Wel een baitrunner of geen baitrunner.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

19-02-2004 18:22

Hallo ik ben van plan om nieuwe molens te gaan halen maar ik weet nog niet welke.
Ik heb het idee dat de baitrunner op zijn retour is, en dat er weer veel karpervissers gewoon weer op de slip aan het vissen zijn.
Is mijn gedachte waar of denk ik dit alleen maar.
Laat even weten wat jou ervaring is en waarom je daarvoor gekozen hebt.

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Vriendelijke groet, Frank van Loon
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

19-02-2004 19:57

Frank'

in de eerste plaats moet je niet naar andere kijken, maar naar het geen wat jij van deze molens verlangt.

Kotom bekijk eerst je viswijze en wateren waar je ze zal gaan gebruiken en maak naar aanleiding daarvan je keuze van wel of geen baitrunner.

Toch nog een tipje , een baitrunner is niet noodzakelijk maar soms wel erg handig, zelf vis ik momenteel zonder en dat bevalt me prima....... :roll:

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

20-02-2004 11:40

hee Frank
Ik weet bijna wel zeker dat er reeds een discussie over dit onderwerp is geweest. gebruik de zoekfunctie en je hebt em zo.
Maar om nog even te reageren op je vraag:
Ik denk dat het beiden zijn voordelen heeft. Ik vis met baitrunner maar mijn maat niet. Omdat wij altijd "vis om vis " doen vang ik regelmatig ook vissen op zijn molens. Ik heb gemerkt dat het mij totaal niets uitnaakt of ik wel of niet met baitrunner vis. Ik denk dat als je niet zo heel veel geld te besteden hebt, dat een molen zonder baitrunner handiger is omdat je daar vaak een veel beter prijs/ slipkwaliteit verhouding hebt. wil je wel een baitrunner neem dan een goede.
Hieronder een aantal merken en soorten die een goede keus zouden kunnen zijn:
Baitrunners:
Shimano USA 3500/4500/6500 B is beter dan A maar A voldoet ook erg goed (ik vis zelf met de 6500 A
Daiwa infinity en emblem en regal vooral de eerste is echt een topmolen maar wel erg prijzig.

Zonder baitrunner:
daiwa emblem s/x/z allemaal erg goed hebben een fantastische slip en er kan goed veel lijn op. Mijn maat heeft de emblem x 5000t de modellen met t zijn met carbonspoel en de met a (bijv x5000a) zijn met ijzeren spoel.
Verder veel modellen van Shimano ( stella, symetre en nog veel meer)

ik hoop dat ik je een indicatie heb gegeven wat er allemaal mogelijk is zodat je een goede keuze kunt maken, en voor de discussie hierover raad ik ke echt aan om de zoekfunctie raad te plegen.

Bart
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

20-02-2004 18:20

Bedankt mannen voor jullie snelle reactie.
Het gaat mij niet om het bezuinigen op mijn molens maar als er voordelen aan zitten wil ik dit graag weten.

Groeten, Frank van Loon
Niels Roelofs
Berichten: 86
Lid geworden op: 19-04-2003 02:00

20-02-2004 22:11

Heey frank,

Vraag je eesrt af waarom je met een baitrunner wil gaan vissen,
ik kan bijna geen voordelen noemen; snelheid maakt niet uit als die vis hangt dan hangt hij en dan maakt het egt niet uit dat je hem 5sec sneller slaat..

Ik vis nu al een tijdje met de Daiwa Emblem X vind het een uitstekende molen waar bijna niks verkeerd aan is...
Nieuwe opties zijn de nieuwe Daiwa serie die net op me markt gekomen is
hij is iets goedkoper met de oude emblem x prijs, voordeel is dat je er gelijk een reserve spoel bij krijgt prijs van een reserve speol bedraagt €60
Daiwa molens zijn zker een aanrader
MVG Niels
Plaats reactie