mechanishe schakelaar op mijn voerboot


Plaats reactie
Gebruikersavatar
paul engel
Berichten: 69
Lid geworden op: 03-06-2003 02:00
Locatie: amersfoort

27-02-2004 20:52

ik ben bezig met het maken van mijn voerboot alleen loop ik tegen 1 groot probleem aan.. ik heb geen id hoe ik mijn servo aan mijn mechanische schakelaar moet koppelen...

heeft iemand enig idee?? ik hoor het graag :-)
schoonheid blijft... ponden vervagen... dus laten we aub niet op ponden gaan jagen zodat de schoonheid kan vervagen
Dennis van Aken
Berichten: 32
Lid geworden op: 10-09-2003 02:00
Locatie: Houten

28-02-2004 08:42

Hoi Paul,

Ik neem aan dat je met mechanische schakelaar, de snelheidsregelaar bedoeld.

Bij mijn snelheidsregelaar, komen 4 dikkere snoeren uit:blauw, wit,rood en zwart.
blauw en wit moeten naar de motor, zwart en rood naar de accu.

Dan komt er nog een bundeltje van 3 dunne draden uit rood wit en zwart,
met aan het eind een plastic stekkertje. Dit stekkertje moet in je ontvanger.

De servo's die je hebt hebben ook allemaal zo een stekkertje, deze moeten ook allemaal in de ontvanger.

Tip! probeer het eerst allemaal aan te sluiten voordat je het in de boot plaatst, weet je gelijk of het werkt. :lol:

Ik hoop dat ik je iets verder geholpen heb, succes ermee!
Gebruikersavatar
paul engel
Berichten: 69
Lid geworden op: 03-06-2003 02:00
Locatie: amersfoort

28-02-2004 11:03

bedankt voor alle tips.. ik heb alleen nog een vraagje... hoe krijg ik het voor elkaar dat de regelaar naar links en naar rechts kan bewegen.. miss is het heel simpel en zit ik het veel te moeilijk te zoeken.. :D
ik hoor het graag want dan kan ik binnenkort met mijn boot de eerste proef vraat gaan maken..
alvast bedankt :D
schoonheid blijft... ponden vervagen... dus laten we aub niet op ponden gaan jagen zodat de schoonheid kan vervagen
Dennis van Aken
Berichten: 32
Lid geworden op: 10-09-2003 02:00
Locatie: Houten

29-02-2004 09:05

De snelheidsregelaar hoeft niet naar links en rechts te bewegen, en hij kan dat simpelweg ook niet.

Om naar links of rechts te kunnen sturen heb je een roer nodig, die aan een servo verbonden is. De servo is weer aan de ontvanger aangesloten.

Je kan het ook doen met 2 motoren die apart te bedienen zijn, maar dan heb je 2 snelheids regelaars nodig.

Kijk anders ff op kapervissersonline, daar staat ook een tekening van de elektronica.

Ik hoop dat ik je weer wat verder geholpen heb. :wink:
Plaats reactie