Matchhengel en 8 lb. lijn.


Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

03-05-2004 14:37

Wat denken jullie van de combinatie van een matchhengel en een 8 lb. nylon lijn?

Dit zou ik graag weten omdat ik twijfel of je met een matchhengel die lijn wel krijgt over getrokken zonder de hengel te breken.

En als laatste:

Wat denken jullie dan van de 8 lb. Fox Softsteel lijn voor het penvissen? De lijn breekt meestal door schuren of aanraking met een scherp voorwerp. Daarom was ik aan deze lijn aan het denken.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
jan ververs
Berichten: 390
Lid geworden op: 18-03-2003 01:00
Locatie: Hartje Betuwe

03-05-2004 18:30

Kevin,

waarom ga je zwaarder nylon gebruiken dan?
Als het vanwege omstandigheden is die zwaarder nylon vragen, zou ik zelf ook niet met een matchhengel gaan zitten, maar met een penhengel die, als het nodig is, wat extra vermogen heeft.
Komt gelijk de lijn ook wat meer tot zijn recht.

Het tweede gedeelte van je vraag, die over het softsteel van Fox, begrijp ik niet helemaal, want waarom zou je een lijn gaan gebruiken waarmee je slechte ervaringen hebt en dus geen vertrouwen?

Ik ben benieuwd naar je, ongetwijfeld verhelderende, antwoord.

Jan
** De (pen)vissende groeten uit de Betuwe **
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

03-05-2004 19:39

Hier komt ie,

Ik heb met deze lijn geen slechte ervaringen. Maar de meeste lijnen breken door het schuren... De softsteel is echter zeer schuurbestendig maar heeft een lage trekkracht (dan andere lijnen in die dikte). Dus niet dat mensen zouden denken dat die lijn een erg lage trekkracht zou hebben en dus niks waard zou zijn.

En waarom een matchhengel? Nou ja, aangezien ik door tijdsgebrek wat meer wil gaan penvissen om toch een leuke kans te hebben wil ik graag een leuk hengeltje hiervoor kopen. Of een penhengel of een matchhengel. Maar zwaarder dan 8 lb. zal ik waarschijnlijk toch niet gaan.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gunther van Marwijk

03-05-2004 19:51

...
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

03-05-2004 20:30

Kevin,

Ik zal eerder voor Chameleon Maxima gaan omdat deze wat meer rek bevat en ook schuurbestendig is.....Als je op een korte afstand vist (o.a penvissen) komt die rek alleen maar ten goede !

En een match-hengel breken??? Dat geloof ik niet mits je op een verstandige en gelijkmatige manier je hengel belast....! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Plaats reactie