Daiwa Emcast


Plaats reactie
Jaco Romkes
Berichten: 93
Lid geworden op: 07-08-2002 02:00
Locatie: Urk

28-03-2004 18:31

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar nieuwe molens met een grote spoelcapaciteit die me geen rib uit mijn lijf kosten.

Het liefst van Shimano of Daiwa omdat ik met deze merken alleen nog maar goede ervaringen heb.

Nu heb ik de Daiwa Emcast gezien en deze lijkt me wel wat.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, zit er bijvoorbeeld een goede slip op etc.

mvrgr Jaco
Gebruikersavatar
Noach de Jong
Berichten: 143
Lid geworden op: 15-03-2004 19:54
Locatie: Deventer

28-03-2004 22:07

Jaco kijk eens in de rubriek aanbod...
daar staan er een paar..
mvg,Noach
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

28-03-2004 23:19

Achter op de KW staat een advertentie van de Daiwa Emcast. Ik lees daar het volgende:

[Beide molens hebben als kenmerk het revolutionaire Anti Backlash System om verder en vloeiender te werpen. De metalen spoel met omgedraaide taper verminderd wrijving die ontstaat door de lijn die van de spoel vliegt met wel 50%.]

Wie kan mij bovenstaande uitleggen. Het druist namelijk geheel tegen mijn verstand in ??

groet
Gerrit
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

29-03-2004 12:41

Gerrit,

Ik weet de exacte verklaring niet maar kan me het volgende voorstellen.

Bij een normale conische vorm is deze bij de spoelrand het dunst, iedere slag lijn moet dus "om" de bredere spoelrand heen voordat deze van de spoel af is. Deze nieuwe molens (en ook de Emblem Z en X) hebben een conische vorm die precies andersom loopt, waardoor de spoel bij de spoelrand het dikst is en de rand daarom minder wrijving veroorzaakt.

Of Daiwa deze verklaring ook geeft weet ik niet, wel vind ik de X5000A erg fijn en ver werpen. Het werkt mijns inziens dus wel degelijk.

Groeten,

Mark
Plaats reactie