Amiaud Peche de verschillen ?


Plaats reactie
Reinder van Lune

17-03-2004 11:28

Hallo Allemaal,

Ik zit er aan te denken om een Amiaud Peche RodPod te kopen.
Aangezien er bij mij in de buurt geen hengelsportzaak zit die deze
rodpod verkoopt ben ik aangewezen om deze via het internet te bestellen.
Nu ik hem alleen kan bekijken op internet rijzen er bij mij toch een paar vraagjes:

- Wat is het verschil tussen de Mini Carp'o en de Baby Carp'o ?
- Wat is het verschil tussen de acier en inox uitvoering ?
- Welke type en uitvoering zou jij nemen en waarom ?

Graag jullie reacties.

Groeten,

Reinder
Gebruikersavatar
frank van thiel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-04-2002 02:00
Locatie: schaijk

17-03-2004 19:44

Reinder

Het verschil tussen de baby en de mini is het formaat van de rodpot.
Inox wil zeggen dat hij van RVS is gemaakt, acier is gewoon staal en deze is groen gecoat.
Ik heb zelf de Carp'o acier omdat ik liever niet van dat blinkende materiaal aan de waterkant heb staan. Ik geloof dat de Carp'o het grootste formaat is.

Groeten Frank
Daniel Legrand

17-03-2004 19:46

Beste Riender,


De verschillen tussen de Mini en de Baby zijn het volgt :

De Baby is een zeer compact model rodpod die echt zowat in een kleine rugzak past.

De Baby is ook een redcelijk compact rodpod maar toch wat groter en robuster.

Verder de verschillen tussen assiers en inox.

Assiers zal veel sneller roestvorming maken (niet dat het snel gebeurt maar hij is ook een stuk zwaarder)

Inox houd in dat hij van roestvrij staal is en dat hij dus onmogenlijk roestvorming zal hebben.

Ik zelf bezit een Mini Carpó Inox heb hem nu al 3 jaar en kan je v ertellen dat ik nooit meer wat anders zal willen.
Het is een wat duurdere rodpod maar wel zeker een goede aanschaf.

Kortom als je van plan ben met niet meer dan 3 hengels te gaan vissen dan raad ik jou deze aan.

Nog een tip mocht je tot de koop ervan willen overgaan dan raad ik je aan hem in belgie te kopen aangezien hij daar een heel stuk goedkoper uitkomt.

Met aanradende groet,
Daniel 8)
Daniel Legrand

17-03-2004 19:48

Frank,

Over dat glimmende ben ik erg met je eens.

Dat is dan ook het enige waarvan ik zeg beetje jammer.

Met Carpó Bezitende Groet.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

17-03-2004 22:12

Ik heb nu al drie maal een a.peche rodpod om zien vallen en een van die jongens gebruikt hem nu ook niet meer om die reden en die had de zwaarste uitvoering.
vliegende zwaan, gans of eend door de lijn, of bijvoorbeeld een bootje die over je lijnen vaart, klabam daar liggen je hengels en piepers in de plomp.

Test maar uit: Leg eens 2, 3 of 4 stokken er op en druk op de hengeltop, bij voorkeur iets naar buiten toe. Zo liggen je lijnen ook vaak. Hij valt met heel weinig kracht al om. laat staan als er een gans tegen je lijn aan zit.

De reden is de drie poten! naar achteren toe blijft hij wel staan maar die ene poot naar voren heeft twee kanten waar hij heen kan kantelen.
Natuurkunde he.

Ga hem toch maar eens in de winkel bekijken, koop nooit iets zonder het met eigen ogen gezien te hebben zeker niet als het zo duur is.

Met voor mij niet gezien groet, Bob.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-03-2004 23:02

Hoi
mischien doe je er verstandig aan om de testvergelijking omtrent rodpots in de nieuwste Karper te lezen

doe er je voordeel mee zou ik zeggen
Geen lid van de KSN?...mooi moment om lid te worden
Gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-03-2004 23:42

Hans,
ik heb de test gelezen maar kan me in een aantal zaken zeker niet vinden qua uitkomst.

betreffende de amiaud peche ik heb dit al eerder gemeld is voor mij niet echt een stabiele optie, heb dat ding (zwaarste) dus ook bij storm op orient met 4 hengels om zien donderen. wel eens een fransoos horen schelden en met hoofdlamp op zien zoeken naar zijn swingers?

Op dit moment bleef bijvoorbeeld een Fox quattro pod kit die in de grond was geplaatst gewoon staan, deze word bijvoorbeeld in de test als meeneempodje betiteld.

Op dat moment had ik toch liever dit meeneempodje gehad dan dat grote ding (viste zelfs trouwens goalpost met banksticks).
In principe ben ik geen liefhebber van een pod als je dan toch 1 wilt kies dan 1 waarvan in ieder geval de buzzerbars goalpost zijn zodat je deze ook zonder pod kunt gebruiken.


Groet,
Peter
Gebruikersavatar
frank van thiel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-04-2002 02:00
Locatie: schaijk

18-03-2004 06:09

[quote
De reden is de drie poten! naar achteren toe blijft hij wel staan maar die ene poot naar voren heeft twee kanten waar hij heen kan kantelen]

Daarom staat de rodpot bij mij ook vaak andersom(2 poten naar voor en 1 naar achter). En bij echt zwaar weer zet ik hem ook vast, en dan meestal alleen aan de achterkant. Bij mij is hij nog nooit om gegaan.

Groeten Frank
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

18-03-2004 08:56

Frank,

Verhelderend zo'n simpele doch klablijkelijk doeltreffende oplossing zo 's morgens vroeg, want van wie moet je nou eigenlijk EEN poot naar voren plaatsen?
Net zoiets als je reelhouder andersom op de hengel te monteren om niet aan zelfkastijding te hoeven doen.
Had al in de slaap (?) liggen vechten met allerlei mogelijke verstevigende constructies voor de enkele voorpoot. Overigens wel gewonnen!
Gewoon omdraaien die handel!!!!!!! Een Karper- Zwane- Eende- danwel Ganzerun is immers nooit naar achteren gericht.
Lijkt me wel dat de poten dan in een zo hoog mogelijke stand moeten staan om dit positieve effect te kunnen sorteren. Of zie ik dit niet helemaal juist?
Ben nou eenmaal niet zo'n natuurkundig genie!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-03-2004 09:42

Gelukkig maar, :oops:
heb er Maandag eentje aangeschaft en me laten vertellen dat er 2 poten naar voren moeten staan.

Gistermiddag even uitgeprobeerd en de handel bleef staan !

Maar ik was al van plan om bij zwaarder weer, de voorpoten verder omhoog te zetten, en dan de grond in te drukken indien mogelijk.
CarpeR Diem
Reinder van Lune

18-03-2004 13:10

Bedankt voor de reacties, ik weet nu de verschillen.
Reinder
Reinder van Lune

22-03-2004 16:53

Heeft er misschien iemand ervaring met deze rodpod ? :
http://www.leadsline.nl/pages/subpages/ ... magic.html
michiel van der linden
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-01-2004 17:48
Locatie: twello

09-04-2004 21:36

Jah dat ding zag ik laatst ook zag er goed uit.
roy vermeer
Berichten: 58
Lid geworden op: 18-06-2003 02:00
Locatie: ede
Contacteer:

21-04-2004 18:12

rvs uitvoering is zwaarder
roy vermeer
Berichten: 58
Lid geworden op: 18-06-2003 02:00
Locatie: ede
Contacteer:

21-04-2004 18:14

als je op de hengelpunten drukt geeft dit geen vervelend resultaat als je een haring tussen de poten plaats!
James Tate
Berichten: 39
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Antwerpen (Belgie)

21-04-2004 19:18

men kan ook een uitbreiding kopen voor de derde poot. Dit helpt echter alleen op een zachte bodem maar dan staat hij wel rotsvast. Als de link niet werkt, kopieren en in de adresbalk plakken.

http://www.amiaud-peche.com/produits.as ... 50&MotCle=
Plaats reactie