easydome of armadillo?


Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

22-02-2004 19:01

Hallo ,
ik kan mij niet herineren wanneer ik voor het laatst in een windtunnel gevist heb ,ik bedoel daarbij dat dit omstandigheden die gemaakt zijn en dus niet aan de werkelijkheid.
het heeft allemaal te maken hoe je de tent opzet en niet te beroerd bent om de tent te draaien als het moet.
Je kunt zelfs een overwrap en paraplu goed neer zetten,ik heb jaren niet anders gedaan(vroegah) ,moet toegeven ik ben ook weleens een paraplu verloren.
komt daar bij dat als ik 6 minuten in slagregens en storm mijn tent moet gaan opblazen ik mij af vraag of vissen een hobby is of een straf.
En die 23 kilo zijn zwaar als je door een modderig veld(weiland)heen en weer moet sjouwen niet te vergeten een aantal hekken moet neemen.
tenzij je plek vlakbij een parkeerplaats is.
met andere woorden iedereen heeft zijn favoriet ik een fox dus.
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-02-2004 22:10

Beste John,

dat fox op het gebied van tenten niets in heeft te brengen betwijfel ik ten zeerste.

de fox 5 rib 2 man easy dome (alu baleinen) die ik gebruik voor lange sessie`s blijft tijdens storm gewoon staan en ik heb hier gelukkig nog geen problemen mee ondervonden, de laatste storm was er 1 op orient en ik kan je vertellen dat dit geen leuke stormpjes zijn.

dus om fox bij storm af te schrijven dat dacht ik niet, praat natuurlijk wel of de hogere gesorteerde prijsklasse qua tent.

mvg,
peter
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

22-02-2004 23:40

beste peter

ikwil fox of een ander merk niet tekort doen in hun producten maar zoals jezelf aangeeft dan zit je al in het duurdere segment van fox .

maar het is een utopie om te denken dat het vergelijkbaar is,ik heb met zeer slecht weer in friesland gestaan naast een easydome 5 rib,waarbij of door toeval of door slecht weer de koppelstukken in aluminium balijn kapotging.dit is weliswaar makkelijk te herstellen maar toch hinderlijk

zelf vis ik ook met een tentje ven ultimate als ik 1 nachtje gais ook nog niks mee gebeurd,ieder merk heeft in zijn eigen prijsklasses goed en minder goed materiaal ,dat karsten en aqua volgens mij iets beter zijn is ook een beetje aan de prijs af te leiden, maar ik geloof dat er voor ieder wat is wat hi of zij goed vindt en dat is denk ik ook een hele goeie zaak.

alleen bij karsten zal er minder vlug wat breken omdat het lucht gevuld is
evenwel hangt hier natuurlijk prijskaartje aan en is ook minder makkelijk vervoerbaar misschien,maar hiervoor heb je dan een mega lorry van fox die absoluut goed is die dat probleem weer oplost

zo zie je alle merken hebben goeie of minder goeie spullen

groeten paul veenendaal 8)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-02-2004 23:54

Paul,
exact wat ik bedoel er zullen altijd betere op de markt zijn maar om nu er neer te zetten dat fox niets in te brengen heeft gaat mij net te ver.

gebruik zelf deze tent met veel plezier voor langere sessie`s en wil ik een keer verkassen dan gaat dit ook nog zeer snel.
Voor mij werkt dit produkt voldoende en bleef de handel ook bij storm netjes overeind :)

Voor korte sessie`s bijvoorbeeld gebruik ik weer de proline 3 meter oval. deze vind ik van een uitstekende kwaliteit zodat mijn keuze bijvoorbeeld niet op fox is gevallen.

daar fox zich tegenwoordig ook in de goedkoper segmenten ophoudt zul je zien dat ook dit iets ten koste zal gaan qua kwaliteit.

mvg,
peter
henk martens
Berichten: 97
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00
Contacteer:

23-02-2004 11:40

De duurste uitvoering van een Aqua Armo is 750 euro, voor een twee persoons.
Stormpalen e.d zijn niet nodig.
zie http://www.aquaproducts.co.uk
alles inclusief verzendkosten
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-02-2004 12:15

375 pp, je zou voor minder... :lol: