STIFF-RIGS


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim Horsthuis
Berichten: 128
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: Rossum ov
Contacteer:

04-05-2004 17:51

hallo iedereen,

kan iemand mij vertellen of het belangrijk is dat bij een stiff-rig de hair ook van stijf onderlijnmateriaal gemaakt dient te worden?

Ik sprak nl. laatst iemand die maakte z'n hair bij de stiff-rig van zacht materiaal.

Mijn vismaat en ik hadden zo onze bedenkingen hierbij.


Met afwachtende groet,
Tim Horsthuis
pepijn swagemakers

04-05-2004 19:24

het is voor de karper een stuk natuurlijker en vergroot ook het anti- uitspuw effect, als de vis tegen je haakaas aanblaast wordt bij een stijve hair je boilie én je haak uitgespuwd, met een soepele (lange) hair wordt de boilie uitgespuwd maar blijft de rig in de bek van de karper.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

04-05-2004 21:58

idd, helemaal mee eens.....
Je kan ook een stiff-d maken, das nog beter (vind ik :P )

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

04-05-2004 22:10

Pepijn en kaboutertjes bestaan ook he?????????

of toch niet????????

iedere logica achter je anti eject is wishfull thinking.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

05-05-2004 17:55

Ik heb nog steeds zo mijn bedenkingen.

Zijn er nog andere "rig-tovenaars" die hierover een idee, mening of ervaring hebben???



Met in geval van stiff-rig met D-rig vissende groet;

WouteR StegginK
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

05-05-2004 18:08

Ik vis de stiffrig altijd met een soepele hair, puur omdat je zo een mooiere en betere inhaking krijgt. Ik moet erbij vertellen dat ik wel een line-aligner gebruik, bij een stijve hair is het draaieffect zo goed als weg in dit geval.

Tja, ik moet Pepijn toch gedeeltelijk gelijk geven. Een stiff met stijve hair is makkelijker kwijt te spelen door de karper. Daarnaast vind ik een stiff met stijve hair absoluut onbetrouwbaar haken, heb ze overal in de bek zien haken, zelfs de bovenlip! Niet echt een inhaking waar ik op vertrouw.

Bovengenoemde geldt trouwens alleen voor het echte stiffrig materiaal, bij de lichtere Korda IQ versies durf ik zonder enige twijffel de hair van hetzelfde materiaal te maken. Dit heeft namelijk niet zo heel veel invloed op het draaien van de haak.

Bart

PS: Dus Wil, misschien bestaat kaboutertjes dan toch!!??
Plaats reactie