Digitale fotocamera of digitale videocamera?


Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

11-03-2004 20:56

Kevin,

Kijk eens naar de Canon Powershot A300 die je voor prijzen tussen 150 en 200 Euro kunt kopen. Heeft 3.2 megapixels. Enige nadeel is dat je zult moeten in- en uitzoomen met je voeten :D . Het toestel heeft geen (als je begrijpt wat ik bedoel ..). Het toestel heeft geen optische zoommogelijkheden. Je kan wel digitaal (5 x) inzoomen, maar dat komt de kwaliteit van de foto natuurlijk niet ten goede.

Succes met je keuze,

Humphrey
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

16-03-2004 07:28

Als statief gebruik ik altijd een bankstick. Zowel voor de foto- als de filmcamera. Gaat prima. Het geluk dat je met vele Canon fotocamera's hebt is dat je het lcd scherm uit kan klappen en draaien. Als je nu voor de camera zit kan je bij voorbaat al zien hoe de foto wordt. Je hoeft dus niet eerst de camera in te stellen (snappie?). Met een Ir afstandbediening kan je in- en uitzoomen en klaar ben je.

Zelf gebruik ik sinds een jaar ook zo'n drukballetje om de foto te schieten. Balletje onder je knie, vis in de hand en knallen maar!

Martin
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

16-03-2004 17:52

Idd Ronald, maar een statief heb ik reeds. Dit betreft een normaal telescopisch videocamerastatief en het is superstabiel. Ik kan de camera's trouwens ook gewoon op mijn weegdriepoot schroeven. Dan kan ie bij wijze van spreken zelfs nog tegen windkrachtje 12 zonder ook maar een krimp te geven.