen ik er een van 20 pond ving kwam ik al in de problemen, nou mooi nieuwe gekocht.
kijk gewoon bij je plaatselijke vishandelaar voor een naar jouw mening goede onthaakmat!!!

Later Jos
koenvan de sande
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-04-2004 20:08
Locatie: lage mierde

14-05-2004 17:38

hahahahahaha

een keertje meer lopen voor de mat als je dat niet over hebt voor de vis ziet het er uit. het comfort van de vis gaat toch voor, dan loop je maar een keer meer.

tssssss, een keer meer lopen hahaha
groetjes koen
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

14-05-2004 18:04

Ja, en ik snap ook nog steeds niet dat ik zo'n driekwart van mijn "karpervis-carriere" probleemloos zonder een mat heb kunnen doen.......


de mat is niet t belangrijkste hoor, een beetje fatsoenlijk omgaan met de vis, terwijl je m in het (natte) gras neerlegt........ daar kan geen mat tegen op als er een of andere klojo zit te klooien met een vis op de mat!




Of fotosessies die moeiteloos een kwartier mogen duren "die vis kan dat zat hebben..."


...
:cry:




groet;

WouteR
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

14-05-2004 18:12

Koen, wat een bullshit reactie.... Dacht toch wel even dat een cipro mat hier status heeft, als een goede betrouwbare mat... Volgens mij in oude topics, wat jij denk ik nog niet meegemaakt hebt (net hier aangemeld).. DE MAT...


Ik heb veel voor vissen over maar jouw comfort draait door... Comford van een vis gaat voor.. tss.. dat vind het slecht van jou dat je maar zo`n mat hebt en idd geen huis voor de vis.... Een beetje geld, kom op zeg koen alles gaat toch voor de vis.. Overdrijven is ook een vak................

Btw draag jij de volgende keer mijn spullen 300meter...
R.Koopal
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

14-05-2004 19:37

Eejz,
ik gebruik me onthaak mat ook om de vis terug te zette( ook zoon X2 model alleen dan van fox) maar hoe kan je in een andere soort onthaak mat de vis tillen... in je hande :roll: :roll: lijkt me niet goed vor de vis he!!????
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

14-05-2004 22:18

Ja koen, of 2.5 km, ga jij mee? Nee, ik heb zo'n oprolbare onthaakmat van Ultimate, en die bevalt me prima! als je 'm uitrolt dan zuigt ie zich deels vol lucht, en als je het geheel op 30 cm. hoog gras legt dan heb je een combinatie van een onthaakmat en een soort luchtvering, als 'ie zich daar beschadigt doe je echt iets niet goed......
Dus 't hangt echt van de situatie waar je meestal vist af welke onthaakmat je nodig hebt.....

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
evert van de linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 04-01-2004 22:06
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

14-05-2004 22:21

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik heb gisteren bij raven die onhaakmat gekocht(x2 tempex)
Ok heb ik een stoel gekocht(X2 big seat).

En een tent die kapot is.(X2 cyber1)
Nu moet ik dus weer 2 uur (1 uur heen en 1 uur terug) heen en weer reizen om m te ruilen.
De rekkers die je in de tent moet schuiven zijn al gebruikt, roest zat erop en er zat slik/zand in, en het elastiek is van binnen gebroken.(de tent was volgens mij nog wel nieuw).

Vervolgens belt me vader naar raven, uiteindelijk moesten we de verzendkosten om het terug op te sturen even lekker zelf betalen.

Ik ga volgende week vrijdag weer naar raven( voor de laatste keer) om een nieuwe tent te halen.(Omruilen)
Ook zal ik ff vragen of ze zo vriendelijk willen zijn om even uit te leggen hoe die opgezet moet worden(zat geen instructie boekje bij), kan ik gelijk zien of de tent in orde is.

Op hun website staat dat ze er maar 6 minuten over doen om die tent op te zetten dus het lijkt me geen probleem om dat aan mij voor te doen.

Voor mij voorlopig geen raven/vlemmix meer.

mvg,
Evert.
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

17-05-2004 11:31

Voor de zwaardere vissen is de X2 Tempex onhakingsmatten perfect. Ik gebruik ze zelf ook en ben er dik tevreden over.

Ze hebben wel een klein nadeel. Ze zijn nl groot en nemen, mijns inziens, veel ruimte in beslag (in je auto).
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Plaats reactie