zijn er karpervissers die een CORBOSS SL 30 reel gebruiken??


Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-03-2004 22:56

Ik vroeg mij af of er medekarpervissers ook zo''n reel in bezit hebben voor het vissen voor de grote afstand.

Het grote voordeel van deze specifieke corboss sl 30 reel is dat je deze reel gewoon onder de hengel kan hangen (i.p.v. bovenop je hengel)...een reel heeft altijd een beter slip dan welke werpmolen dan ook en met name met drillen vanuit de boot ben je in het voordeel met een reel t.o.v. een werpmolen

Deze type reel is redelijk groot van formaat (er gaat 300 meter 0.45 diam lijn op) en weegt 590 gram....dus mijn inziens is dit wat grootte betreft en gewicht nauwelijks meer dan een forse afstands beetrunner (welke zo''n beetje ook op zeemolens beginnen te lijken :o ).
Volgens mij zijn ze vrij onbekend bij de karperaars....klopt dit?
wellicht maakt onbekend onbemind??

Heb er vandaag 4 op de kop kunnen tikken :D ...vis vrijwel nooit op grote afstand...maar het leek mij geen kwaad om ze achter de hand te hebben als back-up mocht er zich zo'n vissituatie voordoen in Frankrijk bijvoorbeeld.
(Had ik dus meegemaakt op mijn eerste frankrijktrip..mijn medevisser roeide de lijn tot grote afstand uit en ving...mijn molens hadden niet zo''n grote spoelcapaciteit en dus moest ik het doen op werpafstand...ik blankte dus :cry: )

Just curious
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-03-2004 23:26

Hmm,toevallig bij een Dieren annex hengelsportwinkel bij mij om de hoek ?
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-03-2004 23:32

dat kan wel kloppen als jij in de buurt van de stuyvesantplein woont....soms van jou geweest?
Die Dennis is ook oooooveraaal van op de hoogte he :wink:
mvg
HB
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

19-03-2004 18:58

Ha, daar heb ik ook nog mee in mijn handen gestaan. Handige dingen, ideaal voor uitvaren. Nooit meer een gekinkte lijn.
Zeg Hans, leg eens uit wat we op jouw icoontje zien?

Mzl,

Bas
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

19-03-2004 19:09

Hans,
Daar woon ik idd in de buurt en ik ben altijd de eerste die het hoort als er 2dehands spullen zijn....................... :wink:
Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

19-03-2004 19:32

Jaha Dennis, zo is er voor ons toch geen enkele hoop op een koopje meer?!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

19-03-2004 19:59

Aloha reelvissers, corboss reel nooit van gehoord maar lijk me wel interesant, zelf heb ik een ABU reeltje (ook)onder een omgebouwde 15ft en 2lbs zalmblank als penhengel, maar onder afstand hengels lijkt mij interessant, is er iemand die mij een goede info kan verstrekken zowel technisch als gebruik en ervaring en waar ze tekoop zijn.
Gr C Nannings cornelis2@multiweb.nl
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

19-03-2004 20:06

Hallo Cor,

Hier staat het inmiddels allemaal wel. [Edit] Is reelvissen algemeen. http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... sc&start=0

Veel plezier ermee,

Bas
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19-03-2004 21:25

Cor Nannings schreef:Aloha reelvissers, corboss reel nooit van gehoord maar lijk me wel interesant, zelf heb ik een ABU reeltje (ook)onder een omgebouwde 15ft en 2lbs zalmblank als penhengel, maar onder afstand hengels lijkt mij interessant, is er iemand die mij een goede info kan verstrekken zowel technisch als gebruik en ervaring en waar ze tekoop zijn.
Gr C Nannings cornelis2@multiweb.nl


Hallo cor
De corboss sl 30 bestaat volgens mij een jaar of 4...in duitsland erg bekend ...hier wat minder..of ze nog nieuw verkocht worden in Nederland is de grote vraag...denk het niet..ze kunnen wellicht wel besteld worden bij comoran door elke hengelsportwinkelier..in de catalogus staat een adviesprijs van 199,50 euro.
foto kun je vinden op dit url adres:
http://www.elchinger-angelcenter.de/gra ... orboss.jpg

Hopenlijk komt corboss of een andere firma nog eens in de toekomst met een kleinere versie van deze reel uit......zal dan wel eens het einde kunnen betekenen voor de werpmolen
gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

19-03-2004 21:29

Hans maar waarom dat onder de hengel?

Ik vis al wat jaren met een reel en moet zeggen dat het geen ene moer uitmaakt dat je de hengel met de ogen omhoog vist(of het moet zijn dat je te weinig ogen op je hengel hebt)

Verder vis ik nu zelfs met rechtshandige reels en hoewel ik er als een berg tegen op heb gekeken moet ik nu toegeven dat het eigenlijk zelfs makkelijker is dan een linkshandige reel.

Wil.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19-03-2004 21:52

Wil Jeurninck schreef:Hans maar waarom dat onder de hengel?

Ik vis al wat jaren met een reel en moet zeggen dat het geen ene moer uitmaakt dat je de hengel met de ogen omhoog vist(of het moet zijn dat je te weinig ogen op je hengel hebt)

Verder vis ik nu zelfs met rechtshandige reels en hoewel ik er als een berg tegen op heb gekeken moet ik nu toegeven dat het eigenlijk zelfs makkelijker is dan een linkshandige reel.

Wil.

Wil...niks moet
maar voor de afstandsvisserij komen de hengels op je rodpot te liggen en dan is het wel zo makkelijk als deze onder de hengel hangen..tenzij jij meer dan een hengel tegelijk kunt vast houden in je handen...voor een penhengel zal het niet zoveel uitmaken..MAAR..ook hier heb ik hem liever onder de hengel..maar dat is gewoon een persoonlijke voorkeur..en dat is toch mogelijk mits je zoals ik een speciaal gemaakte reeladapter voor dit doel heb
gr
hans
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

19-03-2004 22:15

Hans,

ik vaar mijn aas ook uit en als de hengels op de rodpot liggen dan hangen de reels eronder,no problem dus.

Wil.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19-03-2004 23:46

Wil Jeurninck schreef:Hans,

ik vaar mijn aas ook uit en als de hengels op de rodpot liggen dan hangen de reels eronder,no problem dus.

Wil.

Klopt natuurlijk...verschil zit hem dan enkel nog op het moment dat je een run krijgt en jij je hengel op-pakt de hengel deze dan eerst weer terug moet draaien (anders zit je reelhandel aan de verkeerde kant)
Is natuurlijk allemaal mogelijk en aan te leren..en wellicht een kwetsie van wennen en persoonlijke voorkeur.

Echter nog een voordeel kan zijn dat je geen speciale hengels hiervoor hoeft aan te schaffen als je vist met de corboss reel of gebruik maak van een reeladapter.
Want in principe is het natuurlijk zo dat als je met een reel vist je hiervoor ook een speciale hengel voor gebruikt..er zitten vaak meer ogen op en er is rekening gehouden bij de bouw met de harde en zachte kant van de hengel.
Wil je een reel vissen op een gewone standaard hengel dan is dit mogelijk mits er genoeg oogringen op zo'n hengel zitten...maar de ogen op de blank zal dan altijd aan de verkeerde kant zitten (tenzij je een reeladapter gebruikt )..hoeft natuurlijk ook geen echt probleem te zijn..maar een hengel kan dan wel eens de neiging krijgen dat hij wil kantelen
Gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

20-03-2004 08:32

Hans,

als eerste een algemeen misverstand uit de wereld helpen,het maakt niets uit of de ogen op de zachte of de harde kant staan van een hengel,als het maar gebeurt op 1 van deze kanten,anders gebeurt het kantelen wat jij zegt.
Het kantelen heeft in zoverre niets met de harde of de zachte kant te maken maar juist met de situatie waar de ogen gemonteerd zijn tussen de 2 kanten in.
Het fabeltje dat je alle ogen naar de andere kant moeten voor een reel is welliswaar hardnekkig maar niettemin onwaar.

Waar je voor de volle 100% gelijk in hebt is dat er inderaad meer ogen op een reelhengel moeten ivm het omgedraait vissen daar anders de lijn de blank raakt.

Ook het omdraaien van de hengel als je een reel "normaal" gebruikt is in de praktijk veel makkelijker dan het in eerste instantie doet vermoeden,al na 1 sessie ben je er aan gewend.

Maar even voor de duidelijkheid ik heb niet de intentie om je van het gebruik van de Corbos reel af te houden,integendeel zoals je al zij heeft een reel een veel betere slip als een molen en dat geld ook voor de Corbos,alleen wou ik ermee aangeven dat andere reelen welliswaar erboven op zitten maar hinderlijk is dit absoluut niet,het geeft je alleen meer mogelijkheden om in een groter segment je keuze te bepalen.

Wens je in ieder geval veel succes met je Corbos

Met reelende groeten,

Wil.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

20-03-2004 10:25

Hallo Reelers,

Ik vis zelf 9 van de 10 gevallen gewoon met de reels bovenop de hengel in de steunen met de swingers o.i.d. gewoon onder de hengel. Dat gaat heel erg goed m.a.w. maakt niks uit. Ik schakel gewoon de ratel van de reel in. Maakt een mooier geluid dan welke pieper dan ook. Overigens heb ik die ratel nog nooit gehoord bij een run omdat ik altijd voortijdig m'n hengel al in m'n handen heb. Geconcentreerd vissen en gecontroleerd de haak zetten nog voordat de vis op gang is, is in mijn visserij erg belangrijk (vissen met zachte bekken en veel rietkragen). Ik vis dus 9 van 10 x zonder piepers. Als die dan echt nodig zijn bij een dutje doe ik het gewoon zoals Wil beschrijft. Oppakken van de hengel en omdraaien gaat in 1 beweging, zeker met een trigger-reelhouder. Resumerend: hebben we die piepers nu echt altijd nodig?

Groeten,

Bas

p.s. bij uitvaren leg ik de reel altijd naar boven om de piepers te sparen.
De weerstandsknop van de vrijloop staat dan lekker zwaar zodat de lijnen meteen lekker strak liggen.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

21-03-2004 12:47

Zoals ik al eerder aangaf zeer interessant. Thanks CN
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

21-03-2004 13:26

Hallo Hans en andere reel-liefhebbers,

Interessante reel de Corboss SL30 LH voor het vissen op grote afstanden alleen vraag ik me af of de overbrenging van 4,2:1 niet wat aan de lage kant is om meer dan 300m lijn binnen te halen. In een eerder discussie is al 6:1 als ideaal bestempeld.

Het onder de hengel hangen van de reel lijkt ideaal, maar met inwerpen wordt dit volgens mij niets omdat je je duim niet op de spoel kan houden tijdens het afremmen. Maar ik kan mij vergissen, omdat ik hiermee geen ervaring heb?
Tot nu toe bevalt het werpen goed met een conventionele rechtshandige reel bovenop de hengel en ik voorzie ook geen problemen met uitvaren en drillen. Het is een kwestie van wennen en weer opnieuw leren gooien :)
Je hengels hoef je niet aan te passen mits er voldoende ogen op zitten.

Cheers Arend

P.S. Met uitvaren neem ik mijn hengels altijd mee in de boot.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

21-03-2004 13:36

Ha Arend,

Is de honderdmetergrens al doorbroken?

Groeten,

Bas
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

21-03-2004 13:50

Hallo Bas,

Ik heb het niet nagemeten, maar ik kom aardig in de buurt met wind mee en dat met een blank die niet is gebouwd om extreem ver mee te gooien. Helaas werd ik op het eind van de werptraining overmoedig met als resultaat een geweldige pruik (hoort bij het leerproces, nu nog een truuk vinden om pruiken gemakkelijk te ontwarren).

Ik heb er nu +/- 400m Shimano Technium lijn opzitten van 0.25mm/15lbs (rek 12%), gooit prima en is een goed alternatief dat zit tussen conventionele nylon en dyneema.

Cheers Arend
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-03-2004 22:20

Hallo Wil
Ben ik weer..ik ga met je mee wat betreft de harde en zachte kant...het maakt in zoverre niets uit dat je gewoon mee kunt vissen op zowel de harde alswel de zachte kant van de hengel..echter de actie van de hengel verandert wel degelijk (ik bedoel dus concreet..als jij een hengel gekocht heb welke bedoeld was voor het vissen met de werpmolen, en jij gebruikt hem echter voor het vissen met de reel..is de actie van de hengel anders ..slapper of stijver naargelang aan welke kant de ogen staan...hoeft allemaal geen probleem te zijn natuurlijk (je kunt nu eenmaal niet alles hebben).

Wat betreft het kantelen van de hengel heb je gelijk..als de ogen (let op! )CORRECT geplaats zijn dus OF op de harde OF op de zachte kant dan zal een hengel in principe niet moeten kantelen....staan ze ook maar een beetje niet op de correcte lijn dan heb je een probleem (en bij veel hengels is dit nu eenmaal zo)...komt ook nog bij dat als je met een werpmolen vist het zwaartepunt aan de onderkant van de hengel zit...dan zal je in de regel niet zo gauw iets merken als de ogen niet goed geplaats zijn ..echter met een reel bovenop een hengel met niet correct geplaatste ogen zal je hengel hoe dan ook gaan kantelen..en da''s geen prettig gevoel .

Omdraaien van de hengel....daar heb je mij (en anderen) van kunnen overtuigen dat dit aan te leren is.

Blijft nog 1 puntje over wat ik zelf niet genoemd heb...de meeste die met een reel vissen (ik ook op mijn penhengel!) vissen dus met een reel dat wat betreft gewicht en grootte bij de hengel past (werpmolen middenklasse/reel middenklasse) of zelfs kleiner

Echter de corboss reel is wat klasse en gewicht betreft vergelijkbaar met een big baitrunner of zeemolen..er gaat dus nogal wat lijn op
Zo'n reel en zeemolen horen dus eigenlijk niet op een karperhengel als je dit vergelijkt wat diameter van de blanks tussen karperhengels en zeehengels. Dus als je met zo''n grote zwaardere reel bovenop een karperhengel vist (dus ondersteboven) dan neemt het kanteleffect volgens mij alleen maar toe
dus met andere woorden..we kunnen het effect van een midden klasse reel niet vergelijken met een grote reel
probeer het maar eens uit met een bigbaitrunner of zeemolen en draai je hengel dan maar eens onderste boven...valt niet mee he? :wink:
Daarom is deze reel dan ook prettig voor de lange afstandsvisserij

Nietemin zal ik toch ook graag een kleinere versie willen van zo''n corboss reel..maar ja..deze worden (nog) niet gemaakt dus moeten we ons maar behelpen
thanks for the input
hans Brinkel

Wil Jeurninck schreef:Hans,

als eerste een algemeen misverstand uit de wereld helpen,het maakt niets uit of de ogen op de zachte of de harde kant staan van een hengel,als het maar gebeurt op 1 van deze kanten,anders gebeurt het kantelen wat jij zegt.
Het kantelen heeft in zoverre niets met de harde of de zachte kant te maken maar juist met de situatie waar de ogen gemonteerd zijn tussen de 2 kanten in.
Het fabeltje dat je alle ogen naar de andere kant moeten voor een reel is welliswaar hardnekkig maar niettemin onwaar.

Waar je voor de volle 100% gelijk in hebt is dat er inderaad meer ogen op een reelhengel moeten ivm het omgedraait vissen daar anders de lijn de blank raakt.

Ook het omdraaien van de hengel als je een reel "normaal" gebruikt is in de praktijk veel makkelijker dan het in eerste instantie doet vermoeden,al na 1 sessie ben je er aan gewend.

Maar even voor de duidelijkheid ik heb niet de intentie om je van het gebruik van de Corbos reel af te houden,integendeel zoals je al zij heeft een reel een veel betere slip als een molen en dat geld ook voor de Corbos,alleen wou ik ermee aangeven dat andere reelen welliswaar erboven op zitten maar hinderlijk is dit absoluut niet,het geeft je alleen meer mogelijkheden om in een groter segment je keuze te bepalen.

Wens je in ieder geval veel succes met je Corbos

Met reelende groeten,

Wil.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-03-2004 22:28

Hoi Arend

ik moet eerlijk zeggen dat ik mij niet verdiept hebt in de overbrenging
ik weet dus niet of dit aan de lage kant is...ben niet zo technisch
:oops:
Inwerpen zal niet zo goed gaan vrees ik met zo''n grote reel op een karperhengel....met een middenklasse reel is het een kwetsie van aanleren...ben ik ook nog aan het leren..wordt vervolgd komende zomer
Wel is het zo dat de corboss reel een trigger heeft waarmee je de spoel kunt afremmen...ook handig tijdens de dril (hopenlijk kun je dit zien op de foto van de reel ?)

Groeten
hans Brinkel

Arend Bleijerveen schreef:Hallo Hans en andere reel-liefhebbers,

Interessante reel de Corboss SL30 LH voor het vissen op grote afstanden alleen vraag ik me af of de overbrenging van 4,2:1 niet wat aan de lage kant is om meer dan 300m lijn binnen te halen. In een eerder discussie is al 6:1 als ideaal bestempeld.

Het onder de hengel hangen van de reel lijkt ideaal, maar met inwerpen wordt dit volgens mij niets omdat je je duim niet op de spoel kan houden tijdens het afremmen. Maar ik kan mij vergissen, omdat ik hiermee geen ervaring heb?
Tot nu toe bevalt het werpen goed met een conventionele rechtshandige reel bovenop de hengel en ik voorzie ook geen problemen met uitvaren en drillen. Het is een kwestie van wennen en weer opnieuw leren gooien :)
Je hengels hoef je niet aan te passen mits er voldoende ogen op zitten.

Cheers Arend

P.S. Met uitvaren neem ik mijn hengels altijd mee in de boot.
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

22-03-2004 23:47

Hallo Hans,

Overbrenging van de reel van 4.2:1 betekent dat bij 1 slingerslag de spoel 4.2 omwentelingen maakt.
Belangrijk bij het afstandvissen is het aantal meters lijn dat je binnenhaald bij 1 slingerslag, dit is afhankelijk van de overbrenging en de diameter van je spoel + lijn.

Het volgende voorbeeld:
diameter reel + lijn (bij volle spoel) = 35mm
overbrenging = 5.2
Bij een volle spoel kan dus met 1 slingerslag => pi * 0,035 * 5.2 = 0,57m worden binnengehaald.
Bij een lege spoel van 8mm kan daar en tegen maar pi*0,008*5.2 = 0,13m worden binnengehaald.
Het gemiddelde aantal meter lijn dat je binnenhaald met deze reel per slingerslag = (0,57+ 0,13) / 2 = 0.35m.

Dit betekent dus voor het binnenhalen van een lijn van 400m ongeveer
400 / 0.35 = 1142 slingerslagen nodig zijn.

Volgens mij is daarom > 1m gemiddeld voor het afstandvissen ideaal.

Veel plezier met je reel en via de bovenstaande bereking kan je uitrekenen wat de corboss aan lijn binnenhaald per slingerslag (4.2:1 hoeft dus niet verkeerd te zijn bij een grote spoel diameter).

Die trigger was me niet opgevallen en kan inderdaad handig zijn voor het afremmen van de spoel tijdens het drillen.

Met vriendelijke groet,
Arend
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

23-03-2004 17:05

Hans Brinkel schreef: Dus als je met zo''n grote zwaardere reel bovenop een karperhengel vist (dus ondersteboven) dan neemt het kanteleffect volgens mij alleen maar toe
dus met andere woorden..we kunnen het effect van een midden klasse reel niet vergelijken met een grote reel
probeer het maar eens uit met een bigbaitrunner of zeemolen en draai je hengel dan maar eens onderste boven...valt niet mee he?


Een triggerreelhouder kun je onwrikbaar vastzetten in die harde steuntjes van Fox, past precies. Kan ook nooit meer je hengel in het water worden getrokken want de trigger ligt dan mooi achter je steuntje. Heb je goede kwaliteitskurk dan kun je ook in hetzelfde foxsteuntje je hengel goed inklemmen. Anders heb je nog van die 8-kantige cones van CJW. Daar kun je mooi zelf een blokje voor maken met een sleuf zodat twee rechte zijden van die achtkant daar klemvast in passen. Zonder vastklemmen ligt je hengel altijd scheef op de steunen met een reel omdat ze aan 1 kant veel zwaarder zijn (aandrijving).
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-03-2004 23:38

Hallo Bas...ik had het niet over het plaatsen van de reel op de rodpot...maar over het in de hand houden van de hengel plus zware reel of molen met de hengel ondersteboven..sorry als ik niet geheel duidelijk was
gr
HB


Bas Breetveld schreef:
Hans Brinkel schreef: Dus als je met zo''n grote zwaardere reel bovenop een karperhengel vist (dus ondersteboven) dan neemt het kanteleffect volgens mij alleen maar toe
dus met andere woorden..we kunnen het effect van een midden klasse reel niet vergelijken met een grote reel
probeer het maar eens uit met een bigbaitrunner of zeemolen en draai je hengel dan maar eens onderste boven...valt niet mee he?


Een triggerreelhouder kun je onwrikbaar vastzetten in die harde steuntjes van Fox, past precies. Kan ook nooit meer je hengel in het water worden getrokken want de trigger ligt dan mooi achter je steuntje. Heb je goede kwaliteitskurk dan kun je ook in hetzelfde foxsteuntje je hengel goed inklemmen. Anders heb je nog van die 8-kantige cones van CJW. Daar kun je mooi zelf een blokje voor maken met een sleuf zodat twee rechte zijden van die achtkant daar klemvast in passen. Zonder vastklemmen ligt je hengel altijd scheef op de steunen met een reel omdat ze aan 1 kant veel zwaarder zijn (aandrijving).
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

24-03-2004 18:28

Ok Hans,

Maarre, wat is er nou op jouw icoontje te zien?

Groeten,

Bas